בחודש אוקטובר האחרון טסלה השיקה בשוק האמריקאי את דגמי "הסטנדרט" החדשים של המודל Y ומודל 3, מדובר בגרסאות בסיס חדשות לשני הדגמים עם פחות אבזור, שינויים ויזואליים, וביצועים מופחתים תמורות הוזלה במחיר. כעת דגמים אלו מגיעים גם לאירופה ובמקרה של השוק הגרמני, לדוגמה, מדובר בדגמים הזולים יותר ב- 8,000 אירו במקרה של המודל 3 ו-10,000 אירו במקרה של המודל Y. עם השינויים בתחום מיסוי הרכב החשמלי בישראל, אלו דגמים שיכולים להיות זולים במיוחד ולהתחרות ישירות בתוצרת הסינית השכיחה.
טסלה מודל 3 סטנדרט זהה ויזואלית לשאר דגמי המודל 3, למעט חישוקי גלגלים פשוטים יותר ("18) עליהם מותקנים חיפויים שונים למראה שכן, גם נראים זולים יותר. במודל Y לעומת זאת כבר לא תתקשו להבחין כי מדובר בדגם הבסיס שכן כאן השינויים רבים ומשמעותיים יותר, כולל הסרה של פס התאורה בין הפנסים הראשיים, עיצוב פשוט ונקי יותר לפגוש הקדמי, חישוקי "18 במקום "19 עם חיפוי זול למראה ומאחור טסלה הסירה את פס התאורה המוקרן על דלת תא המטען. לצד זה מבחר הצבעים של הדגמים דל יותר וצבע הפנים שחור בלבד.
זו הפעם הראשונה בה טסלה משווקת את הדגמים שלה לפי רמות גימור: Standard לדגם הבסיס, Premium לדגם הנעה אחורית RWD Long Range ולדגם הנעה כפולה AWD Long Range ורמת גימור Performance לדגם הביצועים. דגמי ה- Standard יחליפו את דגמי RWD הבסיסיים ששווקו עד עתה כך שמעל זה נמצא את דגמי לונג' ריינג' הנעה אחורית וכפולה או פרפורמנס.
כמו במקרה של העיצוב החיצוני, גם בתא הנוסעים השינויים במודל 3 סטנדרט קלים יחסית ומשמעותיים יותר במודל Y סטנדרט. אז במודל 3 סטנדרט תקבלו מושבים פשוטים יותר עם ריפודי בד משולב בעור, ללא תאורת אווירה, ללא כיסוי למחזיקי הכוסות, ללא מסך "8 אחורי.חיפוי דלתות מבד, ללא מראות צד עם עמעם אוטומטי, בולמים פשוטים יותר, מערכת שמע פשוטה יותר עם פחות רמקולים ועוד. במודל Y הוסרו בנוסף הגג הפנורמי, הקיפול החשמלי לשורה השנייה (וגם החימום). במודל Y סטנדרט הקונסולה בין המושבים עוצבה מחדש עם חלל פתוח בין הדשבורד למשענת המרכזית, הפלסטיקה פשוטה יותר ולמשענת המרכזית חיפוי בד.
בתחום ההנעה, טסלה מודל 3 סטנדרט מציעה טווח נסיעה של 534 ק"מ ונתון 0-100 קמ"ש של 6.2 שניות, כך שזו תוספת של 13 ק"מ ו-0.1 ש' יותר לעומת דגם RWD המוכר. מודל Y סטנדרט טווח נסיעה של 534 ק"מ, נתון 0-100 קמ"ש של 7.2 שניות, זאת לעומת 500 ק"מ ו-5.9 שניות במודל Y RWD המוכרת לנו.









