צ'רי eQ5
צ'רי eQ5.
צ'רי eQ5
צ'רי eQ5.

במסגרת תערוכת שנגחאי, צ'רי וחברת CATL, יצרנית הסוללות הגדולה בעולם לרכב חשמלי, הכריזו כי בהמשך השנה צ'רי תחל לשווק רכבים חשמליים המצוידים בסוללות הסודיום-יון (נתרן-יון - na-ion) החדשות של CATL ואלו מבטיחות רמה גבוה של בטיחות גבוהה יותר לעומת סוללות ליתיום-יון לצד אורך חיים מרשים של 18 שנה ו-800,000 ק"מ, זו לפחות ההבטחה של CATL. 

 

מדובר למעשה בדור השני של סוללות הסודיום-יון של CATL, שזכו לכינוי Ener-Q, והן בעלות צפיפות אנרגטית של 200 Wh/kg זאת לעומת 160 Wh/kg בדור הראשון של הסוללות שהוצג בשנת 2021. מדובר בצפיפות נמוכה מזו של סוללות ליתיום-יון, שכיום עומדת על כ-260 Wh/kg.

 

סוללות סודיום-יון של CATL
סוללת סודיום-יון של CATL.

מה הסיבה אם כך להעדיף סוללות סודיום-יון על סוללות ליתיום-יון? מעבר לאורך החיים הגדול יותר, אלו סוללות עם הרכב כימי אדיש כן שהן בטוחות יותר לשימוש, הן מצטינות בשמירה על אחוז גבוה מהקיבולת בטמפרטורה נמוכה ומעל הכל הן פשוט זולות יותר לייצור בכ-30-40% (הערכת מומחים) כך שניתן לשווק רכבים חשמליים קטנים במחיר נגיש יותר. סוללות סודיום-יון זולות יותר גם מסוללות LFP שהן כיום הבחירה  המועדפת לייצור רכבים חשמליים זולים. 

 

CATL וצ’רי לא לבדן בתחום סוללות הסודיום-יון, גם BYD הכריזה כי היא תחל השנה לשווק רכבים חשמליים עם סוללות סודיום-יון, במקרה של BYD מדובר כנראה בדגם "השחף" שיתכן ויזכה לשם אטו 1, מכונית עירונית שהוצגה לאחרונה בתערוכת שנגחאי ושתווק בסין במחצית השנייה של השנה. 

 

בשלב זה חסרים לא מעט פרטים טכניים על סוללות הסודיום-יון של החברות, אך מה שכן ידוע הוא שסוללות סודיום-יון מיועדות בעיקר עבור רכבים חשמליים קטנים, לא רק כי מדובר בסוללות גדולות וכבדות יותר שפחות אידיאליות לרכבים גדולים שגם דורשים ביצועים גבוהים מהסוללה, אלא גם כי מהירות הטעינה של סוללות אלו איטית יותר משמעותית, בשלב זה לפחות, כך שנסיעה למרחקים גדולים בהן נדרשת טעינה בדרך היא עניין פחות אידיאלי.  

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 29

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.