רנו חושפת את הטראפיק E-TECH החדש, דור רביעי לוואן נוסעים/מסחרי הבינוני של רנו המתחרה מול דגמים כגון פולקסווגן טרנספורטר, סיטרואן ג'מפי ועוד. רנו טראפיק החדש ישווק עם הנעה חשמלית E-TECH בלבד, במהלך המחצית השנייה של 2026, והוא יהיה זמין במגוון רחב של גרסאות, כולל גרסת שלדה. עבור מי שלא מוכן לעבור להנעה חשמלית, רנו תמשיך לשווק במקביל את גרסת הדיזל של הטראפיק הנוכחי.
רנו טראפיק E-TECH החדש מבוסס על פלטפורמה ייעודית להנעה חשמלית, פלטפורמה נשלטת תכונה (SVD) בארכיטקטורת 800V. בשלב זה רנו מציגה את הדגם עם מנוע חשמלי אחד בלבד, מנוע אחורי בהספק של 204 כ"ס ו-35.2 קג"מ, שדרוג משמעותי לעומת ה-120 כ"ס של הטראפיק החשמלי הנוכחי.
רוכשי הדגם יוכלו לבחור מבין שתי סוללות, האחת מסוג LFP בקיבולת של 60kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה של כ-350 ק"מ והשנייה מסוג NMC בקיבולת של 81kWh שתאפשר לדגם טווח נסיעה של 450 ק"מ. בזכות בשימוש בארכיטקטורת 800V, לדגם יכולת טעינה מהירה המאפשרת טעינה של 15% עד 80% בזמן של כ-20 דקות - עם הסוללה הגדולה מדובר בתוספת של כ-260 ק"מ לטווח הנסיעה. הסוללה תומכת בממשק V2L ו- V2G.
בשלב זה רנו חושפת את המידות של שתי גרסאות הדגם הסגורות, L1H1 ו- L2H1, בהמשך יהיו גרסאות ארוכות ו/או גבוהות יותר. המידות קטנות יותר מאלו של הטראפיק הנוכחי כאשר לדגם L1H1 אורך של 4.87 מטר, רוחב של 1.92 מטר, גובה של 1.90 מטר ונפח העמסה של 5.1 קוב, לדגם L2H1 אורך של 5.27 מטר ונפח העמסה של 5.8 קוב. לטראפיק החשמלי החדש כושר העמסה של עד 1.25 טון וכושר גרירה של עד 2.0 טון.
העיצוב החיצוני מודרני וחביב למראה, עם כמה שרכב שהייעוד העיקרי שלו הוא עבודה נדרש לכך. כרכב נשלט תוכנה, רוכשי הדגם ייהנו לא רק מעדכונים שונים לאורך חיי הרכב אלא גם מהיכולת לנהל צי רכב בצורה יעילה ונוחה יותר כולל כל מה שקשור בתחזוקת הרכב.
חלל תא הנוסעים מספק את כל מה שאפשר לצפות לו מרכב מסוג זה, כלומר מגוון חללי אחסון שימושיים לצד טכנולוגיה עדכנית הכוללת מולטימדיה "12 מתקדמת (מבוסס אנדרואיד), לוח מחוונים דיגיטלי ועוד. מערכת הניווט מציעה לא רק מסלולים בהתאם ליעד ותשתית הטעינה שבדרך, היא עושה זאת גם כאשר היא לוקחת בחשבון את משקל המטען או גדולו במקרה של גרירה.


