החל מ-2012 פורד תציע את הפוקוס החדשה עם מנוע 1.0 EcoBoost בהספקים של 125 כ"ס ו-100 כ"ס וצריכת דלק של לפחות 20 ק"מ לליטר.

נשיא פורד אלן מולאלי עם המנוע החדש צילום:יצרן

פורד החלה היום בייצור מנוע שלושה צילינדרים חדש בנפח 1.0 ליטר מסדרת EcoBoost. המנוע הוצג היום בקלן שבגרמניה ע"י אלן מולאלי נשיא ויו"ר פורד העולמית.

 

מנוע זה, ישרת כבר מתחילת 2012 את פורד פוקוס החדשה ובהמשך את פורד C-Max, פיאסטה, ו-B-Max החדש ודגמים נוספים בהמשך.

 

המנוע החדש בעל מגדש טורבו והזרקת דלק ישירה, יוצע בשני הספקים של 100 כ"ס ו-125 כ"ס. פורד לא חושפת את הפרטים המלאים על המנוע אך גרסת ה-125 כ"ס מציעה מומנט של 17.3 קג"מ בטווח של 1,300-4,500 סל"ד (לעומת 16.2 קג”מ במנוע ה-1.6 ליטר הנוכחי). גרסה זו תציע צריכת דלק שתעמוד בפוקוס החדשה על 20 ק"מ לליטר ופליטת C02 של 114 גרם/ק”מ (109 בגרסה החלשה), זאת לעומת 16.95 ק"מ לליטר בגרסה הידנית של הפוקוס החדשה.

 

גודלו של בלוק המנוע (העשוי פלדה ולא אלומיניום לטובת מעבר חום עדיף) הוא בסך הכל כגודלו של דף A4 סטנדרטי (21 ס"מ על 30 ס"מ). למנוע שתי מערכות קירור נפרדות, לראש המנוע ולבלוק המנוע, אשר מאפשרות הגעה מהירה יותר לטמפרטורת עבודה והפרש של 7% בלבד בנצילות המנוע במצבו הקר למצב עבודה.

 

מנוע ה-1.0 ליטר EcoBoost החדש יחליף בהדרגה את מנוע ה-1.6 ליטר אטמוספרי 125 כ"ס המשרת היום את הפוקוס החדשה וכן את מנוע ה-1.4 ליטר 96 כ"ס המשרת את הפיסטה. פורד מתכננת לייצר לא פחות ממיליון וחצי מנועי 1.0 ליטר EcoBoost בשנה.

 

תגיות: פורד
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.