טויוטה לנד קרוזר Se חשמלי
טויוטה לנד קרוזר Se חשמלי.
טויוטה לנד קרוזר Se חשמלי
טויוטה לנד קרוזר Se חשמלי.

 טויוטה חושפת בתערוכת הניידות 2023 של יפן שני דגמי קונספט חשמליים וכפי שאתם כבר להבין מהתמונות אלו לא דגמי קונספט לשם התצוגה בלבד אלא דגמים שעוד נראה על הכבישים בגרסאות ייצור שלא יהיו שונות במיוחד מדגמי הקונספט. לא פחות חשוב, הקונספט מציג למעשה שפת עיצוב חדשה של טויוטה השונה למדי מזו הנוכחית.

 

לנד קרוזר Se: הקונספט לנד קרוזר Se הוא קרוסאובר שבעה מושבים חשמלי אך הוא לא אמור להיות התחליף החשמלי ללנד קרוזר פראדו החדש שנחשף לאחרונה אלא פשוט הרחבה של משפחת דגמי הלנד קרוזר. בניגוד לשאר דגמי הלנד קרוזר של טויוטה, J250 ו- J300, המבוססים כיאה לרכב כביש שטח על שלדת סולם, הלנד קרוזר Se מבוסס על שלדה אחודה. 

 

טויוטה לנד קרוזר Se קונספט
לנד קרוזר Se קונספט.

לקונספט אורך של 5,150 מ"מ, רוחב של 1,990 מ"מ, גובה של 1,705 מ"מ ובסיס גלגלים של 3,050, כך שמדובר בקרוסאובר גדול למדי בסדר הגודל של טויוטה גרנד היילנדר. בטויוטה מבטיחים שהדגם יהיה נוח ושקט בכביש אך עדיין קשוח מספיק לנהיגת שטח. 

 

לנד קרוזר Se קונספט
לנד קרוזר Se קונספט.

טויוטה לא מציינת מתי נפגוש את הדגם כך שהשאלה היא האם הדגם יתבסס על הדור הנוכחי של הטכנולוגיה החשמלית של החברה או על הדור הבא הכולל, בין היתר, גם פלטפורמה ייעודית חדשה המבוססת על יציקות אלומיניום גדולות יחד עם סוללות ה-Performance החדשות שהחברה מפתחת.  

 

טויוטה EPU - Electric Pick Up: הקונספט EPU הוא קדימון להיילקס חשמלי, טנדר קל באורך של 5,070 מ"מ, רוחב של 1,910 מ"מ, גובה של 1,710 ובסיס גלגלים של 3,350 מ"מ. בזכות ההנעה החשמלית אפשר לייצר טנדר קצר יותר, ב-255 מ"מ מה- היילקס הנוכחי, אך עם בסיס גלגלים ארוך יותר משמעותית בכ- 265 מ"מ. גם במקרה זה מדובר על שלדה אחודה במקום שלדת סולם במקרה של ה- היילקס. 

 

טויוטה EPU
היילקס חשמלי עתידי.

NEO Steer: טכנולוגיה המביאה את עולם האופנועים לעולם המכוניות. במקום גלגל הגה יש סוג של כידון וכמו באופנוע, השליטה על התאוצה והבלימה נמצאת על הכידון עצמו במקום דוושות. הסרה של הדוושות מאפשרת  כניסה נוחה יותר לרכב לצד התאמה אידיאלית יותר של תנוחת הנהיגה שכן אין כבר צורך למקם את המושב ביחס לדוושות. 

 

כידון במקום הגה
כידון במקום הגה.

צורת ההגה מאפשרת שדה ראיה פנוי ללוח המחוונים וכמובן שמדובר במערכת היגוי אידיאלית לאנשים עם מוגבלת בגפיים התחתונות. מערכת NEO Steer מתבססת על היגוי אלחוטי כך שאין צורך לסובב את ההגה יותר מ-90 מעלות לכל כיוון. 

טויוטה לנד קרוזר Se וטויוטה EPU

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 10

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.