2026 ניאו EL8 חדש
ניאו EL8 החדש.
2026 ניאו EL8 חדש
ניאו EL8 החדש.

כבר לא צריך להזכיר לכם כי קצב השינויים בתעשיית הרכב הסינית הוא מהיר במיוחד ולכן אתם גם לא אמורים להיות מפותעים מכך שניאו כבר משיקה בסין את ה- EL8 החדש (ES8 בסין), דור שלישי לדגם המגיע כשלוש שנים בלבד לאחר שהוצג הדור השני לדגם.

 

 יונדאי במבצע אאוטלנדר

ניאו EL8 החדש הוא אמנם דגם חדש מהיסוד המבוסס על פלטפורמת NT3 העדכנית של החברה, אך שפת העיצוב החיצונית נותרה ללא שינוי כך שלמרות שמדובר בעיצוב חדש המראה והתחושה היא של עדכון לדגם הנוכחי ולא דגם חדש של ממש. ניאו EL8 היוצא הוא קרוסאובר גדול, זה החדש גדול עוד יותר ועם אורך של 5,280 מ"מ, רוחב של 2,010 מ"מ, גובה של 1,800 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,130 מ"מ, מדובר בתוספת נכבדה של 181 מ"מ לאורך, 50 מ"מ לגובה ו-60 מ"מ לבסיס הגלגלים לעומת הדגם היוצא. רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין תצורת 6 מושבים או 7 מושבים (2+3+2). 

 

2026 ניאו EL8 החדש
ניאו EL8 החדש.

התוספת לאורך אפשרה לניאו להגדיל משמעותית את נפח תא המטען כך שגם כאשר כל המושבים בשימוש נותר נפח שימושי של 547 ליטר, לעומת 265 בדגם הנוכחי, והפעם יש תא גם מטען קדמי ענק בנפח של 240 ליטר. 

 

בשלב זה ניאו EL8 ישווק עם יחידת הנעה אחת המשלבת שני מנועים חשמליים בהספק משולב של 700 כ"ס ומומנט מרבי של 71.3 קג"מ, תוספת של כ-50 כ"ס אך הפחתה של המומנט המרבי ב-15.3 קג"מ. נתון התאוצה 0-100 קמ"ש עומד ב- EL8 החדש על 4.0 שניות והמהירות המרבית על 220 קמ"ש, זאת לעומת 4.1 שניות ו-200 קמ"ש בדגם היוצא. סוללת 102kWh מאפשרת לדגם להשיג טווח נסיעה של 635 ק"מ בתקן CLTC הסיני, כך שבתחום זה אין שיפור של ממש לעומת הדגם הנוכחי, תוספת זניחה של כ-20 ק"מ. 

 

ניאו EL8 החדש 2026
ניאו EL8 החדש.

ניאו EL8 החדש נשען על מתלי אוויר ובולמים אדפטיביים כאשר המערך הזה מופעל גם באמצעות מצלמה קדמית מתקדמת שסורקת את פני השטח לפני הרכב. מתלי האוויר מאפשרים את שינוי גובה המרכב בטווח של עד 150 מ"מ ואת זה משלימה מערכת היגוי אחורית המאפשרת להקטין את רדיוס הסיבוב ל-5.7 מטר בלבד. 

 

בחזית הדגם ניאו התקינה פנסים אדפטיביים חדשים שמעבר לעוצמת הארה חזקה יותר (50 מטר לרוחב ועד 550 מטר למרחק) מסמנים לנהג מכשולים בדרך כמו רכב או הולכי רגל בצד הדרך ובפנית הגימיקים גם יכולים להקרין מופע אורות על מסך חיצוני. אם נתעכב עוד רגע על הצד החיצוני, מערך חיינים מקיף במיוחד ישרת את מערכת הנהיגה הסמי-אוטונומית של הדגם, מערך הכולל שלוש מצלמות LiDAR, אחת קדמית ושתיים לצדדים/אחור. 

 

ניאו EL8 החדש תא הנוסעים
מוקפד ויוקרתי יותר.

חלל תא הנוסעים של ניאו EL8 עוצב מחדש לטובת שדרוג תחושת היוקרה, קצת פחות מינימליזם מוגזם וקצת יותר תוספת של גימורים ועיטורים המשדרגים את האווירה, כך גם עיטוף מלא בעור שלא נעצר בחלל תא הנוסעים אלא ממשיך גם למרחב תא המטען, שם הנהג ימצא ממשק שליטה המאפשר להנמיך את הרכב, לקפל חשמלית את שתי שורות המושבים ועוד. מוט ההילוכים עבר מבין המושבים לצד גלגל ההגה, לוח המחוונים הצף הוסר ובמקומו נמצא פס תצוגה רחב וצר הנפרש לכל אורך הדשבורד.  את מסך ה- "12.8 האנכי מחליף מסך ""15.6 אופקי ויש גם תצוגה עילית "38 בטכנולוגיית מציאות רבודה. 

 

בדגמי 6 מושבים נמצא שורה שנייה עם מושבי קפטן חשמליים הכוללים גם חימום/אוורור ועיסוי והשורה השלישית המרווחת כוללת כיוון חשמלי בסיסי למושבים, חימום למושבים ושליטה נפרדת על בקרת האקלים - 5 אזורים נפרדים  סה"כ. בנוסף לכך נוכל למצוא מסך שליטה "8 ליושבי השורה השנייה, מסך "21.4 נשלף מהתקרה כמרכז הבידור של הנוסעים מאחור, מערכת שמע עם 27 רמקולים, חלונות צד עם שקיפות משתנה בלחיצת כפתור, מגירת משקאות (2- עד 55 מעלות), שולחנות מתקפלים ועוד. 

 

ניאו EL8 החדש תא הנוסעים
ניאו EL8 החדש.

אין ספק כי ניאו EL8 החדש הוא רכב מפואר ועשיר המהווה שדרוג מקיף לדגם היוצא, אך נדמה כי ניאו מסתמכת קצת יותר מדי על שירות החלפת סוללה ופחות על שיפור הנצילות וטווח הנסיעה. אז נכון ש- ב.מ.וו iX3 החדש הוא רכב קטן יותר משמעותית (4.78 מ' אורך ו-2.9 מ' בסיס גלגלים) אך לדגם זה טווח נסיעה של כ-800 ק"מ בתקן WLTP לעומת כ-530 ק"מ לניאו EL8. זה משהו שתקף לא רק לניאו אלא לכלל תעשיית הרכב הסינית, בתחום זה נדמה כי אירופה (ליתר דיוק ב.מ.וו ומרצדס) מתחילה להציג טכנולוגיית הנעה חשמלית עדיפה על זו הסינית. 

רוצים לקבוע נסיעת מבחן? לקבל ייעוץ? לשמוע על הצעות ומבצעים שלא תמצאו ברשת?

התקשרו 03-9058081 או מלאו את הפרטים

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
 יונדאי במבצע אאוטלנדר
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.