רנו החלה בשיווקה של הפלואנס Z.E בבריטניה לפי שיטה של רכישת המכונית ללא הסוללה ותשלום חודשי עבור הסוללה.

רנו פלואנס Z.E

הרבה חיצי ביקורת נורו לעברה של בטר פלייס או יותר נכון לפנים הרשמיות שלה, שי אגסי, בעת חשיפת מחירה של רנו פלואנס Z.E ועלות המנוי החודשי. בימים אלו החלה רנו בשיווקה של הפלואנס Z.E בבריטניה בשיטה דומה לבטר פלייס, כלומר רכישת המכונית ללא הסוללה ותשלום חודשי קבוע עבור השימוש בסוללה.

 

מחירה הרשמי של רנו פלואנס Z.E ללא הסוללה בבריטניה עומד על 17,850 ליש"ט שהם 98,646 ש"ח לפי שער של 5.5263. המחיר כולל מע"מ שהוא 17.5% בבריטניה ופחות סבסוד ממשלתי בסך 5,000 ליש"ט.

 

מבחינת מחיר המכונית, זהו מחיר נמוך יותר בכ-24,000 ש"ח ממחירה של פלואנס Z.E שבטר פלייס מציעה (122,900 ש"ח בסיס ו-129,900 ש"ח לרמת הגימור הגבוהה). צריך לזכור שהסבסוד הממשלתי בישראל לעומת רכב בנזין ממוצע, הוא גבוהה יותר מזה הניתן בבריטניה, רק 10% מס ורק 16% מע"מ לעומת 70% מס על מכונית בנזין ממוצעת בישראל. לאן הולך ההפרש? כמובן לכיס של בטר פלייס ולכיסן של חברות הליסינג והכל הפעם על חשבונו של משלם המסים למעשה.

 

רנו בריטניה משכירה את הסוללה לפי תעריף חודשי של כ-414 ש"ח לאורך3 שנים במגבלה של 9660 ק"מ בשנה. עלות הטענה של הסוללה לפי תעריף החשמל בבריטניה היא בממוצע כ-12 ש"ח בטעינה ביתית רגילה המותרת בבריטניה. לכל מי שנוסע יותר העלות החודשית תהיה כמובן יקרה יותר, אך רנו עדיין לא פרסמה את התעריף החודשי מעבר לטווח הבסיסי.

 

כאן לבטר פלייס יש סוג של יתרון שכן בעלות חודשית של 1090 ש"ח (בהתחייבות ל-4 שנים), ניתן לנסוע עד כ-20,000 ק"מ בשנה ולכך צריך להוסיף את היתרון הגדול שהוא השימוש החופשי בעמדות החלפת הסוללות שיאפשרו באופן עקרוני נסיעה לכל חלקי הארץ. החיסרון הוא שאם אותו רוכש ייסע רק 15,000 ק"מ בשנה, הוא עדיין ישלם כאילו נסע 20,000 ק"מ.

 

התמחור עבור השימוש בסוללה בבריטניה של הפלאונס Z.E יכל להיות נמוך יותר אם החוזה היה ל-4 שנים. עבור השימוש בסוללה של הרנו הקנגו Z.E (סוללה זהה לזו של הפלואנס Z.E) דורשת רנו תשלום חודשי של 325 ש"ח עד לטווח נסיעה שנתי של 14,500 ק"מ.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.