ג'יפ קרוסאובר חשמלי
קבוצת סטלנטיס תהפוך ל-100 אחוז חשמלית באירופה עד לשנת 2030.
ג'יפ קרוסאובר חשמלי
קבוצת סטלנטיס תהפוך ל-100 אחוז חשמלית באירופה עד לשנת 2030.

עד לשנת 2030 קבוצת סטלנטיס שואפת להפחית ב-50% את פליטת ה-CO2 של כלל דגמי החברה, להגיע לתמהיל רכבים חשמליים של 100% בשוק האירופי ו-50% בשוק האמריקאי, לשפר משמעותית את חווית הלקוח ולהגדיל פי 2 את הרווח התפעולי של הקבוצה. כך לפי התוכנית העסקית העדכנית של קבוצת סטלנטיס שהוצגה היום (ג') ע"י מנכ"ל החברה קרלוס טאוורס, מדובר בעדכון לתוכנית האחרונה של החברה שהוצגה רק לפני כחצי שנה.

 

לפני שנציג בפניכם איך קבוצת סטלנטיס מתכננת להשיג את היעדים האלו, רק נזכיר כי קבוצת סטלנטיס היא האיחוד של קבוצת PSA עם קבוצת FCA והקבוצה הזו מחזיקה במותגי הרכב הבאים: פיג'ו, סיטרואן, אופל, פיאט, מזראטי, אלפא רומיאו, קרייזלר, דודג', ג'יפ, ראם, DS, לנצ'יה ואלפא רומיאו.

 

קבוצת סטלנטיס
מעל ל-75 דגמים חשמליים עד לשנת 2030.

בין השנים 2022 עד 2030 קבוצת סטלנטיס מתכננת להשיק מעל ל-100 דגמים חדשים, מתוכם מעל ל-75 דגמים חשמליים מבוססי סוללה כאשר מספר של 60 דגמים ישווקו באירופה ו-25 דגמים בשוק האמריקאי. חלק מהדגמים יהיו דגמים חשמליים ייעודיים וחלקם גרסאות חשמליות לדגמים עם מנועי בעירה פנימית. הקבוצה שואפת להגיע ליעד מכירות של כ-5 מיליון רכבים חשמליים עד לשנת 2030, גידול משמעותי מה-0.2 מיליון רכבים חשמליים שהקבוצה מכרה בשנת 2021.

 

קבוצת סטלנטיס
השאיפות עבור השוק האמריקאי צנועות יותר.

החל משנת 2024, כל הדגמים החדשים של מותג היוקרה של הקבוצה, מזארטי, יהיו חשמליים בלבד ומותגי הפרימיום של הקבוצה, כלומר אלפא רומיאו, DS ונצ'יה, יעשו כך החל משנת 2025. שאר מותגי הקבוצה, כגון פיג'ו, אופל ופיאט, יציגו רכבים חדשים חשמליים בלבד החל משנת 2026 והשאיפה של הקבוצה היא שעד לשנת 2030 היא תשווק באירופה רק רכבים חשמליים.

 

עבור השוק האמריקאי, החל משנת 2024 כל הדגמים החדשים של הקבוצה יכללו גרסאות עם הנעה חשמלית. בשנת 2024 ראם תשיק טנדר חשמלי, ג'יפ תשיק רכב שטח חשמלי וכן קרוסאובר (SUV) חשמלי (הדגם שבתמונות), דודג' תשיק רכב שרירים חשמלי ובשנת 2025 קרייזלר תשיק רכב משפחתי חשמלי.

 

ג'יפ
הקרוסאובר החשמלי של ג'יפ.

התחום החשמלי לא מסתכם בסוללות בלבד שכן בתחום הרכב המסחרי הקל (פיאט דוקטו לדוגמה) הקבוצה מתכננת לעשות שימוש גם בטכנולוגיית מימן. טווח הנסיעה של וואן מסחרי על בסיס מימן יעמוד על כ-400 ק"מ וזמן התדלוק יעמוד על כ-3 דקות, הגרסאות על בסיס סוללות של דגמים אלו יעשו שימוש בסוללות בקיבלות של 50kWh או 75kWh עם טווח נסיעה של 230 ק"מ או 330 ק"מ וזהן טעינה של 5 שעות או 7.5 שעות, בהתאמה (זמן הטעינה עם מטען 11kW, לדגמים תהיה גם יכולת טעינה מהירה DC).

 

כל הדגמים החשמליים של הקבוצה יתבססו על 4 פלטפורמת STLA ייעודיות, אחת לדגמים קטנים יחסית עם טווח של עד 500 ק"מ, אחת לדגמים בינוניים עם טווח של עד 700 ק”מ, אחת לדגמים גדולים/יוקרתיים עם טווח של עד 800 ק"מ ואחת בגרסת שלדה עבור הטנדרים הכבדים של הקבוצה (החל משנת 2026) עם סוללות בקיבלות של עד 200kWh וטווח נסיעה של עד 800 ק"מ.

 

סטלנטיס
נהיגה אוטונומית ברמה 3 החל משנת 2024.

בכדי לייצר את כל הרכבים החשמליים האלו יש צורך בסוללות והרבה מהם ובקבוצה מתכננים להגיע לכושר ייצור סוללות בקיבלות אנרגטית של 400GWh עד לשנת 2030, מדובר בגידול של משמעותי של 150GWh לעומת העדכון האחרון של התוכנית האסטרטגית של הקבוצה שהוצג רק לפני כחצי שנה.

 

קרייזלר AirFlow
קרייזלר AirFlow קונספט.

בתחום הנהיגה האוטונומית, בקבוצה שואפים להתחיל לשווק רכבים אוטונומיים ברמה 3 החל משנת 2024, מדובר במערכת שהחברה מפתחת במשותף עם ב.מ.וו. מערכת נהיגה אוטונומית ברמה 4 ורמה 5 תתבסס על הטכנולוגיה של Waymo, החברה לטכנולוגיית נהיגה אוטונומית של גוגל.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.