וולוו יציקת אלומיניום
וולוו תחל לעשות שימוש ביציקת אלומיניום עבור חלקי שלדה משמעותיים.
וולוו יציקת אלומיניום
וולוו תחל לעשות שימוש ביציקת אלומיניום עבור חלקי שלדה משמעותיים.

טסלה הייתה הראשונה להכניס לתחום הרכב את השימוש ביציקות ענק של אלומיניום, במודל Y, יציקות המאפשרות להחליף חלקי פלדה רבים בשלדת הרכב הדורשים מספר רב של רובוטים על פס הייצור לצורך ריתוכים מדויקים (תחום שטסלה עדיין אל מצטיינת בו). מעבר לפישוט תהליך הייצור, יציקות אלומיניום מאפשרות להפחית משמעותית את משקל הרכב.

 

כעת, וולוו מכריזה על השקעה של 3 מיליארד שקל עבור שדרוג המשפעל שלה בטורסלנדה (שוודיה) לטובת הכנסת תהליכי ייצור מתקדמים יותר עבור הדור הבא של הרכבים החשמליים של החברה כאשר מרבית ההשקעה תנוצל עבור מכונות לייצור יציקות אלומיניום עבור שלדת הרכבים. ההכרזה הזו מגיע לאחר ההכרזה על השקעה של 10 מיליארד שקל במפעל חדש לייצור סוללות בשיתוף עם חברת Northvolt השוודית, שזו המומחיות שלה. ההשקעות אלו נועדו לאפשר לוולוו לייצר רכבים חשמליים זולים יותר, מהירים יותר, עם טעינה מהירה יותר וטווח נסיעה גדול יותר.

 

וולוו יציקת אלומיניום
יציקה אחת במקום 70 חלקי מתכת שונים.

מהאיורים שוולוו מציגה, בשלב ראשון רק חלקו האחורי של רצפת הרכב יהיה מיציקת אלומיניום, כך טסלה עשתה עם הדגמים הראשונים של המודל Y אך בקרוב היא תחל לייצר את הדגם גם עם יציקה קדמית.

 

לצד ההשקעה ביציקת אלומיניום, וולוו מציינת כי היא תחדש את כל מחלקת הצביעה במפעל עם מכונות חדשות ותהליכי צביעה חדשים. מארזי הסוללה החדשים בהם וולוו תעשה שימוש יהיו חלק בלתי מגוף/שלדת הרכב או ליתר דיוק, רצפת הרכב.

 

טסלה יציקת אלומיניום
מודל Y עם יציקת אלומיניום (תמונה עליונה) המחליפה 70 חלקי מתכת במודל 3. 

מפעל טורסלנדה של וולוו הוא אחד הוותיקים של החברה הפועל עוד משנת 1964 וכיום הוא בעל כושר ייצור של כ-300,000 רכבים בשנה.

 

יש לציין כי טסלה היא לא זו שפיתחה את תהליך הייצור והטכנולוגיה של יציקות אלומיניום גדולות, מי שפיתחה את הטכנולגיה ומכונות הייצור האלו זו חברת idra האיטלקית שזהו תחום ההתמחות שלה. החידוש של טסלה הוא בשימוש ביציקות האלו בתעשיית הרכב עבור חלקי שלדה שלמים. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 25

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.