דלק מוטורס, יבואנית מאזדה בישראל, תחל בקרוב בשיווק של גרסת הקצה של מאזדה 3 עם מנוע 2.5 ליטר טורבו ומערכת הנעה כפולה, גרסה של הדגם שהוצגה עבור השוק האמריקאי עוד בשנת 2020 וכעת, בעיקר כדי לרענן את היצע הדגמים המקומי המזדקן של המותג, תשווק גם כאן בישראל ותהיה זמינה במרכב סדאן או 5 דלתות האצ'בק.
מנוע ה-2.5 ליטר טורבו שבדגם מייצר הספק מרבי של 227 כ"ס ומומנט מרבי של 42.8 קג"מ. דרך אגב, זה עבור אוקטן 95 אך המנוע הזה יודע לנצל גם אוקטן גבוה יותר כך שאם תעשו שימוש באוקטן 98 ההספק המרבי יעמוד על 250 כ"ס והמומנט המרבי על 44.1 קג"מ - זה לפחות המצב בשוק האמריקאי.

המנוע הזה משודך לתיבת 6 הילוכים אוטומטית המעבירה את הכל לכל הגלגלים דרך מערכת הנעה כפולה i-Activ AWD. זה מאפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.5 שניות (קצת פחות מכך באוקטן 98) ולמהירות מרבית של 240 קמ"ש. צריכת הדלק המשולבת, בתקן EPA האמריקאי, כי זו גם התקינה בה הדגם מגיע לישראל, עומדת על 11.5 ק"מ לליטר.
בצד הויזואלי אין יותר מדי הבדלים כאשר דגמי הטורבו משווקים כסטנדרט עם חבילת השחרה ותוספת של מפצל זרימה קדמי בולט יותר וספוילר גג בולט בדגם החמש דלתות. מאזדה 3 טורבו תשווק בישראל ברמת הגימור הבכירה Premium כך שרמת האבזור צפויה לכלול ריפודי עור, מולטימדיה "10.25, מושב נהג חשמלי, מערכת שמע של BOSE עם 12 רמקולים, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, בקרת אקלים מפוצלת, משטח טעינה אלחוטי, תצוגה עילית ועוד.

מחירים? למיטב ידיעתנו המחיר של מאזדה 3 טורבו AWD סדאן יעמוד על 209,900 שקל ובמחיר של מאזדה 3 טורבו AWD האצ'בק יעמוד על 214,900 שקל, נקווה שאנחנו טועים ונופתע לטובה עם מחירים יותר תחרותיים שכן עם מחירים אלו, די ברור כי הקהל הוא בעיקר חובבי הדגם והמותג, למרות שצריך לציין כי זו מכונית הרבה יותר מהנה לנהיגה ממרבית המכוניות על הכביש במחיר דומה.