טויוטה GR GT3 קונספט
טויוטה GR GT3 קונספט.
טויוטה GR GT3 קונספט
טויוטה GR GT3 קונספט.

בקצה הפירמידה של טויוטה מוטורס עומד אדם שכל חובב נהיגה ורכב יכול להעריך ולהעריץ, לאיש הזה קוראים אקיו טויודה ומעבר לתפקיד המפתח בו המחזיק כנשיא טויוטה מוטורס הוא לפני הכל חובב נהיגה מושבע ונהג מרוצים המשתתף בשלל תחרויות ביפן למרות שהוא כבר מזמן לא ילד (65). בזכות העבודה הזו יש לנו רכבי ספורט נהדרים כגון טויוטה GR86 ויאריס GR להם הוא אחראי באופן ישיר.

 

חלק בלתי נפרד מכך הוא הסיבה שטויוטה GAZOO Racing מציגה כעת את הקונספט GR GT3. מדובר במכונית המיועדת להתחרות בקטגוריה GT3 שהיא הקטגוריה הגבוהה ביותר בה לקוחות פרטיים יכולים להתחרות לפני שנכנסים לתחום של נהיגת מרוץ כמקצוע ולרכבי מרוץ שצריכים לעמוד בתקנות מחמירות במיוחד של עיצוב, הנעה וכו'.

 

טויוטה GR GT3
טויוטה GR GT3 קונספט.

קבוצת GT3 היא ככל הנראה הכי מעניינת כי היא מורכבת ממכוניות כביש שעברו הסבה קיצונית למכוניות מסלול כך שאפשר למצוא על אותו מסלול מכוניות עם מנוע קדמי, אחורי, מרכזי, הנעה אחורית או כפולה, משקלים שונים ועוד. אלו מכוניות המיוצרות ע"י יצרני הרכב עצמם עבור לקוחות החברה המעוניינים להתחרות במרוצי מכוניות.

 

בניגוד למרבית הרכבים המתחרים בקטגוריית GT3 שהם כאמור קודם כל רכבי כביש לפני שהם רכבי מרוץ, טויוטה מציינת שכפי שהיאריס GR היא "גרסת תקינה" למכונית שהיא קודם כל מכונית ראלי ורק אז עברה הסבה למכונית לשיווק מסחרי, כך גם טויוטה GR GT3 היא קודם כל מכונית מסלול שתעבור התאמות שיהפכו את הדגם למכונית לכביש הציבורי - כמתחייב ממכונית שרוצה להשתתף במרוצי GT3.

 

טויוטה GR GT3
טויוטה GR GT3 קונספט.

האם נזכה לראות את הרכב המרהיב הזה על הכביש? ימים יגידו אך הרכב הזה הוא כנראה המתאים ביותר לשמש כשירת הברבור של טויוטה לרכבי ספורט עם מנוע בעירה פנימי.

תגיות: טויוטה
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.