הקומפאס החדש הוא המתחרה העדכני של ג'יפ בסגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים, ונבדל מהם בגרסת טרייל-הוק עם יכולות שטח שהם הרבה מעבר לנהיגת שבילים.

2017 ג'יפ קומפאס החדש
ג'יפ קומפאס החדש.

ג'יפ חשפה בתערוכת לוס אנג'לס את הקומפאס 2017 החדש, דור שני לקורסאובר/רכב הפנאי הקומפקטי של החברה המחליף את הדגם היוצא לאחר שזה שרת בחברה כ-10 שנים. הקומפאס מתחרה בדגמים כגון מאזדה CX-5, טויוטה ראב 4 ועוד, אך בניגוד לכל אלו הוא יוצע, כראוי לג'יפ, בגרסה עם יכולות שטח של ממש.

 

הקומפאס החדש זכה לעיצוב בהשראת הגרנד צ'ירוקי הגדול והיוקרתי יותר, אך עדיין שומר על קורת C אחורית בעיצוב "מעניין" כמו בדגם היוצא. תא הנוסעים מציג איכות המהווה קפיצת מדרגה משמעותית לעומת הדגם היוצא, אך זו לא ממש משימה קשה שכן הדגם היוצא סבל מתא נוסעים בינוני למדי באיכותו. העיצוב לעומת זאת, שבלוני למדי, על גבול המשעמם.

 

את הקונסולה המרכזית יאכלסו שלושה מסכי מגע עבור מערכת Uconnect, בהתאם לרמת הגימור, בגדלים של "5, “7 ו-”8.4 ובלוח המחוונים נמצא מסך בגודל של "3.5 ברמות האבזור הנמוכות ו-”7 ברמות האבזור הגבוהות. ג'יפ ציידה את הקומפאס במגוון מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטונומית, התראה על תנועה חוצה מאחור ועוד.

 

הקומפאס החדש יוצע בשלב הראשון, בשוק האמריקאי, עם מנוע אחד בלבד: 2.4 ליטר אטמוספרי בהספק מרבי של 180 כ"ס ומומנט מרבי של 24.1 קג”מ ב-3,900 סל”ד. בג'יפ מציינים כי הקומפאס החדש, אותו תשווק החברה במעל ל-100 מדינות ברחבי הגלובוס, יוצע בסך הכל עם 17 מנועים שונים – בהתאם לשוק היעד.

 

2017 ג'יפ קומפאס החדש תא הנוסעים
איכותי ומאובזר אך פשוט למראה.

הדגם יוצע עם הנעה קדמית, כפולה 4X4 ומעל כולן ניצבת גרסת הטרייל-הוק (TrailHawk) עם הנעה כפולה משודרגת הכוללת יחס העברה נמוך של 20:1, מצב "סלעים" ייחודי לדגם בבורר מצבי השטח Selec-Terrain ויכלות מעבר מכשול מים עד לגובה של חצי מטר. גרסה זו כוללת בנוסף הגבהת מרכב, פגושים המאפשרים זוויות גישה/נטישה גדולות יותר, מערכת בקרת ירידה במדרון וחישוקי "17 בעיצוב ייחודי לדגם. דגמי ההנעה הכפולה מוצעים עם תיבת 9 הילוכים אוטו', תיבת 6 הילוכים אוטו' מוצעת בדגמי ההנעה הקדמית ובכל הדגמים ניתן לבחור בתיבת 6 הילוכים ידנית.

 

עם אורך של 4,394 מ"מ, רוחב של 1,874 מ"מ (מראות מקופלות), גובה של 1,641 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,636 מ"מ, לקומפאס החדש מידות גדולות במעט מאלו של הדגם היוצא אך בצד הצנום יותר של סגמנט הקרוסאוברים הקומפקטיים. מרווח הגחון בדגם עומד על 198 מ"מ בדגמי ההנעה הקדמית, 208 מ"מ בדגי ההנעה הכפולה ו-216 מ"מ בדגם הטרייל-הוק.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.