ב.מ.וו XM מתקרב לפס הייצור
ב.מ.וו XM מתקרב לפס הייצור.
ב.מ.וו XM מתקרב לפס הייצור
ב.מ.וו XM מתקרב לפס הייצור.

בנובמבר אשתקד ב.מ.וו חשפה את הקונספט XM, קונספט לקרוסאובר ביצועים גדול ממדים וייחודי לחטיבת M של החברה, כלומר לא ישווק בגרסאות רגילות וחלשות, העושה שימוש במערכת הנעה היברידית פלאג-אין. כעת, ב.מ.וו מודיעה שהדגם נכנס לשלב הכיול הסופי בו נהגי החברה מספקים משוב למהנדסים על פעולת מערכות הנהיגה הדינמיות, כיול ההיגוי והמתלים ולפי המשוב הזה נקבע הכיול הסופי של הדגם. 

 

ב.מ.וו XM מבוסס על המכלולים של ב.מ.וו X7 המחודש, שהוצג לאחרונה, אך כאמור מדובר בדגם ייחודי לחטיבת M, זו הפעם השנייה בלבד בה יש לחטיבת M דגם משלה, הפעם הקודמת הייתה בשנת 1978 עם מכונית הספורט ב.מ.וו M1. 

 

2022 ב.מ.וו XM טרום ייצור
ב.מ.וו XM.

כאשר ב.מ.וו הציגה את הקונספט XM הוא הוצג עם יחידת הנעה היברידית פלאג-אין המבוססת על מנוע ה-4.4 ליטר V8 טווין טורבו (בפיתוח חדש) ועם סיוע חשמלי לדגם הספק כולל של 750 כ"ס ומומנט מרבי אדיר של 102 קג"מ, לפי ב.מ.וו לדגם טווח נסיעה חשמלי של 80 ק"מ. 

 

כעת אנחנו מתבשרים שהדגם ישווק עם יחידת הנעה נוספת באותו מפרט רק בהספק כולל של 650 כ"ס ומומנט מרבי של 86.7 קג"מ. בכל מקרה, מדובר בדגם החזק ביותר אי פעם של ב.מ.וו המיועד לכביש הציבורי ולמעשה, זה הקרוסאובר הלא חשמלי שיהיה החזק ביותר על הכביש, יותר מלמבורגיני אורוס לו 650 כ"ס או פורשה קאיין טורבו S E-Hybrid לו 700 כ"ס. 

 

ב.מ.וו XM קונספט
ב.מ.וו XM קונספט.

למרות השימוש במערכת הנעה היברידית פלאג-אין עם סוללה גדולה יחסית מהנדסי חטיבת M שמרו על חלוקת משקל אידיאלית של 50:50 לפנים/אחור, גם בזכות ההתקנה של הסוללה מתחת למושב האחורי, דבר שאפשר בנוסף להפחית את מרכז הכובד לעומת ה- X7. כל דגמי XM מצוידים בקפיצי אוויר ובבולמים אדפטביים M Professional כסטנדרט וכן במערכת בקרת גלגול אלקטרו-מכנית (מוטות מייצבים אקטיביים) הפועלת על מתח של 48V, לעומת 12V במערכת הקודמת של חטיבת M. לפי החברה המערכת מספקת תגובה מהירה ומדויקת יותר להפחתת הנטייה לגלגול בסיבובים. מערכת ההנעה הכפולה מאפשרת שליטה נפרדת על הכוח בין הגלגלים בציר האחורי, דבר שמאפשר לחדד את התנהגות הרכב ביציאה מסיבוב.

 

XM תא הנוסעים
שונה מהקונספט אך עדיין ייחודי.

בפינות הרכב נמצא חישוקי ענק בקוטר "22 הנועלים צמיגים במידה של 275/40 מלפנים ו-315/35 מאחור. אם זה לא מספיק לכם תוכלו לשדרג לחישוקי "23 מיוחדים שהם גם קלים יותר מחישוקי ה-"22 הסטנדרטיים. 

 

ב.מ.וו מספקת לנו הצצה חלקית אל עיצוב תא הנוסעים של הדגם וממה שאפשר לראות ברור כי עיצוב תא הנוסעים שונה מזה של הקונספט וכנראה קרוב יותר לזה של ה- X7 אך הוא עדיין שונה וייחודי לדגם. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 7

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.