2018 ניסאן ליף החדשה
ניסאן ליף החדשה - יכולות אוטונומיות גבוהות.
2018 ניסאן ליף החדשה
ניסאן ליף החדשה - יכולות אוטונומיות גבוהות.

ניסאן ליף החדשה מציעה טווח נסיעה חשמלי של 241 ק"מ ומערכות נהיגה אוטונומיות מתקדמות.

 

ניסאן מסירה את הלוט מעל הליף 2018 החדשה, הדור השני למשפחתית האצ'בק החשמלית של החברה המוצגת כשבע שנים לאחר הדור הראשון של הדגם, ממנו נמכרו מאז שהושק בשנת 2010 מעל ל-280 אלף יחידות, מה שהופך את הדגם לרכב הנוסעים החשמלי הנמכר ביותר בעולם.

 

ניסאן אמנם תציג במהלך 2019 גרסה עם סוללה בקיבולת של 60kWh בדגם E-Plus, אך בשלב זה הדגם ישווק עם סוללת ליתיום-יון, בטכנולוגיה חדשה והמותקנת בתחתית המרכב, בקיבולת של 40kWh, תוספת של 10kWh מהגרסה הבכירה של הדגם היוצא. ניסאן מעריכה כי טווח הנסיעה השימושי לפי תקן EPA האמריקאי (המחמיר יותר מזה האירופאי) יעמוד על כ- 241 ק"מ, שיפור משמעותי לעומת ה-172 ק"מ של הדגם הנוכחי עם סוללת ה-30kWh. לפי תקן NEDC האירופאי, טווח הנסיעה החשמלי בדגם עומד על 378 ק"מ.

 

הסוללה תספק אלקטרונים למנוע חשמלי חדש בהספק מרבי של 150 כ"ס ומומנט מרבי של 32.6 קג"מ, תוספת של 40 כ"ס לעומת הדגם היוצא. לפי ניסאן, זה מספיק בכדי להאיץ את הליף החדשה מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של כ-8 שניות, זאת לעומת 11.5 שניות בדגם היוצא. המהירות המרבית מוגבלת ל-144 קמ"ש.

 

טעינת הסוללה דורשת המתנה של 16 שעות מעמדת טעינה בהספק של 3kW, מחצית מכך מעמדת טעינה של 6kW ובאמצעות עמדת טעינה מהירה ניתן להטעין עד 80% מהקיבולת בזמן של 40 דקות.

עם אורך של 4,480 מ"מ, רוחב של 1,790 מ"מ, גובה של 1,535 מ"מ הליף החדשה ארוכה מהדגם היוצא ב-35 מ"מ, רחבה ממנו ב-20 מ"מ ונמוכה ממנו ב-15 מ"מ (גם קרובה יותר לרצפה ב-10 מ"מ). בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי על 2,700 מ"מ. למרות הגידול במידות ובקיבולת הסוללה, משקל הדגם לא השתנה (תלוי רמת גימור) ועומד על 1,525 ק"ג.

 

ניסאן ליף החדשה 2018 תא הנוסעים
תא הנוסעים של הליף החדשה.

ניסאן העמיסה על הליף לא מעט נהיגה אוטונומית מתקדמות - "Nissan Intelligent Drive". מערכת ProPILOT לדוגמה כוללת יכולת נהיגה אוטונומית בכביש המהיר (30-100 קמ”ש), היא תשמור על מרחק בטוח מרכב קדמי, תפעיל את ההיגוי בכדי לשמור על נתיב הנסיעה ותבלום עד לעצירה מלאה, אז כל מה שנדרש מהנהג הוא לחיצה קלה על דוושת התאוצה והמערכת תחזור לפעולה מלאה. המערכת לא כוללת יכולות עקיפה וכמובן שלא חציית צמתים.

 

הדגם מצויד בנוסף במערכת ProPILOT Park שהיא מערכת חניה אוטונומית השולטת על ההיגוי, הבלמים וההילוכים (קדמי/אחורי) ומאפשרת לנהג לשכוח מהצורך לניווט הרכב למקום החניה. הדגם מצויד כמובן בכל מערכות הבטיחות המתקדמות המוכרות משאר דגמי ניסאן, כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל, ניטור שטח מת ובקרת סטייה מנתיב ועוד. 

מערכת נוספת אשר הוצגה מוקדם יותר השנה היא מערכת דוושת התאוצה החכמה - e-Pedal. בלחיצת כפתור, המערכת תאפשר לנהג לבצע כ-90% מהנהיגה באמצעות דוושת התאוצה בלבד. בהתאם למידת הלחיצה על הדוושה, הרכב יאיץ, יאט ואף יעצור. כאשר הנהג מסיר את רגלו מהדוושה, מערכת הבלימה הרגנרטיבית יחד עם מערכת הבלימה הרגילה יאטו את הרכב עד לעצירה מלאה, כולל החזקת הרכב בעליה. כמובן, שדוושת הבלמים זמינה בכל רגע ואף נדרשת לפעולה במצבים בהם נדרש כוח בלימה משמעותי.

 

ניסאן תחל לשווק את הליף החדשה בשוק הבית היפני כבר בחודש אוקטובר הקרוב, אל השוק האירופאי והאמריקאי הדגם יגיע בתחילת 2018. תג המחיר בשוק האמריקאי תחרותי מבעבר ועומד על החל מ-$29,990, לפני הטבות ממשלתיות. 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.