עבור חלקכם זה פשוט עוד קרוסאובר חשמלי אך עבור ב.מ.וו ה- iX3 החדש הוא מהפכה של ממש הפותחת עידן חדש בחברה, עידן Neue Klasse - הפלטפורמה החדשה נשלטת התוכנה של ב.מ.וו שפותחה עבור דור הרכבים החשמליים החדש של החברה והיא הבסיס עליו נמצא את כל הטכנולוגיה החדשה של ב.מ.וו לצד שפת העיצוב החדשה של החברה. מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו בישראל, נמסר כעת כי השיווק של ב.מ.וו iX3 בישראל צפוי בסוף רבעון שני/ תחילת רבעון שלישי 2026.
יש המון חדש אז נתחיל דווקא מהפרטים הטכניים היבשים. דגם iX3 50 xDrive הנחשף כעת מצויד בשני מנועים חשמליים בהספק משולב של 469 כ"ס ומומנט מרבי של 65.7 קג"מ כאשר 326 כ"ס מתקבלים מהמנוע האחורי. בתחתית השלדה מותקנת סוללת ליתיום-יון בקיבולת גדולה של 108.7kWh העושה שימוש בתאי הצילינדרים החדשים של ב.מ.וו שהן חלק בלתי נפרד מהדור השישי של מערכת ההנעה החשמלית של החברה (eDrive 6).

השילוב הזה מאפשר ל- iX3 50 xDrive להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.9 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 210 קמ"ש לצד טווח נסיעה מרשים במיוחד של עד 805 ק"מ בתקן WLTP. את הטווח הזה תקבלו אם תבחרו בחישוקי ה-"19 ולא בחישוקי ה-"22 המוצגים בתמונות, איתם הטווח יעמוד על כ- 679 ק"מ - עדיין טווח נסיעה מרשים שהוא הרבה מעבר למה שהמתחרות יודעות להציע כיום. למי שזה חשוב, לדגם כושר גרירה גבוה יחסית לרכב חשמלי העומד על 2,000 ק"ג.
גם בתחום הטעינה ב.מ.וו מציגה נתונים מרשימים עם הספק טעינה מהירה DC של עד 400kW כך שטעינה של 10% עד 80% אורכת כ-21 דקות ובזמן של 10 דקות טעינה תוכלו להוסיף עד 372 ק"מ לטווח הנסיעה. טעינה ביתית מתבצעת באמצעות מטען 11kW אותו הרוכשים יוכלו לשדרג למטען 22kW שיקצר את זמן הטעינה מ-11 שעות ל-5 שעות ו-45 דקות. לצד זה הדגם מצויד בטכנולוגיית V2L בהספק של עד 3.9kW ובטכנולוגיית V2H ו- V2G המאפשרות לקבל מהסוללה הספק של עד 11kW, מספיק בהחלט להפעלת כל החשמל בבית.

רגע לפני הטכנולוגיה רק נציין כי ל- ב.מ.וו iX3 החדש אורך של 4782 מ"מ, רוחב של 1895 מ"מ, גובה של 1635 מ"מ ובסיס גלגלים של 2897 מ"מ, כך שלמרות שמדובר בדגם שונה מהיסוד מה- X3 החדש שנחשף אשתקד, לשני הדגמים מידות דומות למדי. גם נפח תא המטען די דומה, 520 – 1750 ליטר, כאשר ל- iX3 החשמלי יש עוד תא קדמי בנפח של 58 ליטר. העיצוב החדש מאפשר ל-iX3 להשיג מקגם גרר של 0.24 בלבד, נמוך יחסית לקרוסאובר.
כמובן שזו רק גרסה אחת של ה- iX3 החדש, בהמשך ב.מ.וו תחשוף גרסאות נוספות ואנחנו בהחלט גם מצפים לגרסת ביצועים M אבל זו תגיע כנראה רק בעוד מספר שנים, אחרי ש- ב.מ.וו תחשוף את ה- M3 החשמלית במהלך השנה הבאה.

חלל תא הנוסעים של ב.מ.וו iX3 החדש ממשיך את קו המינימליזם המוכר לנו מדגם iX ועל העיצוב החדש הזה ב.מ.וו הלבישה את טכנולוגיית התצוגה החדשה שלה הכוללת את מערכת Panoramic iDrive המקרינה לכל רוחב חלקה התחתון של השמשה תצוגה של מידע המחולקת לעד 5 אזורים אותם הנהג יכול לשנות, למעט כמובן אזור תצוגת המחוונים שמול הנהג. במרכז הדשבורד וקרוב מאוד לידיים של הנהג נמצא את מערכת המולטימדיה החדשה של ב.מ.וו עם מסך מגע "17.9 כאשר על כל התצוגה אחראית מערכת ההפעלה החדשה של ב.מ.וו - Operating System X.
אם זה לא מספיק תצוגה, אז ניתן גם להוסיף תצוגה עילית 3D Head-Up בטכנולוגיית מציאות רבודה המציגה מידע כמעט על כל השמשה הקדמית. כמובן שנמצא גם עדכוני OTA לכל מערכות הרכב, אפליקציה לשליטה מרחוק, שירותי רשת ConnectedDrive, חנות אפליקציות, מפתח דיגיטלי (טלפון או שעון חכם) ועוד. כמובן שאי אפשר כיום בלי AI והסייען הקולי המחובר לרשת עושה שימוש במודל שפה גדול LLM כך שהתפעול ירגיש טבעי יותר ותוכלו לקבל מענה גם לשאלות מורכבות. את גלגל ההגה תוכלו לקבל במספר צורות בהתאם לרמת הגימור, אם אתם לא רוצים עור תוכלו לבחור ריפודי בד נעימים למושבים. ידיות הפתיחה הפנימיות לדלתות פותרות את נושא הפתיחה בשעת חירום, הפתיחה הרגילה חשמלית ומספיקה לחיצה קצרה על הידית, משיכה חזקה יותר לאחור, שמתאימה למצב חירום, תפעיל את מנגנון הפתיחה המכאני כך שהנהג או הנוסעים לא צריכים לחפש מנגנון מכאני מוחבא כמו בלא מעט חשמליות כיום.

תאים בצורת צילינדר בגודל של 46100 (קוטר 46 מ"מ וגובה של 100 מ"מ) מרכיבים את הסוללה החדשה של ב.מ.וו ובזכותם ב.מ.וו הצליחה לשפר את טווח הנסיעה בכ-30%, לקצר את זמן הטעינה באחוז דומה וחשוב עוד יותר עבור החברה, להפחית את עלות ייצור הסוללה ב-50% ובהתחשב שמדובר באחד הרכבים היקרים ביותר בכל רכב חשמלי, זה נתון משמעותי במיוחד. התאים מותקנים ישירות בתוך המארז ללא תיווך של מודלים ומתח ההדקים של הסוללה הוא כ-800V. התאים החדשים לצד מערכת בקרת טמפרטורה חדשה הם מה שמאפשר לדגם להטעין בהספק של עד 400kW.

פלטפורמת Neue Klasse היא כאמור פלטפורמה נשלטת תוכנה כאשר כל מערך המחושב (4 מחשבים) והחיווט תוכנן מאפס עבור הפלטפורמה הזו. התכנון החדש אפשר לדוגמה לקצר את החיווט ב-600 מטר ולהפחית את משקלו ב-30%, ב.מ.וו אף החליפה את קופסאות הפיוזים המסורתיות בפיוזים דיגיטליים.
עם הגדלת כוח המחשוב ברכב פי 20 מדור הרכבים הנוכחי של החברה, ב.מ.וו הצליחה לשלב טכנולוגיית AI במערכת הנהיגה האוטונומיות שלה כדי שאלו יספקו אופי פעולה חכם וטבעי יותר. כך לדוגמה אם הנהג לוחץ קלות על הבלמים או מתקן קלות את ההגה, המערכות לא מתנתקות כמקובל אלא מבינות את הסיטואציה וממשיך לפעול ולסייע לנהג.

יש כמובן עוד המון חדש בדגם אך אתם כנראה לא רוצים לקרוא 60 עמודים של מלל. רק לשם הדוגמה, טכנולוגיית ה- AI שהוטמעה בדגם מזהה פעולות שגרתיות של הנהג ומסייעת לו בתחום זה, זה כולל גם הצעה להפעיל את מערכת החניה האוטומטית אם המערכת מזהה שהנהג התקרב למקום חניה קבוע, זה כולל שירותי פרימיום המספקים לנהג מידע מראש על מצב התנועה בכבישים בהם הוא נוהג לנסוע בשעות מסוימות, אינטגרציה מלאה של אנדרואיד אוטו ואפל קארפליי במערכי התצוגה ברכב, ועוד ועוד ועוד.