פורשה דלק סינתטי
האיחוד האירופי מאפשר לבחון את ההתיכנות של שימוש בדלק סינתטי גם לאחר 2035.
פורשה דלק סינתטי
האיחוד האירופי מאפשר לבחון את ההתיכנות של שימוש בדלק סינתטי גם לאחר 2035.

האיחוד האירופי סיכם כבר ביולי אשתקד כי עד לשנת 2035 על כל המכוניות החדשות להפחית ב-100% את פליטת ה- CO2, החלטה שבפועל אומרת כי האיחוד מוציא מראש תעודת פטירה למנועי הבעירה הפנימית. עד אז ישנה נקודת ציון נוספת בדרך, בשנת 2030 על כל הרכבים החדשים להפחית ב-55% את פליטת ה- CO2. 

 

מאז ועד היום נערכו לא מעט דיונים בנושא, בעיקר מצד נציגים מגרמניה, צרפת ואיטליה שהן המדינות בעלות תעשיית הרכב והמנועים הענפה ביותר באירופה. כעת אנחנו מתבשרים כי האיחוד מעניק למנועי הבעירה הפנימית סיכוי נוסף אם יצרני הרכב יצליחו להוכיח עד לשנת 2026 היתכנות לשימוש בדלקים סינתטיים. מי שהכניסה את התנאי עבור דלקים סינתטיים זו גרמניה שהתנתה את החתימה שלה על ההסכם בכך שיאפשרו את הבחינה של דלקים סינתטיים. 

 

פורשה קאיימן GT4 עם דלק סינתטי
פורשה קאיימן GT4 עם דלק סינתטי.

דלקים סינתטיים (eFuel) הם אמנם לא בעלי אפס פליטת CO2 בזמן שימוש, אך בתהליך הייצור שלהם עושים שימוש ב- CO2 כך שהחתימה הסביבתית שלהם בכל הקשור לפליטת CO2 למעשה זהה ואף נמוכה יותר מזו של רכב חשמלי מבוסס סוללות. כל זה כמובן כאשר הייצור של הדלק הסינתטי מתבצע רק באמצעות אנרגיות מתחדשות כמו שמש ורוח וכך אכן נבנו מפעלי הניסוי הראשונים לייצור של דלק סינתטי, כמו המפעל של פורשה בדרום אמריקה.

 

ההחלטה הזו תכלול גם שימוש במימן נוזלי במנועי בעירה פנימית, משהו שכיום רק טויוטה מתמקדת בו והיא בהחלט מתקדמת מאוד בנושא. 

 

לצד זה, המסמך המעודכן כולל הקלות ליצרנים אקזוטיים. יצרנים הרושמים בשנה בין 1000 לבין 10,000 רכבים חדשים לא יהיו מחוייבים לאפס פליטת CO2 בשנת 2035 אך הם עדיין יהיו חייבים להשיג הפחתה מסוימת ובמילים אחרות, הנעה היברידית פלאג-אין במינימום. 

תגיות: פורשה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.