2022 טויוטה GR86
טויוטה GR86.
2022 טויוטה GR86
טויוטה GR86.

בחודש נובמבר האחרון סובארו חשפה את ה-BRZ החדשה וכעת, טויוטה חושפת את אחותה המקבילה טויוטה GR 86 שהיא המחליפה של טויוטה GT86 היוצאת, הקידומת GR - Gazoo Racing היא על שם חטיבת המרוצים של טויוטה המוצמדת כיום לכל רכבי הספורט של טויוטה, כמו היאריס GR או הסופרה GR.

 

העיצוב החיצוני של ה- GR86 זהה כמובן למוכר לנו מה-BRZ החדשה, למעט עיצוב קצת שונה לפגוש הקדמי ועוד שינויים קלים ומינוריים שנועדו ליצור בידול ויזואלי בין הדגמים. חשוב לזכור שלמרות הזהות המכנית, כל יצרן דאג לכייל את הרכב לפי העדפותיו כך שבתחום החשוב ביותר, ניהוג והתנהגות, יש הבדלים בין הדגמים גם אם הם כנראה בעיקר בניואנסים ולא במהות הכוללת.

 

סובארו BRZ וטויוטה GR86
מצא את ההבדלים.

מנוע ה-2.4 ליטר בוקסר האטמוספרי החדש שבדגם מחליף את מנוע ה-2.0 ליטר של הדגם היוצא ומציע שיפור בכל נקודות החולשה של הדגם היוצא, קצת יותר מומנט מרבי ועקומת מומנט ללא בורות משמעותיים - המנוע מייצור של סובארו, מערכת ההזרקה מגיעה מטויוטה. המנוע הזה זכה לכיול קצת שונה מזה של סובארו והוא מייצר הספק מרבי של 235 כ"ס ב-7,000 סל"ד ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ המתקבל ב-3,700 סל"ד לעומת 235 כ"ס ו-25.4 קג"מ ב-3,600 סל"ד בסובארו. בכל מקרה זה שיפור משמעותי ממנוע ה-2.0 ליטר של הדגם היוצא עם 200 כ"ס ו-20.4 קג"מ.

 

הכוח אל הגלגלים האחוריים עובר דרך תיבת 6 הילוכים ידנית או אוטומטית, כמו בדגם היוצא, אך מדובר בתיבות משופרות או חדשות. לפי טויוטה זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.3 שניות, שיפור משמעותית מאוד של 1.1 שניות לעומת הדגם היוצא ונתון המציב את הדגם קרוב הרבה יותר לכל מיני הוט האצ' שונות כדוגמת גולף GTI. הבחירה במנוע אטמוספרי היא בחירה אמיצה של סובארו וטויוטה, זה לא שאין לחברות איזה מנוע טורבו לשימוש שיכל לספק ביצועים חזקים יותר, אבל מנוע אטמוספרי ברמות המחיר האלו מאפשר ניהוג דוושה מדויק יותר ונשלט הרבה יותר לעומת מנוע טורבו וזה אלמנט חשוב ברכב שיודע לנסוע מצוין גם על הצד. 

 

טויוטה GR86 תא הנוסעים
זהה למוכר לנו מה- BRZ.

גם בדגם החדש נמצא צמיגים צרים יחסית, 215/40R18, אך הפעם מדובר בצמיגי ספורט אוחזים (מישלין פיילוט ספורט 4) ולא בצמיגים של טויוטה פריוס כמו בדגם היוצא (מישלין פרימסי). טויוטה GR86 היא מכונית קלה למדי, אמנם לא קלה כמו מאזדה MX-5 אך משקל כולל של 1,270 ק"מ ומרכז כובד נמוך יחד עם חלוקת משקל של כ-50:50 (טויוטה לא מציינת את חלוקת המשקל בפועל) מובטח לנו רכב מהנה לנהיגה וניהוג.

 

2022 טויוטה GR86
טויוטה GR86.

למעט שימוש במערכת מולטימדיה "8 שונה מזו של סובארו, בשווקים מסוימים, תא הנוסעים של שני הדגמים זהה לחלוטין, למעט כמובן הסמל שעל גלגל ההגה. גם תחום הבטיחות זהה כאשר על מערכות הבטיחות המתקדמות אחראית מערכת EyeSight של סובארו - אך זו מותקנת רק בדגמים האוטומטיים.

 

את טויוטה GR86 לא נפגוש בישראל לצערנו, אך את סובארו BRZ בהחלט שכן, בתחילת השנה הבאה.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.