2026 ב.מ.וו iX3 50 xDrive החדש
ב.מ.וו iX3 50 xDrive החדש.
2026 ב.מ.וו iX3 50 xDrive החדש
ב.מ.וו iX3 50 xDrive החדש.

ב.מ.וו נמצאת בשלבים הסופיים של פיתוח ה- iX3 החשמלי החדש כאשר רכבי טרום ייצור סדרתי עולים כעת על הכביש לבחינת המוצר המוגמר וליטוש סופי. את הופעת הבכורה העולמית שלו ב.מ.וו iX3 החדש יערוך במסגרת תערוכת מינכן בספטמבר 2025 ופס הייצור החדש של ב.מ.וו בהונגריה יחל לפלוט רכבים לקראת סוף השנה. 

 

דיפאל S07 אאוטלנדר

ב.מ.וו חושפת כעת כי דגם iX3 50 xDrive, הגרסה הבכירה של הדגם בשלב ההשקה, יהיה בעל טווח נסיעה של כ-800 ק"מ בתקן WLTP או 644 ק"מ בתקן EPA האמריקאי והמציאותי יותר. עם טווח נסיעה ראלי של כ-644 ק"מ, מדובר בקרוסאובר עם טווח הנסיעה הארוך ביותר כיום אך כמובן שגם צריך להמתין ולגלות עם איזו קיבולת סוללה ב.מ.וו משיגה את זה כדי להעריך האם מדובר בהישג של ממש. 

 

IX3 החשמלי קונספט
iX3 קונספט.

כל זה מושג בזכות מערכת ההנעה החשמלית eDrive 6 החדשה של ב.מ.וו המשולבת בפלטפורמת Neue Klasse נשטלת התוכנה החדשה של ב.מ.וו המצוידת בסוללות חדשות עם תאים בצורת צילינדר המאפשרים להציג שיפור של 20% בצפיפות האנרגטית לעומת דור הסוללות הנוכחי של החברה ומנועים חשמליים החדשים והמשופרים המציגים הפחתה של 40% באיבוד האנרגיה, הפחתה של 20% בעלויות הייצור והפחתה של 10% במשקל המנועים. 

 

ב.מ.וו iX3 החדש עם הסוואה
ב.מ.וו iX3 החדש.

הסוללות החדשות, במתח הדקים של 800V, מאפשרות טעינה אולטרה מהירה בהספק של עד 400kW כך שבמקרה של דגם iX3 50 xDrive טעינה של 10 דקות תאפשר תוספת של 350 ק"מ לטווח הנסיעה. הסוללה בנויה כך שהיא תומכת גם בעמדות טעינה המוגבלות ל-400V, אז הסוללה "מתפצלת" כך שכל חלק מקבל 400V. טעינה ביתית תתאפשר באמצעות מטען פנימי 11kW או 22kW ובנוסף לכך הסוללה תומכת בנוסף בטכנולוגיית V2L לטעינת מכשירי חשמל חיצוניים, V2L לחיבור של הסוללה לרשת החשמל הביתית או V2G לחיבור הסוללה לרשת החשמל הציבורית. 

 

מערכת הבלימה הרגנרטיבית כוללת מצב אוטומטית המפעיל את המערכת גם בהתאם למידע המתקבל ממערכת הניווט והמצלמות שברכב כך שהפעולה מותאמת גם לתוואי הנסיעה ומצב התנועה. לרשות הנהג אפשרות בחירה ידנית מבין מספר דרגות עוצמה, כולל נהיגה בדוושה אחת. 

 

ב.מ.וו iX3 החדש
ניצול מרבי של הפוטנציאל הדינאמי של מערכת הנעה חשמלית.

מערכת הנעה חשמלית מענישה את התחום הדינאמי בשל משקלה הגבוה של המערכת אך מצד שני היא מביאה לעולם הדינאמי יכולת שליטה אלקטרונית שלא הייתה בעבר, מהירה ומדויקת יותר, במיוחד כאשר פלטפורמת Neue Klasse תומכת במנוע חשמלי אחד עד ארבעה. זה לא משנה את חוקי הפיזיקה והמשקל הגבוה עדיין יוצר מגבלות אך יכולת השליטה הזו תאפשר להקטין משמעותית את השפעת המשקל. כדי להביא את זה ליישום ב.מ.וו פיתחה מערכת בקרה דינאמית חדשה לחלוטין שיודעת לנצל את היתרונות של הנעה חשמלית וזכתה לכינוי Heart of Joy. 

 

ב.מ.וו iX3 החדש panoramic idrive
Panoramic iDrive.

מעבר לשפת עיצוב חדשה, חיצונית ופנימית, אחד החידושים שנפגוש ב- iX3 החדש הוא מערכת התצוגה Panoramic iDrive שמחליפה למעשה את לוח המחוונים הסטנדרטי באמצעות הקרנה של מידע לכל רוחב חלקה התחתון של השמשה הקדמית. הנהג יכול לבחור עד חמישה אזורי תצוגה או להסיר את כולם ולהשאיר רק את תצוגת לוח המחוונים. אם זה לא מספיק, ניתן להוסיף תצוגה עילית חדשה ומתקדמת בטכנולוגיית מציאות רבודה. על זה ועל מערכת המולטימדיה החדשה שולטת מערכת ההפעלה החדשה של ב.מ.וו - System X. 

 

ב.מ.וו iX3 החדש
ב.מ.וו iX3.

גם תחום מערכות הסיוע לנהג והבטיחות שזכו לשדרוג מקיף, כולל תמיכה בזיהוי רמזורים והמשך נסיעה כאשר הרמזור הופך לירוק, סיוע לנהג בהיגוי ובבלימה (לא רק בחירום אלא בכל מהלך הנהיגה) ועוד. באופן עקרוני המערכת מוכנה לרמה אוטונומית בדרגה 4 אך הכל תלוי ברגולציה המקומית. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
דיפאל S07 אאוטלנדר
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.