טויוטה סופרה החדשה
טויוטה סופרה החדשה.
טויוטה סופרה החדשה
טויוטה סופרה החדשה.

הסופרה החדשה של טויוטה נחשפת לראשונה ללא כל הסוואה בוידאו רשמי, תוצג בעוד יומיים בתערוכת הרכב של דטרויט.

 

לאחר אין ספור טיזרים, תמונות עם הסוואה ויומיים לפני החשיפה הרשמית בתערוכת דטרויט, אנחנו זוכים להצצה ראשונה אל הסופרה החדשה של טויוטה ללא כל הסוואה בוידאו קצר שפורסם, בטעות או שלא, בעמוד הטוויטר של טויוטה מקסיקו.

 

העיצוב החיצוני לא אמור להפתיע מישהו, את ההשראה לעיצוב הדגם פגשנו עוד בשנת 2014 עם הקונספט FT-1 ואת קווי העיצוב של הסופרה כבר זכינו לראות באין ספור הטיזרים לדגם. למרות שהיא חולקת מכלולים רבים עם ה-Z4 החדשה של ב.מ.וו, העיצוב החיצוני לא אירופאי מעודן אלא מופע יפני מרהיב וצעקני עם עיצוב כוחני מאחור, פרופיל שרירי וחזית… טוב זו דורשת קצת זמן הסתגלות.

כאמור, הסופרה החדשה פותחה במשותף עם ה-Z4 החדשה של ב.מ.וו שתרמה את השלדה, מנוע ורכיבים רבים נוספים. לטויוטה ניתן החופש לבצע שינויים בתוכנת ניהול המנוע, בכיול השלדה, תיבת ההילוכים, המתלים, מערכת הפליטה ועוד, כך שהבסיס המכני הוא אולי ב.מ.וו אך המהות היא רכב ספורט יפני.

 

בתא הנוסעים של הסופרה נמצא אין ספורט רכיבים המוכרים מה-Z4, כולל גלגל הגה, מולטימדיה, לוח מחוונים ועוד, אך טויטה עיצבה את הדשברוד באופן שונה מזה של ה-Z4.

הדגם מצויד בתיבת ה-8 הילוכים האוטומטית של ZF ובמנוע ה-3.0 ליטר שישה צילינדרים טורבו העדכני של ב.מ.וו. ההספק המרבי צפוי לעמוד על כ-350 כ״ס. ב-Z4 M40i של ב.מ.וו אותו מנוע מייצר הספק מרבי של 340 כ״ס ומסוגלת להאיץ את הדגם מעמידה ל-100 קמ״ש בזמן של 4.6 שניות. סביר להניח כי הסופרה תצויד כסטנדרט בדיפרנציאל מוגבל החלקה M של ב.מ.וו ובבולמים אדפטיביים.

תגיות: טויוטה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.