במסגרת הצגת הביצועים הפיננסיים של אודי לשנת 2019, פרס נשיא החברה בראם סקוט את התוכניות של החברה לשנת 2020, תוכנית הכוללת הצגה של 20 דגמים חדשים, וכן את השאיפה של המותג לשווק עד שנת 2025 כ-30 דגמים עם הנעה חשמלית, 20 דגמים מתוכם עם הנעה חשמלית מלאה.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

20 דגמים חדשים לשנה אחת זה לא מעט בכלל, זה אמנם כולל גם דגמים מחודשים (מתיחת פנים) אך זה עדיין מספר מרשים של דגמים למותג פרימיום. הרשימה הזו כוללת כמובן את אודי A3 ספורטבק החדשה שהוצגה בתחילת החודש ובראם מציין בנוסף מתיחת פנים לאודי Q2 ודגם חדש לחלוטין, אודי Q5 ספורטבק כגרסת קופה ראשונה לאודי Q5, גרסה אשר תתחרה מול ב.מ.וו X4 ומרצדס GLC קופה. זה גם אומר שהשנה נפגוש את אודי Q5 המחודש לאחר מתיחת פנים לדגם.

 

2020 אודי A3 החדשה
אודי A3 ספורטבק החדשה.

אודי נכנסה מאוחר יחסית לתחום ההנעה ההיברידית פלאג-אין לעומת המתחרות שלה מגרמניה, אך היא משלימה את הפער הזה במהירות מרשימה. בשנת 2019 היא השיקה גרסאות פלאג-אין TFSI e לדגמים אודי Q5, אודי A7 (שהושקה בנובמבר בישראל), אודי A8 ואודי A6. במהלך שנת 2020 אודי תמשיך להרחיב את היצע הדגמים המצוידים במערכת הנעה היברידית פלאג-אין לכדי 12 דגמים סה"כ, זה כולל את שתי גרסאות הפלאג-אין החדשות של אודי A3 עם 204 כ"ס או 245 כ"ס וטווח נסיעה חשמלי של 60 ק"מ.

 

באודי מציינים כי רכבים עם הנעה היברידית או חשמלית מהווים כיום רק 3.5% מסך המכירות של החברה אך הצפי הוא שעד שנת 2025 הם יהוו כבר 40% מסך המכירות. זו כמובן לא תחזית מנותקת מהמציאות, תקנות הזיהום של האיחוד האירופי דחפו את השוק והצרכנים (וציי הרכב במיוחד) להעדיף רכבים היברידיים או חשמליים על רכבי דיזל (בעיקר) ורכבי בנזין.

 

אודי e-tron gt קונספט חשמלי
אודי E-tron GT קונספט.

בתחום הרכב החשמלי, אודי מציינת כי היא תשיק עוד השנה 5 רכבים חשמליים, זה כולל את אודי e-tron ספורטבק - גרסת קופה לקרוסאובר החשמלי אודי e-tron שהוצגה בחודש נובמבר האחרון, וניתן לצפות שהרשימה הזו תכלול גם את מכונית הספורט החשמלי אודי e-tron GT שהוצגה כקונספט בשנת 2018 וכן את דגמי הביצועים החשמליים e-tron S ו- e-tron S ספורטבק עם שלושה מנועים חשמליים והספק של 503 כ"ס. מהרכב החשמלי הראשון שלה, אודי e-tron, נמכרו עד היום 32,000 יחידות ברחבי העולם

בתחום הפיננסי, אודי סיימה את שנת 2019 עם עלייה זניחה במסירות רכב חדש, 1,845,573 רכבים לעומת 1,812,485 בשנת 2018. הרווח התפעולי לעומת זאת גדל משמעותית מ-3.53 מיליאר אירו בשנת 2018 לרווח תפעולי של 4.5 מיליאר אירו בשנת 2019.