2019 אודי e-tron קרוסאובר חשמלי
אודי e-tron - קרוסאובר חשמלי.
2019 אודי e-tron קרוסאובר חשמלי
אודי e-tron - קרוסאובר חשמלי.

אודי e-tron הוא דגם חשמלי ראשון מתוך 12 דגמים חשמליים שאודי תציג עד שנת 2025. לקרוסאובר החשמלי טווח נסיעה של 400 ק״מ, מרווח עצום לנוסים ונתון תאוצה 0-100 קמ״שׁ של 5.5 שניות. בישראל בתחילת 2019.

 

לאחר שחשפה אותנו לתא הנוסעים של הדגם, לתמונות עם מעטה של הסוואה ולפרטים טכניים חלקיים של הדגם, אודי חשפה הבוקר בסן פרנסיסקו את הקרוסאובר החשמלי הראשון שלה, אודי e-tron SUV, אשר יתחרה במרצדס EQC, אשר נחשף מוקדם יותר החודש, או יגואר i-Pace החשמלי אשר הושק לאחרונה בישראל. מאודי ישראל נמסר כי ה-e-tron ישווק בישראל כבר בתחילת 2019.

אם תרצו, ניתן להתייחס לאודי e-tron כגרסה חשמלית לאודי Q5, אך זה רק בשל הדמיון הוויזואלי והפיזי שכן בשאר התחומים מדובר בדגמים שונים מהיסוד. אודי e-tron מבוסס על פלטפורמה ייעודית לרכבים חשמליים (PPE) אשר פותחה במשותף עם פורשה ותשמש 12 דגמים חשמליים, החל מרכבים בגודל של ה-A3/Q3 ועד A6/Q7, אותם אודי במהלך השנים הבאות עד לשנת 2025. דגמים חשמליים קטנים יותר של אודי יתבססו על פלטפורמת MEB לרכבים חשמליים של פולקסווגן.

 

אודי e-tron
אודי e-tron - טווח נסיעה חשמלי של 400 קילומטר.

לאודי e-tron אורך של 4,901 מ"מ, רוחבו של 1,935 מ"מ, גובה של 1,616 מילימטר ובסיס גלגלים של 2,928 מ"מ, אלו מידות המציבות את הדגם בין ה-Q5 ל-Q7. נפח תא המטען גדול ועומד על 660 ליטר, כ-160 ליטר יותר מתא המטען של מרצדס EQC.

 

את הדגם מניעים שני מנועים חשמליים (מסוג ASM), אחד קדמי ושני אחורי, בהספק כולל של 360 כ״ס ומומנט מרבי של 57.2 קג״מ. במצב בוסט, למשך זמן קצר של 8 שניות, המנועים מסוגלים לספק 408 כ״ס ו- 67.3 קג״מ לטובת האצות מהירות או עקיפות. במצב הרגיל נתון התאוצה 0-100 קמ״שׁ עומד על כ-6.5 שניות ובמצב 'בוסט' הזמן מתקצר ל-5.7 שניות - פחות מהיר מהמתחרים הישירים. המהירות המרבית בדגם עומדת על 200 קמ״ש.

 

ההנעה בדגם אחורית ברוב מצבי הנסיעה כאשר המנועים קדמיים מצטרפים בעת הצורך או בזמן של האצה מלאה. הדגם נשען על מתלי אוויר המאפשרים את שינוי גובה המרכב ב-76 מ״מ, בין המצב הנמוך ביותר לגובה ביותר בהתאם למצב הנסיעה. במצב נהיגת שטח הנהג יכול להגדיל את מרווח הגחון ב-50 מ״מ לעומת המצב הרגיל של המתלים.

 

אודי e-tron מצויד בסוללת ליתיום-יו בקיבולת של 95kWh, המותקנת ברצפת הרכב - כחלק מהפלטפורמה - ומאפשרת להשיג בכך מרכז כובד נמוך יותר ומרווח משופר לנוסעים. לפי אודי, לדגם טווח נסיעה חשמלי של 400 ק״מ (תקן WLTP), דומה, על הנייר לפחות, לטווח של ה-EQC למרות שלזה אחרון סוללה קטנה יותר בקיבולת של 80kWh. בזכות מיקום הסוללה במרכז הרכב, לדגם חלוקת משקל אידיאלית על הסרנים של 50:50.

 

אודי e-tron
אודי e-tron.

אודי פיתחה את הסוללה של הדגם כך שתוכל לתמוך בעמדות טעינה מהירה (HPC) בהספק של עד 150kW. עד שנת 2020 ייפרסו בכבישים ראשיים/ערים מרכזיות באירופה כ-400 עמדות טעינה מסוג זה, במרחק של כ-120 ק״מ בין העמדות. טעינת הסוללה באמצעות עמדה כזו מאפשרת הטענה של 80% מקיבולת הסוללה בזמן 30 דקות. בטעינה משקע ביתי, הלקוחות יאלצו להסתפק במטען בהספק של 11W ובזמן המתנה של קצת מתחת ל-10 שעות לטעינה מלאה.

 

אודי e-tron תא הנוסעים
מראות צד מבוססות מצלמה.

אל תא הנוסעים של ה- e-tron כבר נחשפנו בעבר, גולת הכותרת בו אלו מצלמות במקום מראות צד סטנדרטיות - בעיקר לטובת הפחתת מקדם הגרר - המציגות את הנעשה בצידי הרכב על גבי מסכי OLED שהוטמעו בדלתות - השיווק יהיה בהתאם לרגולציה בכל מדינה. למעט התאמה של התצוגה בלוח המחוונים ומערכת המולטימדיה להנעה חשמלית, תא הנוסעים דומה למה שפגשנו ב-Q8 או בדגמים אחרים של אודי אשר הוצגו בשנה החולפת, כולל שימוש בשלושה מסכים גדולים: ״12.3 עבור לוח המחוונים, ״10.1 עבור מערכת המולטימדיה ו-״8.6 עבור שליטה על בקרת האקלים ואוורור/חימום המושבים וזיהוי כתב יד למערכת הניווט. 


מחירו של הדגם בגרמניה יחל מ- 79,900 אירו. ישראל היא אחת המדינות הראשונות בעולם בהן יושק Audi e-tron כבר בתחילת 2019. ישראל נתפסת על ידי Audi כשוק מוצלח להשקת הרכב בשל קצב אימוץ החידושים הגבוהה של הנהגים, רשת חשמל מפותחת ומרחקים גאוגרפיים מתאימים.

 

לקראת השקת הדגם, תציב צ'מפיון מוטורס שתי עמדות טעינה מהירה נוספות – עמדות אלו יצטרפו לרשת הולכת וגדלה של עמדות שהתחייבה המדינה לפרוס עד סוף שנת 2020.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.