MG4 החשמלית
MG4 החשמלית בדרך לאירופה.
MG4 החשמלית
MG4 החשמלית בדרך לאירופה.

משלוח ראשון של 1000 יחידות מדגם MG4 החשמלי יצא אתמול מסין לעבר אירופה לקראת תחילת השיווק של הדגם הזה בשוק הבריטי בתחילת חודש ספטמבר הקרוב. לישראל, MG4 צפויה להגיע במהלך הרבעון הראשון של 2023 ומדובר באחד הדגמים המסקרנים והחשובים ביותר שצפויים לנחות כאן בשנה הבאה. 

 

MG4 היא מכונית האצ’בק משפחתית מהשורה עם הנעה חשמלית והחשיבות שלה היא לא רק בהגדלת ההיצע המקומי של דגמים חשמליים אלא באפשרות שזו תהיה המכונית החשמלית הייעודית הראשונה בתמחור מקביל לזה של רכבים משפחתיים עם מנועי בעירה פנימית, דבר שתעשיית הרכב המסורתית שואפת להשיג רק בשנת 2025. חברת MG אמנם עדיין לא חשפה את מחירי הדגם באירופה אך לפי כל האינדיקציות לשם MG מכוונת, כלומר להיות זולה יותר מכל המתחרות החשמליות האחרות כדוגמת ניסאן ליף, רנו זואי, פולקסווגן ID3 ועוד כך שהצפי הוא למחיר בסיס של £25,000. 

 

MG4
MG4 החשמלית.

יש כבר כיום בישראל מכוניות חשמליות זולות יחסית, כמו ג'ילי גיאומטרי C או MG ZS EV, אך אלו דגמי בנזין שעברו הסבה להנעה חשמלית כך שהם לא נהנים מכל היתרונות של רכב חשמלי ייעודי כמו עדכוני OTA לשלל מערכות הרכב כולל מערכת ההנעה ומערכות הנהיגה האוטונומיות לכל אורך חיי הרכב, למרווח עדיף ליושבי השורה השנייה בזכות הגמישות הרבה יותר בתכנון תא הנוסעים, טעינה אולטרה מהירה בטכנולוגיית 800V, מרכז כובד נמוך עם חלוקת משקל אידיאלית (50:50) ועוד, את כל זה כן נוכל למצוא ב- MG4 שכן היא תוכננה על בסיס פלטפורמת חשמלית ייעודית (פלטפורמת MSP). 

 

MG4
MG4.

MG4 נהנית בנוסף גם מסוללה חדשה ומתקדמת הרבה יותר, התאים בסוללה הותקנו בצורה שוכבת כך שהסוללה צרה מאוד (11 ס"מ בלבד) והמבנה של מארז הסוללה מאפשר להגדיל את קיבולת הסוללה מבלי להשפיע כלל על חלוקת המשקל שכן הוספת תאים נעשית כאן בצורה סימטרית קדימה/אחורה או ימין/שמאל. העבודה שהסוללה צרה כל כך מאפשרת להגדיל או למעשה להנמיך את רצפת תא הנוסעים כך שהישיבה במושב האחורי תהיה נוחה וטבעית יותר.

 

MG4
MG4.

בשלב הראשון MG מתכננת לשווק את ה- MG4 עם שתי יחידות הנעה חשמליות, האחת עם מנוע חשמלי אחורי בהספק של 168 כ"ס וסוללה בקיבולת של 51kWh המאפשרת טווח נסיעה של כ-350 ק"מ והשנייה עם מנוע חשמלי אחורי בהספק של 204 כ"ס וסוללה בקיבלות של 64kWh המאפשרת טווח נסיעה של כ-450 ק"מ. לדגמים נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של "פחות מ-8.0 שניות" ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 160 קמ"ש. בשלב מאוחר יותר MG מתכננת להחיות את העבר הספורטיבי שלה עם גרסת ביצועים לדגם שתהיה בעלת הנעה כפולה חזקה, MG רמזה בעבר על נתון 0-100 קמ"ש של 3.8 שניות. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 9

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • This commment is unpublished.
    avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
  • This commment is unpublished.
    avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar
    • This commment is unpublished.
      avatar