לאחר אין ספור רמזים וטיזרים, ג'נסיס חשפה אמש בשוק הבית הקוריאני את ה- GV80, הקרוסארובר 5-7 מושבים היוקרתי הראשון של מותג היוקרה של יונדאי, דגם מתחרה לדגמים כגון מרצדס GLE, אודי Q7 ועוד. עם כל הכבוד לשני הדגמים הראשונים של המותג, G80 וה-G90, ג'נסיס GV80 הוא לא רק הרכב החשוב ביותר של המותג כמתחרה בסגמנט פופולרי ותחרותי הוא גם זה המציג את מלוא הפוטנציאל של המותג כמתחרה שווה ערך למותגי הפירמיום הגרמניים.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

ג'נסיס GV80 מציג עיצוב יוקרתי ומוחצן למדי, למעשה נשאר נאמן למדי למראה הקונספט לדגם שהוצג בשנת 2017. בג'נסיס מכנים את שפת העיצוב הזו "אלגנטיות אתלטית" כאשר את העיצוב חותמים 4 יחידות תאורה מפוצלות המעניקות לדגם חתימת תאורה ייחודית אותה נפגוש בעתיד בשאר דגמי המותג, כולל קרוסאובר קומפקטי יותר (GV70) שהמותג יציג בהמשך כמתחרה לאודי Q5.

 

ג'נסיס GV80
ג'נסיס GV80.

ג'נסיס לא חושפת את מידותיו של הדגם, אך הוא מבוסס על פלטפורמת ההנעה האחורית של המותג (בגרסה משודרגת) כאשר חלק מגרסאות הדגם יוצעו עם הנעה אחורית וחלקם עם הנעה כפולה הכוללת דיפרנציאל מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית מאחור. הדגם נשען על חישוקי "19 עד "22 ובכל פינות הרכב מותקנים בולמים נשלטים אלקטרונית הנעזרים במצלמה קדמית הסורקת את פני הכביש לפני הרכב ומתאימה אוטומטית את כיול הבולמים בהתאם בכדי להעניק לנהג ולנוסעים נוחות נסיעה משובחת. צריך לציין שברמה הזו היינו מצפים למתלי אוויר, כמו אצל המתחרים הישירים, ולא רק לבולמים אדפטיביים, גם אם הם נעזרים במצלמה.

 

ג'נסיס GV80 תא הנוסעים
הדגם היוקרתי ביותר של ג'נסיס.

ג'נסיס GV80 יושק עם מבחר של שלושה מנועים, מנוע דיזל אחד ושני מנועי בנזין. בגרסת הדיזל נמצא מנוע 3.0 ליטר V6 טורבו בהספק מרבי של 274 כ"ס ומומנט מרבי של 60 קג"מ המשודך לתיבת 8 הילוכים אוטו'. היצע מנועי הבנזין כולל בדגם הבסיס מנוע 2.5 ליטר ארבעה צילינדרים טורבו בהספק מרבי של 300 כ"ס ומומנט מרבי של 43 קג"מ, דגם הבנזין הבכיר מצויד במנוע 3.5 ליטר V6 טווין-טורבו עם 375 כ"ס ו-54 קג"מ.

 

ג'נסיס GV80 תא הנוסעים
שפע של טכנולוגיה.

תא הנוסעים של הג'נסיס GV80 הוא בהחלט מה שהיינו מצפים לפגוש בקרוסאובר יוקרתי, מטרים של עור, גימור יוקרתי עם הקפדה על הפרטים הקטנים, עיצוב נקי ושפע של טכנולוגיה. במרכז הדשבורד ג'נסיס התקינה מסך בגודל של "14.5 הנשלט באמצעות תפעול קולי או דרך משטח ייחודי בין המושבים המאפשר גם זיהוי כתב יד - המערכת כוללת ניווט עם שכבה של מציאות רבודה. בנוסף נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "12.3, את גלגל ההגה החדש של ג'נסיס, מערך שליטה על בקרת האקלים וחימום/אוורור המושבים המשלב חוגות מכניות ומסך מגע שמעליו כפתורי קיצור למערכת המולטימדיה.

 

ג'נסיס GV80
ג'נסיס GV80.

המושבים בדגם כוללים 7 כריות אוויר לטובת נוחות אופטימלית ושחרור השרירים בזמן נהיגה. בקרת האקלים בדגם מפוצלת לשלושה אזורים ושורת המושבים השנייה, הנשלטת חשמלית לטובת קיפול המושבים, כוללת לא רק חימום אלא גם אוורור. במפתח הרכב הנהג ימצא שני כפתורים המאפשרים הכנסה/הוצאה של הרכב מחניה צפופה ללא צורך לשבת ברכב.

על השקט בתא הנוסעים אחראית מערכת ביטול רעשים אקטיבית ייחודית (RANC) שבנוסף לשלל מיקרופונים בתא הנוסעים, עם הפרדה בין הנהג, לנוסע שלצידו ולנוסעים מאחור, היא כוללת גם חיישנים במרכב המודדים תאוצה/וויברציות. המערכת מפיקה גל הופכי בזמן של 0.002 שניות ולפי ג'נסיס, המערכת מפחיתה את הרעש בתא הנוסעים בכ-3 דציבלים ומאפשרת לעשות שימוש מופחת בחומרי בידוד כבדים.

 

ג'נסיס GV80
ג'נסיס GV80.

מפרט הבטיחות שג'נסיס הטמיעה בדגם מרשים למדי, זה מתחיל ב-10 כריות אוויר כולל אחת מרכזית בין הנהג לנוסע וממשיך למערכת בקרת שיוט אדפטיבית מתקדמת העושה שימוש בבינה מלאכותית בכדי להכיר את אופי הנהיגה של הנהג ולהתאים את פעולת המערכת שתדמה לנהג אנושי. בנוסף נמצא היגוי אקטיבית המאפשר מעבר נתיב אוטונומי בלחיצה על האיתות והתמודדות של בקרת השיוט בהשתלבות בתנועה פקוקה, מערכת בלימה אוטונומית התומכת גם בסכנת התנגשות עם תנועה חוצה, ניטור שטח מת כולל תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית והתערבות בהיגוי בכדי למנוע תאונה, מערכת למניעת יציאה לא בטוחה מהרכב, תצוגה עילית צבעונית בהפרדה גבוהה ועוד.

 

תגובות (6)

This comment was minimized by the moderator on the site

העתק של בנטלי בנטיאגה

This comment was minimized by the moderator on the site

ומה רע?

נ.ב. הרכב הזה יפה פי כמה מהסאב המכוער של בנטלי.

This comment was minimized by the moderator on the site

יגיע לארץ?

This comment was minimized by the moderator on the site

אומרים שכן, אבל לך תדע. לכלמוביל יש את מרצדס ולהשיק מותג יוקרה חדש זה לא עסק פשוט.

This comment was minimized by the moderator on the site

יכול להתחרות בתחת שלי.
ריפודי עור ועיצוב יוקרתי לא הופכים מותג בן יומיים למרצדס.
אולי לסוסיתא יוקרתית.

This comment was minimized by the moderator on the site

אוי, איזה דביל אתה. מה הופך את מרצדס למרצדס, אולי האמינות המחורבנת שלהם? או ההוצאות הכבדות על חלקי חילוף וטיפולים? או אולי זה שהוא רכב גניב בטירוף והביטוח שלו יקר בהתאם?

המותג יונדאי הוא מותג...

אוי, איזה דביל אתה. מה הופך את מרצדס למרצדס, אולי האמינות המחורבנת שלהם? או ההוצאות הכבדות על חלקי חילוף וטיפולים? או אולי זה שהוא רכב גניב בטירוף והביטוח שלו יקר בהתאם?

המותג יונדאי הוא מותג אמין, הטיפולים שלו יחסית זולים, ברכב הזה יש עיצוב יוקרתי מאוד, וזה מה שהופך אותו ליוקרתי, נקודה סוף פסוק.

המשך קריאה
There are no comments posted here yet

השאירו את תגובותיכם

מצורפים (0 / 3)
Share Your Location