אלפינה B8 גראן קופה
אלפינה B8 גראן קופה.
אלפינה B8 גראן קופה
אלפינה B8 גראן קופה.

ב.מ.וו מציגה יחד עם אלפינה (Alpina) את אלפינה B8 גראן קופה החדשה שהיא כמובן גרסה ייחודית של אלפינה ל-ב.מ.וו סדרה 8 גראן קופה וליתר דיוק, גרסת ייחודית לדגם M850i.

 

הצבע החיצוני שנבחר להציג את הדגם הוא כמובן צבע ירוק אלפינה אותו לא תוכלו לקבל עם שאר גרסאות סדרה 8 גראן קופה. אלפינה התקינה פגוש קדמי בעיצוב ייחודי לדגם שהוא קצת אגרסיבי יותר למראה מהפגוש של ה- M850i והגריל הקדמי זכה לגימור כרום בוהק לעומת כרום כהה בגרסה של ב.מ.וו.

 

אלפינה B8 גראן קופה
אלפינה B8 גראן קופה.

בכל פינות הרכב נמצא חישוקי "21 בעיצוב רב חישורי האופייני לדגמי אלפינה הנועלים צמיגי פירלי P-ZERO שפותחו במיוחד עבור הדגם. מאחורי החישוקים נמצא קליפרים בכחול אלפינה אך גם את מערכת הבלימה הרגילה של ה- M850i ולא של ה- M8. הפגוש האחורי הוא הכלאה בין הפגוש של M850i לבין החלק התחתון של הפגוש של ב.מ.וו M8, עם שני צמדים של סופיות אגזוז עגולות ודיפיוזר בולט יחסית. חלונות אחוריים כהים, כמו ב-M8, חותמים את נגיעות העיצוב הייחודיות של אלפינה.

 

אלפינה B8 גראן קופה
בין M850i לבין M8.

אלפינה B8 גראן קופה אמנם מבוססת על דגם M850i גראן קופה אך בחטיבת הכוח אלפינה מציגה קפיצת מדרגה משמעותית כאשר מנוע ה-4.4 ליטר V8 טווין-טורבו שבחזית מייצר כאן הספק מרבי של 620 כ"ס 81.6 קג"מ, זאת לעומת רק 530 כ"ס ו-76.5 קג"מ בדגם M850i. אלו נתונים קרובים מאוד לאלו של ב.מ.וו M8 קומפטישן המציעה 625 כ"ס ו-76.5 קג"מ. הכוח הזה עובד אל הכביש דרך תיבת 8 הילוכים אוטומטית ומערכת הנעה כפולה, זה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 3.3 שניות ולמהירות מרבית של 323 קמ"ש, זאת לעומת 3.9 שניות בדגם M850i ונתון של 3.2 שניות בדגם M8.

 

אלפינה B8 גראן קופה
כחול אלפינה בלוח המחוונים.

בכדי לתמוך בתוספת הכוח הזו מערכת הקירור של המנוע ותיבת ההילוכים שודרגה משמעותית כך שהיא דומה יותר לזו של ה- M8 מאשר לזו של ה- M850i. המתלים בדגם זכו לכיול ייחודי לאלפינה כולל קפיצים של אייבך, בושינג מחוזקים, מוטות מייצבים מחוזקים וכן כיול שונה לבולמים האדפטיביים. הדגם מצויד גם במערכת היגוי לגלגלים האחוריים (עד 2.3 מעלות) ודיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית מאחור. בנוסף לכך, לקוחות הדגם יזכו לחתימת סאונד ייחודית של מערכת הפליטה שפותחה ע"י אלפינה במיוחד עבור הדגם. הדגם מצויד

 

בתא הנוסעים לא נמצא שינויים מרחיקי לכת, אך כן נמצא את לוגו אלפינה על גלגל ההגה, גוון כחול אלפינה ללוח המחוונים הדיגיטלי - כמו בשאר דגמי אלפינה - ועוד כמה נגיעות ייחודיות כגון לוגו אלפינה על חוגת iDrive, ספי דלתות עם כיתוב ALPINA מואר, עיטוף בעור ייחודי לגלגל ההגה ועוד.

 

אלפינה B8 גראן קופה
אלפינה B8 גראן קופה.

אם אתם לא חובבי ב.מ.וו את כנראה שואלים את עצמכם מי זו בכלל אלפינה? זו חברה המוגדרת כיום כיצרן רכב לפי הרשויות בגרמניה זאת למרות שהיא לא מייצרת רכבים בעצמה. החברה החלה את דרכה בספורט המוטורי בשנות השישים של המאה הקודמת תוך כדי שהיא מציגה לא מעט שיפורים שונים מייצור עצמי לדגמים אותם רכשה מ- ב.מ.וו, השיפורים היו ברמה גבוהה מאוד עד ש-ב.מ.וו בעצמה אפשרה ללקוחות שלה להתקין את השדרוגים האלו ועדיין ליהנות מאחריות מלאה. במשך השנים החברה שיווקה גרסאות ייחודיות משלה לדגמי ב.מ.וו השונים עם כיול ייחודי וספורטיבי יותר, שיפורי מנוע ועיצוב אופייני לחברה. השדרוגים היו ברמה כל כך גבוהה עד שבשלב מסוים ב.מ.וו פשוט הפכה את דגמי אלפינה לדגמים רשמיים, כלומר דגמי אלפינה מיוצרים על אותו פס ייצור כמו שאר דגמי ב.מ.וו כך שלא מדובר בשיפור אפטר-מרקט אלא דגם ב.מ.וו לכל דבר ועניין כולל כמובן עניין האחראיות המלאה. 

2021 אלפינה B8 גראן קופה

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.