2021 אודי SQ5 החדש
אודי SQ5 המחודש.
2021 אודי SQ5 החדש
אודי SQ5 המחודש.

כארבעה חודשים לאחר שהציגה את מתיחת הפנים לגרסאות הרגילות של ה-Q5, שהושק בישראל בשבוע שעבר, אודי חושפת כעת את גרסת הביצועים המחודשת של הדגם לשוק האירופי, 2021 אודי SQ5 TDI.

 

בחזיתו של ה- SQ5 TDI המחודש נמצא כמו בדגם היוצא מנוע 3.0 ליטר V6 טורבו דיזל שזכה למגוון שדרוגים לטובת זימות כוח טובה יותר ופליטת מזהמים נמוכה יותר. המנוע מצויד בשני מגדשי טורבו, אחד חשמלי עבור סל"ד נמוך המבטל את השהיית הגדישה והשני רגיל המונע באמצעות גזי הפליטה ופועל בסל"ד בינוני עד גבוה, התחום היעיל של מגדש מסוג זה.

 

2021 אודי SQ5 TDI החדש
ספורטיבי יותר למראה גם מאחור.

התוצאה היא מנוע גמיש יותר עם הספק מרבי של 341 כ"ס ומומנט מרבי של 71.3 קג"מ המתקבל בין 1,750-3,500 סל"ד, זאת לעומת טווח צר יותר של 2,500-3,100 סל"ד בדגם היוצא. הכוח עובר אל הכביש דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית ומערכת הנעה כפולה קוואטרו, כמו בדגם היוצא. זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.1 שניות ולמהירות מרבית של 250 קמ"ש - ללא שינוי מהדגם היוצא מהסיבה שהנתון נמדד עם בקרת יציאה מהמקום המביאה את המנוע לסל"ד אופטימלי בו לגמישות של המנוע המשופר אין יתרון. בשאר מצבי הנסיעה המנוע החדש יספק תגובה זריזות יותר, כמו יציאה מהמקום ללא בקרת יציאה או בתאוצות ביניים מסל"ד שיוט.

המנוע נעזר במערכת מיקרו-היברידית 48V המזינה את המגדש החשמלי ומאפשרת את כיבוי המנוע בזמן שיוט בכביש המהיר למשך של עד 40 שניות או בגלישה לעצירה. בכדי לשמור על פליטת NOx נמוכה המנוע מצויד בשני ממירים קטליטיים.

 

2021 אודי SQ5 TDI החדש
מנוע דיזל משופר.

בצד הויזואלי אודי SQ5 מציג עיצוב "קרבי" יותר באמצעות מסגרת גריל שחורה במקום כרום בדגם היוצא, שבכת כוורת לגריל הקדמי במקום צלעות כהות, יחד עם עיצוב מעודכן לפגוש הקדמי ולבית פנסי הערפל. נמצא גם עיצוב ספורטיבי יותר לפגוש האחורי עם שני צמדים של סופיות אגזוז, שהיו מוסתרות בדגם היוצא, ועיצובים חדשים לחישוקי ה- "20 של הדגם, אותם ניתן לשדרג כאופציה לחישוקי "21. מאחורי החישוקים נמצא מערכת בלימה משודרגת עם 6 בוכנות בקליפרים מלפנים (בצבע שחור או אדום) וצלחות בלימה בקוטר של 375 מ"מ.

 

אודי SQ5 מצויד כסטנדרט בבולמים אדפטיביים S sport הכוללים הנמכת מרכב של 30 מ"מ לעומת הגרסאות הרגילות של ה-Q5 ונשלטים דרך בורר מצבי הנהיגה המשפיע גם על תגובות המנוע, תיבת ההילוכים, ההיגוי והסאונד ממערכת הפליטה. כאופציה ניתן לשדרג את היכולות הדינמיות באמצעות דיפרנציאל ספורט אחורי נשלט אלקטרוני האחראי על חלוקת המומנט בין הגלגלים האחוריים.

 

2021 אודי SQ5 החדש תא הנוסעים
מערכת מולטימדיה 10.1 אינץ' חדשה.

כמו בשאר דגמי ה-Q5 המחודשים, שהושקו החודש בישראל, נמצא מערכת מולטימדיה "10.1 עם מסך מגע, עיצוב מעודכן לקונסולה בין המושבים (הסרה של מערך השליטה על המולטימדיה), לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 עם תצוגה מעודכנת ויחידות תאורה חדשות עם תאורת LED מלאה כסטנדרט. כאופציה ניתן לשדרג את התאורה הראשית לתאורת Matrix LED אדפטיבית ואת זו האחורית ניתן לשדרג בתאורת OLED דיגיטלית המאפשרת לרוכשים בחירה בגרפיקה שונה לחתימת התאורה, חתימה המשתנה גם כאשר מעבירים את בורר מצבי הנהיגה למצב ספורט.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.