איווייז U6
איווייז U6.
איווייז U6
איווייז U6.

איווייז (Aiways) מותג הרכב החשמלי הסיני החדש שהוקם בשנת 2017 ע"י מנכ"ל וולוו לשעבר ונחת השנה בישראל בדגם איווייז U5, חושף כעת את איווייז U6 שהוא קרוסאובר קופה חשמלי שישווק כבר בקרוב בסין ובהמשך השנה באירופה וגם כאן בישראל. איווייז U6 הוא הדגם השני של המותג ובדרך נמצא גם U7 שהוא קרוסאובר 7 מושבים חשמלי.

 

איוויז U6 אמנם מבוסס על המכלולים ומערכת ההנעה של ה-U5, אך בכל הקשור לעיצוב חוץ ופנים איווייז העניקה לו מראה ייחודי משלו, מהלך שמראה על כוונות רציניות של היצרן הזה שלא מסתפק בהעתק הדבר כפי שמרבית היצרנים עושים כאשר הם מציגים גרסת קופה לדגם מוכר.

 

איווייז U6
איווייז U6.

כאמור, לא רק העיצוב החיצוני שונה מהמוכר לנו מה-U5 אלא גם עיצוב תא הנוסעים וניכר שב- איווייז לומדים מטעויות ומיישמים שינויים מהר מאוד שכן, לדוגמה, כבר לא נמצא בתא הנוסעים שפע של גימור שחור מבריק שאולי נראה טוב ברגע הראשון אך ידוע כמשטח רגיש לשריטות ומגנט לאבק וטביעות אצבע שצריך לנקות כל רגע, יש גם גלגל הגה חדש עם כפתורים פיזיים במקום משטחי מגע, יש ממשק שליטה מקורי וחדש לבקרת האקלים על הקונסולה בין המושבים, משטח טעינה אלחוטי במקום נגיש, יש גם תא כפפות שנעדר מדגם U5 ועוד.

 

איווייז U6 תא הנוסעים
שדרוג משמעותי ומקיף מה- U5.

את היישום הפחות מוצלח של לוח מחוונים המורכב משלושה מסכים ב-U5 שחלקם מוסתרים ע"י גלגל ההגה, איווייז החליפה במסך צר המציג רק מידע חיוני וכל השאר נשלט דרך המסך המרכזי הענק ("14.6) בסגנון טסלה. אם אתם תוהים מזו הידית המרכזית שנראית כמו מצערת של כלי טייס? אז זו לא זזה כמו מצערת של מטוס אלא באמצעות סיבוב הציר המרכזי שולטים על כיוון הנסיעה. לצד כל זה השדרוגים הרבים האלו נמצא בנוסף שדרוג כולל לחומרי הגימור המקשטים את חלל תא הנוסעים.

 

איווייז U6
אותה יחידת הנעה חשמלית של ה-U5.

יחידת ההנעה כאן זהה למוכר לנו מה-U5: מנוע חשמלי קדמי המייצר הספק מרבי של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 31.6 קג"מ ומאפשר לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.6 שניות. סוללות בקיבולת של 63kWh תאפשר לדגם טווח נסיעה של מעל ל-400 ק"מ בתקן WLTP.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 7

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.