2023 טויוטה קורולה החדשה
טויוטה קורולה החדשה.
2023 טויוטה קורולה החדשה
טויוטה קורולה החדשה.

כארבע שנים לאחר שהציגה את הדוק הנוכחי של הדגם, טויוטה מציגה את דגמי 2023 של הקורולה לאחר מתיחת פנים  הכוללת לא רק עיצוב חיצוני מעודכן ועד מספר שדרוגים טכנולוגיים, כגון לוח מחוונים דיגיטלי מלא, אלא גם שתי יחידות הנעה היברידיות משופרות וחזקות יותר. 

 

דגמי 2023 המחודשים של טויוטה קורולה ממשיכים באירופה עם הנעה היברידית 1.8 ליטר ו-2.0 ליטר אך שתי היחידות זכו למספר שדרוגים, כולל שיפורים למנועי הבנזין ולמנועים החשמליים וסוללת ליתיום-יון חדשה וחזקה יותר אך גם קטנה וקלה יותר בכ-18 ק"ג. 

 

2023 טויוטה קורולה החדשה
במראה מודרני יותר.

התוצאה היא שכעת הקורולה 1.8 ליטר ההיברידית בעלת הספק מרבי של 140 כ"ס, לעומת 122 כ"ס בדגם היוצא. השיפור הזה מאפשר להציג שיפור משמעותי של 1.7 שניות בנתון התאוצה, 0-100 קמ"ש ב-9.2 שניות לעומת 10.9 שניות בדגם היוצא. שיפור של 18 כ"ס והפחתת משקל קלה לא יוצרים כזה הפרש משמעותי כך שברור כי בשלב זה טויוטה לא מספרת לנו את כל הסיפור וניתן להניח כי הסוללה החדשה מאפשרת למנוע החשמלי להפיק מומנט גבוה יותר משמעותית. בכל מקרה מדובר בשיפור מרשים בנתונים של הדגם. 

 

דגם ה-2.0 ליטר ההיברידי של הקורולה, שלא הגיע לישראל, מייצר כעת הספק מרבי של 196 כ"ס לעומת 180 כ"ס וזה הביא לשיפור של של כחצי שנייה בנתון התאוצה 0-100 קמ"ש, העומד כעת על 7.5 שניות. למרות השיפור בביצועים, לפי טויוטה אין כל פגיעה בצריכת הדלק או בפליטת ה-CO2 של הדגמים. 

 

2023 טויוטה קורולה החדשה תא הנוסעים
מולטימדיה חדשה ולוח מחוונים דיגיטלי.

לצד זה טויוטה מציינת כי אם בדגם היוצא ההתמקדות הייתה על תאוצה לינארית, בזה החדש היא שינתה את אופי הפעולה של מערכת ההנעה. בקיצור, כעת הסל"ד של מנוע הבנזין ובעיקר הרעש שהוא מייצר יתאימו למידת הלחיצה על דוושת התאוצה ולמהירות הנסיעה. 

 

בצד הויזואלי דגמי 2023 של הקורולה לא מציגים שינוי משמעותי אך טויוטה דאגה לשנות ולעדכן כמעט את כל החלקים בכדי להעניק לדגם מראה מלוטש ומודרני יותר, זה כולל פנסים מעודכנים עם יחידות תאורה LED מודרניות יותר, עיצובים מעודכנים לפגושים מלפנים ומאחור, עיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים ועוד. 

 

2023 טויוטה קורולה האצ'בק החדשה
מתיחת הפנים לא דילגה כמובן על הקורולה האצ'בק וסטיישן.

בתא הנוסעים לא נמצא שינויים ויזואליים אך כן נמצא מגוון שדרוגים טכנולוגיים, זה כולל לוח מחוונים דיגיטלי מלא "12.3 עם ערכת נושא משתנה לצד מערכת מולטימדיה חדשה ומתקדמת יותר עם מסך מגע "10.5 הכוללת כמובן הרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי לצד תפעול קולי, עדכוני OTA ושירותי רשת שונים כולל אפליקציה לשליטה מרחוק, שסביר להניח לא יהיו זמינים כאן בישראל. את מרבית השינויים האלו בקורולה למעשה כבר פגשנו לפני כחצי שנה בגרסה האירופית של הקורולה קרוס

 

2023 טויוטה קורולה סטיישן החדשה
טויוטה קורולה סטיישן החדשה.

הקורולה 2023 החדשה מצוידת במערכת הבטיחות המעודכנת של טויוטה שזכתה לכינוי T-Mate, למערכת יכולות זיהוי משופרות ופעולה "אנושית" יותר באופי שלה. המערכת המעודכנת מוסיפה בקרת האצה במהירויות נמוכות בכדי למנוע האצה לא רצונית של הנהג, כמו האצה מלאה מול קיר או רכב, בלימה אוטונומית עם תמיכה בפנייה בצומת, סיוע להיגוי בעת תמרון חירום המגיב כעת גם לרכב המגיע מהכיוון הנגדי, בקרת שיוט אדפטיבית עם התאמת מהירות הנסיעה לתוואי, מערכת יציאה בטוחה מהרכב ותזכורת לבדיקת המושב האחורי בסיום הנסיעה. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 59

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.