מיצובישי e-Evolution קונספט
מיצובישי e-Evolution קונספט.
מיצובישי e-Evolution קונספט
מיצובישי e-Evolution קונספט.

מיצובישי וניסאן מציגות בתערוכת טוקיו רכבי פנאי חשמליים עם יכולות אוטונומיות ובינה מלאכותית.

 

מיצובישי וניסאן, אשר רכשה לאחרונה את השליטה במיצובישי, הציגו בתערוכת טוקיו שני דגמי קונספט לרכבי פנאי חשמליים עם יכולות נהיגה אוטונומיות.

 

מיצובישי מצידה הציגה את הקונספט e-Evolution וכפי שהשם מרמז, מדובר בפרשנות מודרנית וחשמלית ללנסר EVO – מכונית הביצועים של מיצובישי שהייתה המתחרה הקבועה לאימפרזה STI.

הקונספט מצויד במערכת הנעה חשמלית המשלבת בין שלושה מנועים חשמליים, אחד מלפנים ושניים מאחור, הנשלטים דרך מערכת בקרה מתקדמת S-AWC המאפשרת שליטה על כל מנוע אחורי בנפרד לטובת ניהוג חד יותר. בנוסף, הדגם מצויד בבוכנות בלמים המופעלות באמצעות מנוע סרוו חשמלי במקום מערכת הידראולית כמקובל.

 

במיצובישי מציינים כי הדגם מצויד במערכת בינה מלאכותית (AI), המייצגת במידה רבה את הדור הבא של מערכות הנהיגה האוטונומיות. כרכב האמור להיות רכב מהנה לנהיגה, המערכת כוללת תכניות לימוד לשיפור יכולות הנהיגה של הנהג.

ניסאן מצידה הציגה את הקונספט IMX ואם תרצו, אפשר להתייחס אליו כאל גרסת פנאי לניסאן ליף החשמלית וצעד מתבקש כחברה אשר חרטה על דגלה כבר לפני שנים פיתוח של רכבים חשמליים.

 

ניסאן IMX קונספט
ניסאן IMx קונספט.

את הקונספט מניעים שני מנועים חשמליים, אחד על כל ציר, בהספק כולל של 435 כ"ס ומומנט של 71.3 קג"מ, פי כמה וכמה מיחידת ההנעה החשמלית של הליף החדשה. טווח הנסיעה בדגם עומד לפי ניסאן על כ-600 ק"מ.

תא הנוסעים המינימליסטי הוא חלק בלתי נפרד מחזון הרכב האוטונומי של החברה בו הנהג הוא עוד נוסע ברכב. אז אמנם יש הגה, אך בלחיצת כפתור על מערכת ProPILOT והוא מתקפל אל תוך הדשבורד ולנהג נשאר רק ליהנות מהדרך.

 

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.