טסלה החלה לשוקו בשוק הסיני את המודל Y L, גרסת 6 מושבים למודל Y המבוססת על גרסה ארוכה וגדולה יותר של הדגם. האם זו גרסה שתשווק גם מחוץ לסין? שאלה טובה אבל זו בהחלט גרסה שיש לה סיכוי טוב להיות פופולרית בשוק המקומי שלנו וכמובן שאם הבסיס כבר קיים, יתכן שמחוץ לסין הדגם ישווק בכלל בגרסת 7 מושבים עם אופציה לשישה מושבים בגרסה קצת יקרה יותר.
לטסלה מודל Y L אורך של 4,976 מ"מ, רוחב של 1,920 מ"מ, גובה של 1,668 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,040מ"מ, כך שלעומת המודל Y הרגילה מדובר בתוספת משמעותית של 179 מ"מ לאורך, 44 מ"מ לגובה ו-150 מ"מ לבסיס הגלגלים ובזכות התוספת הנכבדה הזו למודל Y L שורת מושבים שלישית שיכולה לאכלס בנוחות יחסית גם נוסעים בוגרים - כל עוד הם פחות מ-175 ס"מ.

אם תפגשו במודל Y L בכביש יש סיכוי טוב שתזדקקו לרגע כדי להבחין אם זה הדגם הרגיל או הארוך, אלא אם תצפו בדגם מהפרופיל שכן אז כבר קל יותר להבחין בתוספת האורך, בחלון האחורי הגדול יותר ובגג הגבוה יותר וכן, גם במראה הקצת גמלוני יותר. למרות המידות והפרופורציות השונות ובזכות מספר עדכונים קלים מקדם הגרר של הדגם קצת נמוך יותר ועומד על 0.216 לעומת 0.22 בגרסה הרגילה.

בשוק הסיני לפחות המודל Y L תשווק בשלב זה בגרסת הנעה אחת, הנעה כפולה 456 כ"ס המאפשרת לדגם להשיג נתון 0-100 קמ"ש של 4.5 שניות וסוללת NMC בקיבולת של 82kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה 751 ק"מ בתקן הסיני - טווח זהה לגרסת ה-5 מושבים הרגילה.

את השורה השנייה והשלישית ניתן לקפל באופן חשמלי ישירות מתא המטען (או מהמסך המרכזי) ואז מתקבל נפח תא מטען ענק של 2539 ליטר. השורה השלישית כוללת מחזיקי כוסות ושקעי USB-C, השורה השנייה כבר הרבה יותר מפנקת עם שני מושבים נפרדים עם משענות יד נשלפות ואפשרות להזיז כל מושב על מסילה לטובת שיפור המרווח ליושבי השורה השלישית. כמו בדגם הרגיל גם כאן נמצא מסך מגע "8 כסוג של מרכז בידור ליושבי השורה השנייה. מעמדת הנהג כבר לא תראו כל הבדל לעומת המודל Y הרגילה.
לצד זה המודל Y L זכתה לתוספת של עוד מספר רמקולים, 19 במספר, ובחברה מדווחים על חווית נסיעה שקטה יותר בזכות שיפורים שנעשו לחלונות, למערכת המתלים ושימוש בצמיגים שקטים יותר.

בשוק הסיני מחירה של המודל Y L גבוה יותר ב-5% בלבד מזה של המודל Y AWD הרגילה, לנו נשאר לקוות שהמודל Y L אכן תעשה את דרכה גם לאירופה וישראל ושתוספת המחיר תישאר על 5% בלבד (301,700 ₪).