פיאט פונטו איבו מציעה תא נוסעים עשיר, נוחות נסיעה טובה ואופי רגוע ונינוח, אך לצערנו גם המנוע נינוח מידי.

פיאט פונטו EVO - סופרמיני נאה, נינוחה וחסכונית

פיאט גרנדה פונטו, היא מכונית סופר מיני נאה למדי, אלגנטית בעיצובה ולמרות שהוצגה כבר ב-2005, קווי העיצוב שסיפק לה מעצב העל ג'וג'ארו עדיין רלוונטיים. יותר מכך, הגרנדה פונטו היא מכונית שהוציאה את פיאט מהבוץ וזכתה להצלחה כבירה במכירות באירופה.

 

פיאט פונטו איבואז מדוע בכלל צריך מתיחת פנים מקיפה? נשאלת השאלה, גם כי היו דברים שצריך לשפר אך בעיקר, כי הגרנדה פונטו בעלת עיצוב הפונה פחות לקהל לקוחות צעיר ולכן נולדה הפונטו EVO, שנועדה לגשר על פער הגילאים. ה-גרנדה פונטו מצידה ממשיכה להימכר לצד האיבו החדשה הן בישראל והן בשאר העולם.

 

פגישה ראשונה

אני מודה, בפעם הראשונה בה ראיתי את התמונות של הפנטו EVO החדשה, לא הייתי בטוח שמחלקת העיצוב של פיאט עשתה עבודה טובה, אך במפגש פנים אל פח, הדם האיטלקי המנחה את עפרון העיצוב לא מאכזב והפונטו איבו פוגעת בול במטרה. היא אכן נראית צעירה יותר, רעננה ומודרנית וקולעת לטעם של לקוחות שספרת העשרות של הגיל שלהם לא עברה את ה-4. יפה יותר או פחות? זה כבר עניין של טעם אישי.

 

מה השתנה הפונטו הזו מהגרנדה? חיצונית, לא ממש הרבה ובעיקר נגיעות של מודרניזציה. מלפנים תמצאו פנסים חדשים ובולטים עם חופה שקופה ופגוש קדמי חדש ומודרני יותר במראהו ועם רמז קל ל-500. מאחור הותקנו פנסים שקופים חדשים עם תאורת LED וחישוקים קלים בעיצוב חדש ומדהים יש לומר (שונים מאלו עימם הושקה האיבו) משלימים פחות או יותר את עיקר השינוי החיצוני. אז בשביל זה נפגשנו? ממש לא, כי את עיקר השינוי, תמצאו בתוך הרכב עם קונסולה חדשה לחלוטין ועוד מספר שינויים שנועדו להשביח את הפונטו והם בהחלט מורגשים ולחיוב.

 

תא הנוסעים – שיפור של ממש

כאמור, תא הנוסעים של הפונטו איבו כמעט חדש לחלוטין והוא בהחלט מרשים ביותר. היינו נזהרים מהמילה פרמיום, כי בכל זאת צריך לחסוך היכן שהוא עם תג מחיר התחלתי של 94,900 ש"ח ותמצאו לא מעט פלסטיקה קשיחה וזולה ומחווני האיתות והמגבים מרגישים "שבירים" ביד. אך התחושה הכוללת היא של תא נוסעים המרגיש עשיר ונעים מאוד לשהייה לא רק מול הדגם המוחלף אלא מול כל המתחרות. לכך תוסיפו את הגג הפנורמי הכפול המוסיף מאוד לאווירה ברמת הגימור MyStyle אותה קיבלנו למבחן (זכוכית מלאה מושחרת חיצונית) משהו שנדיר למצוא גם ברכבים העולים כפול ואף יותר. גם כרית אוויר שביעית נוספה להגנה על ברכי הנהג

תא הנוסעים מעוצב ומספק תחושה עשירה ונעימה - לוח המחוונים חדש אך ההגה מסתיר את חלקו העליון - האבזור נדיב ואיכות ההרכבה מצוינת

איכות ההרכבה מצוינת ולאורך כל הנסיעה תא הנוסעים שמר על שקט מוחלט. הנדסת טובה ברובה והכל נמצא היכן שמצפים למצוא. קצת פחות אהבנו את השימוש בכפתורים קטנים ודומים בקונסולה המרכזית הנאה המחייבים להסיט את המבט בכל פעם. לפונטו איבו צמד קורות A עבות למדי שלמרות חלונות הצד הקטנים, יוצרים שטח מת רב ובכלל, קשה מאוד לנחש היכן נמצא קצה הרכב מלפנים.

 

תאי אחסון לדברים הקטנים יש במידה אך לא בנדיבות ובכל הדלתות תמצאו מחזיקי בקבוקים (חצי ליטר), אך ישנו רק מחזיק כוסות בודד במרכז הקונסולה. בתחום האבזור למעט מזגן מכני רגיל, רמת האבזור נדיבה מאוד כולל תאורת יום DRL, פנסי ערפל מסייעי פנייה, מחשב דרך מתקדם, חיבור BT, תפעול קולי למערכת השמע וכן מגלגל ההגה ועוד.

 

מרווח מלפנים ומאחור אך התקרה נמוכה לנהגים גבוהים מעל 1.90 מטרפונטו איבו כמו הגרנדה פונטו, היא מכונית מרווחת, הן מלפנים והן מאחור, אך שם רק שני נוסעים יחושו בנוח. תא המטען בנפח של 275 ליטר, עמוק ונוח להעמסה וקיפול המושבים יוצר תא מטען שטוח לחלוטין. המושבים של הפונטו איבו נוחים למדי גם בנסיעות ארוכות ובזכות הכיוון המלא להגה ולמושבים ניתן למצוא בקלות תנוחת נהיגה טובה למדי. הישיבה גבוהה יחסית גם כאשר המושב במצבו הנמוך ביותר, משהו שיפריע לנהגים מעל 1.90 שכן ראשם יגרד את התקרה והראות לפנים תהיה מוגבלת.

 

 

יוצאים לדרך

פיאט גרנדה פונטו היא מכונית בוגרת בהתנהגותה ולא סופרמיני שובבה, לכך יש כיום את גרסאות ה-אבארט. גם הפונטו איבו, למרות המראה הצעיר יותר, שומרת על אותה צורת התנהלות נינוחה ובוגרת. פיאט אמנם שיחקה מעט עם כיול המתלים בפונטו איבו, אך זה לא ממש מורגש. מה שכן מורגש זהו השיפור בבידוד הרעשים, עם פחות רעשי כביש ומנוע ובשיוט נינוח בכביש המהיר, פונטו איבו מתגלה כמכונית שקטה למדי.

 

פונטו איבו משווקת גם עם מנוע 1.4 Multiair בהספק של 105 כ"ס (בחו”ל אף עם 135 כ”ס), אך רק עם תיבה ידנית, כך שבאופציית התיבה האוטומטית (רובוטית) ישנו רק מנוע 1.4 ליטר 77 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-11.7 קג"מ ב-3,250 סל”ד. הפעם, דף הנתונים כן מספר את כל הסיפור וביצועים מסמרי שיער לא תמצאו כאן. למרות זאת ובזכות התיבה הרובוטית עם 5 יחסי העברה והמומנט הזמין מסל”ד נמוך יחסית, קצב ההתנהלות יותר מסביר.

פיאט פונטו איבו - למרות הגנים האיטלקיים יש לה אופי רגוע ולא בגלל המנוע החלש

בתנועה עירונית, ברוב הזמן לא יורגש כל מחסור בכוח. היציאה מהמקום החלטית, המנוע מספיק גמיש וכל עוד התנועה זורמת קצב התנועה מתנהל על מי מנוחות ויספק את רוב הנהגים. בתנועת פקקים איטית, כן יורגש המחסור בכוח כאשר התיבה ממהרת לעבור להילוך שני ואתם מוצאים עצמכם ב-1,500 סל"ד ללא כל כוח בדיוק כשאתם רוצים לבצע תמרון זריז של מעבר נתיב או לצאת לעקיפה.

 

בכביש המהיר, למרות ההספק הנמוך קצב ההתנהלות של הפונטו איבו משביע רצון ולא תרגישו בנחיתות מול קצב התנועה הכולל. את המחסור בכוח כן תרגישו בזמן עקיפות עם נתון של 14 שניות בהאצה 80-120 קמ"ש, כל עקיפה צריכה להיות מתוכננת היטב. בעליות לירושלים, העסק כבר פחות חביב ורועש למדי אם רוצים לשמור על קצב תנועה שלא משתייך למשאיות המשתרכות מימין.

 

פיאט פונטו איבו - נוחות נסיעה טובה על חשבון הדינמיותנוחות הנסיעה של הפונטו איבו טובה למדי והולמת את האופי הנינוח של האיבו הן בצורת ההנהלות והן בתחושה הכוללת שתא הנוסעים העשיר משרה על הנהג. נוחות הנסיעה הזו מושגת בעיקר בזכות צמיגים רכים בחתך גבוה יחסית של 185/65R15. המתלים יטפלו היטב ברוב סוגי השיבושים אך מול פסי האטה או בורות עמוקים לדוגמה הם לא מספיק מוכשרים.

 

בטח עד עכשיו הבנתם שלצפות להנאה של ממש מנהיגה נמרצת, זה לא המקום בטח לא עם המנוע החלש הזה. למרות שלפונטו איבו היגוי חשמלי, הוא מספק משוב, מדויק יחסית ובעל משקל סביר אך לא מספיק מהיר לטעמי. רמת האחיזה גבוה כמצופה מרכב מודרני והכניסה לפניה החלטית, אך זווית הגלגול מוחשית מידי והכניסה לתת היגוי מוקדמת, זה אולי בטוח וצפוי, אך לא מהנה.

 

פונטו איבו מצוידת במערכת עצור סע לטובת חיסכון בצריכת הדלק וכן במערת סיוע לזינוק בעליה. המערכת הראשונה אמנם תורמת במעט לחיסכון, אך היא מטרידה בהתנעה קולנית והתנעת הרכב איטית יחסית למערכות אחרות. מערכת הסיוע לזינוק בעליה, עושה את עבודתה נאמנה, אך היא אינה עובדת כאשר מערכת העצור/סע פועלת, אך בלחיצת כפתור, ניתן בזמן עצירה להפעיל את המנוע ולהחזיר את פעול מערכת Hill Hold.

 

צריכת הדלק לאורך המבחן עמדה על 13.1 ק"מ, מכובד ביותר. עם סגנון נהיגה נינוח ורגוע יותר אין שום בעיה לרשום גם צריכה של 16 ק"מ לליטר.

 

פיאט פונטו איבו – סיכום מבחן:

פיאט פונטו איבו, בהחלט מציעה שדרוג של ממש לעומת הדגם אותו החליפה. העיצוב צעיר ודינמי, אך עדיין שומר על מידה של אלגנטיות. תא הנוסעים המחודש מרווח ומספק תחושה עשירה הן בעיצובו, בחומרים ובאבזור ובמיוחד ברמת הגימור MyStyle במכונית המבחן. בכלל פינטו איבו היא מכונית נינוחה ונוחה ומאוד נעים להעביר בחברתה את הקילומטרים הנצברים וכל זאת עם חיסכון בצריכת הדלק.

 

כן היינו שמחים לקבל מנוע חזק יותר כפי שכל שאר המתחרות מציעות ובנוסף, תיבת ההילוכים הרובוטית במצבה האוטומטי לא תתאים לכל אחד במיוחד בתנועה עירונית צפופה.

פיאט פונטו EVO - 1.4 רובוטית למפרט המלא:
שנת הצגת הדגם 2005 מתיחת פנים 2010
מנוע 4 צילינדרים
נפח 1,368 סמ"ק
הספק 77 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט 11.7 קג"מ ב-1,750 סל"ד
0-100 קמ"ש 13.2 שניות
מהירות מרבית 165 קמ"ש
הנעה קדמית
תיבת הילוכים רובוטית 5 הילוכים עם תפעול ידנית
תצורת מרכב 5 דלתות
אורך/רוחב/גובה 4,065 מ"מ/1,687 מ"מ/1,490 מ"מ
בסיס גלגלים 2,510 מ"מ
צמיגים 185/65 R15
משקל 1,040 ק"ג
צריכת דלק (יצרן) 18.5 ק"מ לליטר
צריכת דלק מבחן 13.1 ק"מ לליטר
מבחני ריסוק (NCAP) 5 כוכבים
בטיחות 7 כריות אוויר EBD + ABS + ESP+ABD + Hill Hold

_mg_4627
_mg_4627
_mg_4628
_mg_4628
_mg_4629
_mg_4629
_mg_4632
_mg_4632
_mg_4646
_mg_4646
_mg_4656
_mg_4656
_mg_4691
_mg_4691
_mg_4692
_mg_4692
_mg_4693
_mg_4693
_mg_4701
_mg_4701
_mg_4712
_mg_4712
_mg_4773
_mg_4773
_mg_4807
_mg_4807
_mg_4826
_mg_4826
_mg_4854
_mg_4854
_mg_4870
_mg_4870
_mg_4906
_mg_4906
_mg_4908
_mg_4908
_mg_4911
_mg_4911
_mg_4914
_mg_4914
_mg_4921
_mg_4921
_mg_4934
_mg_4934
_mg_4936
_mg_4936
_mg_4985
_mg_4985
_mg_5013
_mg_5013
_mg_5037
_mg_5037
_mg_5043
_mg_5043
_mg_5083
_mg_5083
_mg_5104
_mg_5104
_mg_5105
_mg_5105

תגיות: פיאט
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.