פיג'ו 3008 החדש גדול ומרווח יותר, מצויד בפלטפורמה ומנועים חדשים, תא נוסעים אולטרה מודרני ובעיקר, בעיצוב שהפעם ניראה כמו קרוסאובר מהשורה.

2017 פיג'ו 3008 החדש
פיג'ו חושפת לראשונה את ה-3008 החדש.

פיג'ו מסירה היום את הלוט מעל אחד הדגמים החשובים ביותר עבורה, פיג'ו 3008 החדש, הדור השני לקרוסאובר הקומפקטי של פיג'ו שיתחרה בסיאט אטקה החדש, קיה ספורטאז', יונדאי טוסון ועוד. ה-3008 היוצא לא היה רכב רע, אך הוא סבל מנקודת חולשה משמעותית בתחום העיצוב שדמה יותר למיניוואן מאשר לרכב פנאי כמתבקש על פי טבלת המכירות. את זה, יחד עם אין ספור שדרוגים ושיפורים, בה לתקן ה-3008 החדש.

 

אם ה-308 החדשה סובלת מעיצוב קצת אנמי, זה לא המקרה עם ה-3008 החדש שזכה לעיצוב מודרני במיוחד, מוחצן וייחודי ובעיקר, כעת הוא בהחלט ניראה כמו קרוסאובר מהשורה. העיצוב הייחודי לא מסתיים בחוץ אלא ממשיך אל תא הנוסעים, כאשר ה-3008 החדש הוא הדגם הראשון בפיג'ו לעשות שימוש בדור הבא של עיצוב ה- i-cockpit המנימליסטי של פיג'ו.

 

תא הנוסעים, אותו פיג'ו חשפה מוקדם יותר השנה, כולל מסך TFT בגודל "12.3 עבור לוח המחוונים, מסך "8.0 מרכזי עבור מערכת המולטימדיה, כפתורים רגישים למגע, מוט הילוכים חשמלי וכן, גם בדור השני את מערכת בקרת האקלים תתפעלו רק דרך מסך המגע המרכזי.

 

2017 פיג'ו 3008 החדש תא הנוסעים
הדור הבא של i-cockpit.

בזכות שימוש בפלטפורמת EMP2 החדשה של פיג'ו, המשמשת כיום את ה-308 לדוגמה, ה-3008 החדש קל יותר בכ-100 ק"ג בממוצע מהדגם היוצא. עם אורך של 4,447 מ"מ, רוחב של 1,841 מ"מ, גובה של 1,624 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,675 מ"מ, פיג'ו 3008 החדש ארוך יותר מהדגם היוצא ועם תוספת של משמעותית של 62 מ"מ לבסיס הגלגלים הוא משפר את אחת מנקודות החולשה של הדגם היוצא – המרווח ליושבים מאחור.

 

תוספת ה-105 מ"מ לאורך אפשרה לפיג'ו להגדיל את תא המטען ב-90 ליטר לכדי נפח של 520 ליטר (תקן VAD המחמיר) ועם קיפול המושבים מאחור מתקבל נפח של 1,482 ליטר. מידת הגובה לא השתנתה, אך המרכב יושב כעת כ-50 מ"מ גבוה יותר מהקרקע.

 

את פיג'ו 3008 החדש ישרתו כל המנועים החדשים והמחודשים המוכרים של פיג'ו-סיטרואן: 1.2 טורבו PureTech עם 130 כ"ס, 1.6 טורבו THP עם 165 כ"ס ובגזרת מנועי הדיזל נמצא את מנוע ה-1.6 ליטר BlueHDi החדש בהספקים של 105 ו120 כ"ס וכן את מנוע ה-2.0 ליטר BlueHDi בהספקים של 150 ו-185 כ"ס. המנועים ישודכו לתיבת 6 הילוכים ידנית או אוטו'. הנעה כפולה לא תוצע עם הדגם אך כן תוצע מערכת בקרת המשיכה המתקדמת של פיג'ו המאפשרת התאמה של אותה מערכת בהתאם למשטח עליו נוסעים.

 

מנוע ה-1.6 ליטר טורבו 165 כ"ס משודך לתיבת 6 הילוכים אוטו' וזה המנוע הצפוי להיות משווק עם הדגם בישראל. עם מנוע זה לדגם ביצועים של 8.9 שניות 0-100 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 17.5 ק"מ לליטר. 

 

בתחום הבטיחות, פיג'ו ציידה את ה-3008 במגוון מערכות בטיחות מתקדמות כולל בלימה אוטומטית והתראה על אי שמירת מרחק, בקרת שיוט אדפטיבית כולל עצירה מלאה, התראה על סטייה מנתיב הנסיעה ועוד.

 

פיג'ו תציג את ה-3008 החדש בתערוכת פריז הקרובה (1-16 באוקטובר) ולקראת סוף השנה היא תחל בשיווקו שם הדגם החדש באירופה ובסין, כך שאלינו הדגם צפוי להגיע במהלך הרבעון הראשון של 2017.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.