אילון מאסק, האיש והאגדה מאחורי מותג הרכב החשמלי טסלה ומיזמים מצליחים אחרים כמו PayPal או SpaceX, הוא ללא ספק סטיב ג'ובס החדש בכל הקשור ליכולת שיווק וליצירת הייפ סביב המוצרים או השרותים שהוא מספק. כאשר יצרן רכב מסורתי משיק דגם חדש, הוא מצרף מאות תמונות וסרטונים מושקעים לצד טקסט ארוך המספק הסבר על כל פסיק חדש. כאשר טסלה עושה זאת, זה בדרך כלל מסתכם במספר ציוצים של מאסק בחשבון הטוויטר שלו הכוללים שניים עד שלושה נתונים מרשימים על הדגם, איזה גימיק חדש וזהו, זה מספיק בכדי להפוך את הרכב שיחת היום.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

זה בדיוק מה שמאסק עשה השבוע שוב עם המודל S המחודשת, תמונה אחת, ארבעה משפטים וכך טסלה הכריזה על השקת דגמי 2021 המחודשים של המודל S. הציוץ הכיל הצהרה על כך אפשר לשחק ברכב את משחק הרשת "סייברפאנק", הצהרה כי מדובר ברכב הסדרתי הראשון בעולם עם נתון תאוצה 0-96 קמ"ש של פחות מ-2.0 שניות, לדגם מהירות מרבית של 320 קמ"ש ושהשיווק יחל בחודש הבא.

 

2021 טסלה מודל S תא הנוסעים
גימיק נחמד אך הלקוחות יקבלו הגה רגיל.

כל אלו נתונים מרשימים לבדגם אך הגימיק הראשי הפעם הסתתר בתמונה של תא הנוסעים החדש, שם הותקן גלגל ההגה בעל צורה מלבנית שאפשר למצוא כמותו ברכבי פורמולה 1, אך הוא רעיון גרוע למדי עבור רכב המיועד לכביש הציבורי בשל מגוון סיבות, כולל העובדה שהוא פשוט לא יהיה חוקי לשימוש בלא מעט שווקים בעולם.

עם פרסום התמונה כבר ניחשנו שסביר להניח כי טסלה תאפשר לרוכשים בחירה בגלגל הגה עגול וסטנדרטי וכעת מסתבר שהניחוש הזה נכון שכן בקוד של אפיון הדגם לפני רכישה (קונפיגורטור) של הדגם הסתתרה לה תמונה המציגה אפשרות לגלגל הגה סטנדרטי. אז כן, בשוקה התחתונה ההגה המיוחד הוא לא יותר מגימיק שיווקי, גימיק שאולי מתאים לימים שלדגמי לטסלה תהיה יכולת אוטונומית מלאה ברמה 4 לפחות.

 

טסלה מודל S
משחקים והגה מטופש הם גימיקים מיותרים.

ההגה המיוחד הוא לא הגימיק היחידי, אם תסתכלו בתמונות תגלו שלדגם אין מנופי שליטה על התאורה, האיתות והמגבים, כל אלו עברו למשטחי מגע על גלגל הגה. אבל זה לא החלק המעניין שכן גם בפרארי לדוגמה זה נשלט בצורה דומה, אמנם עם כפתורים פיזיים ולא מה שנראה כמו משטחי מגע בטסלה, אך העיקרון זהה. מה שכן שונה ומיוחד במודל S זה שגם אין יותר מוט הילוכים, בסגנון מרצדס מאחורי ההגה, לפי מאסק הרכב ינחש את כיוון הנסיעה לפי זיהוי מכשולים, הקשר ומידע מערכת הניווט. הנהג יכול לבטל את הפונקציה הזו דרך המסך המרכזי וסביר להניח שטסלה בכל זאת תתקין ממשק פיזי לבחירת ההילוכים.

 

טסלה מודל S סוללה חדשה
יש מערך חדש של סוללות אך עליו טסלה לא מספרת דבר.

למרות כל הגימיקים השיווקיים והעבודה שהעיצוב החיצוני השתנה רק מעט מאז שהדגם הוצג בשנת 2012, המודל S החדשה היא מכונית חשמלית מרשימה מאוד, במיוחד בדגמי ה-Plaid הבכירים עם 1020 כ"ס משלושה מנועים חשמליים ומארז סוללות חדש המאפשר לדגם Plaid Plus להשיג טווח נסיעה של עד 840 ק"מ. כרגיל אצל טסלה אין רמות גימור, אתם בוחרים באחת משלושת הגרסאות של הדגם, בוחרים צבע חיצוני מתוך מבחר של 5 צבעים, בוחרים את צבע ריפודי העור העוטפים את תא הנוסעים והמושבים, שלושה צבעים לבחירה, יש רק שני עיצובים לחישוקי הגלגלים ואופציה לבחור בחבילת היכולות המתקדמות של מערכת הנהיגה האוטונומיות Autopilot, כגון זימון הרכב מהחניה, מעבר נתיבים אוטונומי ועוד. זהו, הרכב שלכם מוכן להזמנה.

 

תגובות (0)

There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location