איוניק 6
איוניק 6.
איוניק 6
איוניק 6.

יונדאי מוטורס מכריזה כי עד לשנת 2030 היא תשקיע סכום של 12.5 מיליארד דולר במרכז התוכנה הגלובלי שלה בו החברה מפתחת תוכנה ותשתית טכנולוגית שתאפשר לחברה לעשות שימוש נרחב יותר בתוכנה לעדכון הרכבים שלה לאורך כל חיי הרכב. היעד הסופי בתוכנית הזו הוא לייצר פלטפורמה נשלטת תוכנה לרכבים לצד שירותים בהתאמה אישית, שירותי תחבורה שיתופיים ומגוון פתרונות תוכנה לתפעול צי רכב, שירותי הסעה ועוד. 

 

עד לשנת 2025 כל הרכבים של יונדאי יהיו בעלי יכולת עדכון OTA שתאפשר שדרוג של הביצועים והפונקציונאלית של הרכבים באופן גלובלי. יונדאי מוטורס צופה כי עד לשנת 2025 מעל ל-20 מיליון רכבים מתוצרתה (יונדאי, קיה וג'נסיס) יהיו בעלי יכולת עדכון OTA ומחוברים לשירותי רכב מקושר (CCS). 

 

יונדאי פלטפורמה נשלטת תוכנה
פלטפורמה נשלטת תוכנה.

החל מהשנה הבאה יונדאי תחל להציע ללקוחות שלה שירות FoD - Feature on Demand, שירות אשר יאפשר ללקוחות החברה, באמצעות תוכנה, להוסיף שירותים או יכולות שונות לרכב בהתאם לצרכים הקבועים או המזדמנים שלהם. התוכנית הזו היא חלק בלתי נפרד מרצון של יונדאי לספק בעתיד ללקוחות שלה שירותים בהתאמה אישית. 

 

מה שקראתם עד עתה זו לא פלטפורמה נשלטת תכונה אלא פשוט עדכוני OTA למערכות הרכב, כל רכב והיכולות שלו, כלומר באיוניק 5 לדוגמה יהיה ניתן לשדרג יותר דברים הנשלטים באמצעות תוכנה לעומת מה שיתאפשר באלנטרה, לדוגמה. פלטפורמה נשלטת תוכנה באופן מלא תוצג בשנת 2025, אז יונדאי תחל לשווק רכבים על בסיס שתי פלטפורמות ייעודיות להנעה חשמלית, פלטפורמת eM ופלטפורמת eS. 

 

פלטפורמת eM, עליה יונדאי כבר דיווחה בעבר, היא פלטפורמת הנעה חשמלית מודולרית שתאפשר ליונדאי לייצר מגוון רחב של רכבים מסיגמנטים שונים החולקים רכיבים משותפים רבים, כולל תוכנה אחידה ומשותפת. זה מהלך שנועד לאפשר לחברה לקצר משמעותית את זמן הפיתוח והייצור של רכבים חדשים לצד הפחתה של עלויות הייצור. לפי יונדאי, פלטפורמת eM תציע שיפור של עד 50% בטווח הנסיעה לעומת הדגמים החשמליים הנוכחיים של יונדאי, זה לא נתון שניתן להשיג סתם כך וסביר להניח כי יונדאי מתכננת להציג במועד זה טכנולוגיית סוללות חדשה, לצד רכיבי מערכת הנעה בעלי נצילות גבוהה יותר. 

 

כל הרכבים שיתבססו על פלטפורמת eM יהיו מצוידים בטכנולוגיה אוטונומית ברמה 3 ומעלה אותה יונדאי תשדרג לאורך הזמן באמצעות עדכוני OTA. להזכירכם, בשנה הבאה יונדאי תחל לתפעל בארה"ב צי מוניות אוטונומיות (רמה 4) על בסיס האיוניק 5 והידע שיונדאי תצבור בהפעלת הפרויקט הזה ישמש את החברה לשדרג את מערכת הנהיגה האוטונומית שלה. 

 

פלטפורמת eS לעומת זאת היא פלטפורמת סקייטבורד עבור רכבים ייעודיים, רכבים עבור חברות מסחריות או גופים ממשלתיים בתכנון ייעודי ליישומים מיוחדים. יונדאי תספק לאותם חברות וגופים שירותי תוכנה לתפעול צי הרכב הייעודי. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 8

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.