רנו מגאן eVision קונספט
רנו מגאן eVision קונספט - המגאן של המחר.
רנו מגאן eVision קונספט
רנו מגאן eVision קונספט - המגאן של המחר.

הקונספט מגאן eVision, לפי רנו, הוא רכב האצ'בק חשמלי השואל אלמנטים עיצוביים מרכבים עירוניים, מדגמי SUV ומדגמי קופה ולמרות העיצוב העתידני, מה שאתם רואים בתמונות קרוב לכדי 95% מדגם הייצור הסופי, כך לפי לוקה די מאו, מנכ"ל רנו החדש שפרש לאחרונה מסיאט.

 

הקונספט הוא קדימון למשפחת דגמים חשמליים אותם רנו תשווק במהלך השנים הקרובות עם הבטחה של רנו לרכבים בעלי אופי, נצילות גבוהה של מערכת ההנעה החשמלית ונוחות לנוסעי הרכב. במקרה הספציפי של המגאן eVision אתם כבר יכולים לנחש מהשם כי למעשה מדובר בגלגול הבא של המגאן, המשפחתית המצליחה של רנו המיוצרת מזה 25 שנה.

 

רנו מגאן evISION קונספט החשמלי
עיצוב מוצלח.

הקונספט מבוסס על פלטפורמת CMF-EV הייעודית לרכבים חשמליים של רנו-ניסאן-מיצובישי, פלטפורמה שהוצגה לאחרונה גם עם ניסאן אריה החשמלי. באמצעות תכנון קומפקטי במיוחד של מערכת ההנעה החשמלית, אותו מאפשרת הפלטפורמה, לדגם אורך של 4.2 מטר בלבד, שזה 15 ס"מ יותר מהקליאו ו-15 ס"מ פחות מהמגאן האצ'בק, כל זאת מבלי להתפשר על תא נוסעים מרווח במיוחד. האורך אולי קצת יותר משל סופרמיני אך שאר המידות משפחתיות בהחלט עם רוחב של 1.80 מטר, גובה של 1.50 מטר ובסיס גלגלים של 2.70 מטר (הפלטפורמה מאפשרת בסיס גלגלים של עד 2.77 מטר).

 

רנו מגאן evISION קונספט החשמלי
דגם ייצור בשנה הבאה.

מערכת ההנעה החשמלית שהותקנה בדגם הקונספט משלבת מנוע חשמלי בהספק של 217 כ"ס ומומנט של 30.6 קג"מ, האחראי על הנעת הגלגלים הקדמיים, וסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 60kWh אותה ניתן להטעין בהספק של עד 22kW מעמדת טעינה ביתית AC ועד להספק של 130kW מעמדת טעינה מהירה DC. לפי רנו לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של פחות מ-8.0 שניות.

מארז הסוללות שבדגם הוא מפיתוח חדש ברנו (Slimline) וכמו בכל רכב חשמלי מודרני המארז הוא חלק בלתי נפרד מרצפת הדגם. רנו מתגאה בעובדה שלמארז פרופיל בגובה 11 ס"מ בלבד ולטענת החברה מדובר במארז הצר ביותר בשימוש כיום ברכב חשמלי. רנו מפתחת עבור הרכבים החשמליים העתידיים שלה פרוטוקול V2G שיאפשר לעשות שימוש בסוללה שבדגם כחלק מרשת החשמל הביתי.

 

גרסת הייצור של המגאן eVision תוצג במהלך שנת 2021 וסביר להניח שגרסת הייצור תשווק עם מגוון מנועים, הנעה קדמית או כפולה ולפחות שתי סוללות לבחירה הרוכשים, כמובן עם טווח נסיעה שונה.

רנו מגאן eVision קונספט

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 6

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.