2023 סובארו קרוסטרק החדש
סובארו קרוסטרק החדש.
2023 סובארו קרוסטרק החדש
סובארו קרוסטרק החדש.

סובארו חשפה בשוק הבית היפני את סובארו קרוסטרק החדש לשנת 2023 ואם עד היום הכרנו את הדגם בשם XV במרבית העולם וקרוסטרק עבור השוק האמריקאי, כעת הדגם ישווק בכל העולם כסובארו קרוסטרק. העיצוב חדש לחלוטין, גם אם קווי העיצוב נותרו ללא שינוי, אך מתחת לכל החידושים האלו זה אותו קרוסטרק מוכר. לא שזה רע שכן הבסיס המכני מעולה. 

 

את זה אפשר להבין גם מידות הדגם העומדות על 4,480 מ"מ אורך, 1,800 מ"מ רוחב, 1,580 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,670 מ"מ, למעט תוספת זניחה של 15 מ"מ לאורך, אלו מידות זהות למידות של הקרוסטרק היוצא. העיצוב החיצוני כאמור חדש לחלוטין ומעניק לקרוסטרק מראה מודרני ואגרסיבי יותר אך מזוהה מיד כהמשך ישיר לדגם היוצא. 

 

2023 סובארו קרוסטרק החדש
הרכב המוכר באריזה חדשה ומשופרת.

תא הנוסעים חדש גם הוא לחלוטין וכצפוי, הוא זהה למה שפגשנו מוקדם יותר בסובארו לבורג המחודש ובסובארו WRX החדשה. בלבורג החדש סובארו התקינה לוח מחונים דיגיטלי מלא, אך זה לא הגיע, בשלב זה, לקרוסטרק, מה שכן הגיע זו מערכת המולטימדיה העדכנית של סובארו עם מסך "11.6 אנכי שלצידו נמצא כפתורים פיזיים לשליטה על בקרת האקלים המפוצלת ומערכת שמע, איזון נכון בין התקדמות טכנולוגית לשימושיות. המערכת כוללת את כל מה שאפשר לצפות לו מרכב מודרני ובנוסף, מעל המערכת מותקנת מצלמה לזיהוי פנים שמפעילה אוטומטית את פרופיל הנהג, כולל כיוון אוטומטי של מושב הנהג כפי שנשמר בזיכרון. 

 

2023 סובארו קרוסטרק החדש
תא נוסעים חדש.

סובארו קרוסטרק החדש נשען כמו הדגם היוצא על הפלטפורמה הגלובלית של סובארו (SGP) אך זו זכתה למגוון שדרוגים ובעיקר לחיזוקים שישפרו את ההתנגדות לפיתול יחד עם חיזוקים לחיבורי המתלים ועוד לטובת שיפור נושא ה- NVH. 

 

סובארו התקינה בדגם את הדור העדכני ביותר של מערכת הבטיחות EyeSight הכוללת כעת כסטנדרט שלוש מצלמות במקום שתיים (בעבר זו הייתה אופציה בלבד). המצלמה הנוספת היא מצלמה רחבה המאפשרת את הגדלת שטח הזיהוי. שאר המצלמות משופרות גם הן עם זיהוי מוקדם יותר של הולכי רגל ורכבים אחרים וזה לפי סובארו מאפשר פעולה "טבעית" יותר של המערכת כך שהתחושה המתקבלת היא של מישהו שמסייע לנהג ולא מתנגד לו. 

 

סובארו קרוסטרק החדש 2023 נחשף
סובארו קרוסטרק החדש.

הקרוסטרק החדש ממשיך עם מנוע 2.0 ליטר, תיבת הילוכים רציפה וכמובן שגם הנעה כפולה, בשלב זה סובארו לא מספקת פרטים נוספים על יחידת ההנעה אך היא מציינת כי מנוע ה-2.0 ליטר זכה למגוון שיפורים לטובת פעולה חלקה יותר. נותר לקוות שבהמשך סובארו תשווק את הדגם עם מנועים אחרים/נוספים, כמו מנוע ה-1.8 ליטר טורבו 177 כ"ס המותקן בלבורג או מנוע ה-2.5 ליטר של החברה המוכר לנו מהפורסטר והאאוטבק. 

 

עדכון: מנוע ה-2.0 ליטר של הדגם מייצר הספק מרבי של 152 כ"ס ומומנט מרבי של 20 קג"מ, בדיוק כמו בדגם הנוכחי, ובשוק האמריקאי לפחות הדגם ישווק ברמות הגימור הבכירות גם עם מנוע 2.5 ליטר 182 כ"ס ו-24.6 קג"מ. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 38

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.