כפתור התנעה ברכב
המתנה של עד 30 שניות לפני התנעת הרכב.
כפתור התנעה ברכב
המתנה של עד 30 שניות לפני התנעת הרכב.

תקן אירו 7 שייכנס לתוקף מחייב החל מיולי 2025 עושה לא מעט צרות לתעשיית הרכב האירופאית שכן היא לא רק צריכה להתמודד עם המעבר להנעה חשמלית ולהשקיעה בכל המון משאבים, אלא היא גם צריכה להמשיך ולייצר רכבי בעירה פנימית שיידרשו בקרוב לעמוד בתקן שבשורה התחתונה, יגרום לכל אחד ואחת מאיתנו לשלם הרבה יותר על רכב עם מנוע בעירה פנימית. 

 

אל תחשבו שתוכלו לברוח בקלות לרכב החשמלי שכן המס על רכבים מסוג זה צפוי לעלות. בשלב זה אנחנו לא יודעים עדיין מה יהיה המס על רכבים חשמליים בשנת 2025 שכן מתווה המס הירוק על רכבים נקבע רק עד לשנת 2024, אז המס על רכב חשמלי יעלה ל-35% במקום 20% כיום ותקרת ההטבה תעמוד על 50,000 שקל במקום 60,000 שקל כיום. אם זו תהיה המגמה גם בשנת 2025, זה אומר התייקרות של עשרות אלפי שקלים לעומת המחירים כיום.

 

ממיר קטליטי
ממיר קטליטי.

נחזור לנושא הכותרת. בכל רכב עם מנוע בעירה פנימית קיים ממיר קטליטי שתפקידו להפחית פליטת מזהמים, הממיר הזה נדרש להגיע לטמפרטורת עבודה מסויימת כדי להגיע לשיא היעילות. כיום זה קורה באמצעות גזי הפליטה החמים העוברים דרך הממיר ובהתנעה קרה של הרכב, זה תהליך שאורך כמה עשרות שניות. תקן אירו 7 רוצה למנוע גם את הזיהום הקל הזה ולכן יחייב התקנה של ממיר עם מערכת חימום חשמלית עצמית שהתפקיד שלה להביא את הממיר לטמפרטורת עבודה עוד לפני התנעת הרכב. 

 

מעבר לעבודה שזה יהיה ממיר יקר יותר מזה הנוכחי, שגם כך יקר מאוד, המשמעות של זה היא שלא תוכלו להתניע את הרכב למשך של 20 עד 30 שניות עד שהממיר יגיע לטמפרטורת עבודה באמצעות מערכת החימום החשמלית - שתתבסס על מערכת 48V. יש לזה כמובן כל מיני פתרונות כגון הפעלת החימום מרחוק באמצעות אפליקציה או הגדלת טווח הזיהוי של מפתח הרכב להפעלה מוקדמת של מערכת החימום של הממיר.

 

ממיר עם יחידת חימום עצמית (e-catalysts) הוא רק חלק אחד מרשימה ארוכה של דרישות בהן רכבים בתקן אירו 7 יאלצו לעמוד בהן, רשימה שבסופו של דבר אומרת שאנחנו נשלם יותר על הרכבים שלנו וגם פחות נהנה מהם עם אילוצים כאלו ואחרים. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 69

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.