2020 אודי A3 החדשה
אודי A3 ספורטבק החדשה.
2020 אודי A3 החדשה
אודי A3 ספורטבק החדשה.

אודי מסירה את הלוט מעל אודי A3 החדשה לשנת 2020, דור רביעי למכונית הפרימיום הקומפקטית והמצליחה של אודי - המכונית שהמציאה את הסגמנט הזה כאשר הוצג הדור הראשון של הדגם בשנת 1996. בשלב זה אודי A3 החדשה מוצגת במרכב הספורטבק 5 דלתולת של הדגם, בהמשך השנה נפגוש גם את גרסה מרכב הסדאן של הדגם ולאור העבודה שהדגם כבר לא ישווק במרכב 3 דלתות, אנחנו מצפים לפגוש גרסת מרכב נוספת לדגם כמתחרה למרצדס CLA.

אם לרוב אודי זוכה להערה שהעיצוב אבולוציוני בלבד, נדמה כי הפעם אודי הצליחה להתחמק מהמושג הזה. זה לא שהדגם לא מזוהה מיד עם משפחת ה-A3, אך העיצוב החדש שונה באופן מובחן ומהותי מהדגם הנוכחי. כמו כל דגמי אודי העדכניים, גם ה-A3 החדשה זכתה לעיצוב על הצד הספורטיבי יותר אך צריך לזכור שהדגם שאתם רואים בתמונות כולל את חבילת S ליין הספורטיבית המדגישה עוד יותר את העיצוב הדינאמי. תאורת יום דיגיטלית המבוססת על 15 נורות LED מאפשרת להציג חתימת תאורה שונה לכל רמת גימור. הפנסים מלפנים ומאחור מבוססי LED כמובן (אופציה לתאורת LED matrix) וכוללים תאורת מחוונים דינמית.

 

2020 אודי A3 ספורטבק החדשה
עיצוב על הצד הספורטיבי.

אודי A3 החדשה מבוססת על פלטפורמת MQB II, כמו הגולף החדשה, ולדגם אורך של 4.34 מטר, רוחב של 1.82 מטר, גובה של 1.43 מטר ובסיס גלגלים של 2.64 מטר, לעומת הדגם הנוכחי מדובר בתוספת של 3 ס"מ לאורך ולרוחב כאשר הגובה ובסיס הגלגלים נותרו ללא שינוי. גם נפח תא המטען לא השתנה במיוחד עם 380 ליטר עד ל-1,200 ליטר.

 

כמו בגולף החדשה, גם דגמי אודי A3 ספורטבק מצוידים במתלה אחורי מסוג קורת פיתול או רב חיבורי בדגמים עם הספק של מעל ל-150 כ"ס. רוכשי הדגם יוכלו לבחור במערכת בולמים אדפטיביים הכוללים הנמכת מרכב של 10 מ"מ או במתלי ספורט (סטנדרט בדגמי S ליין) עם כיול קשיח יותר והנמכת מרכב של 15 מ"מ.

 

2020 אודי A3 החדשה תא הנוסעים
טכנולוגי למראה.

תא הנוסעים של ה-A3 החדשה הוא בדיוק מה שאנחנו מצפים לראות מאודי מודרנית, שילוב של איכות גבוהה וטכנולוגיה עדכנית. הדגם המוצג בתמונות מצויד בתיבת הילוכים ידנית, אך בדגמים עם תיבת DSG נפגוש תפעול אלקטרוני לתיבת ההילוכים - כמו בגולף החדשה. לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 מוצע בדגם כסטנדרט ולצידו נמצא מערכת מולטימדיה חדשה "10.1 עם מסך מגע המאפשרת ליצור 6 פרופילים שונים לכל נהג, בכל פרופיל נשמר כיוון המושבים ומראות הצד, תחנות רדיו מועדפות, יעדים במערכת הניווט ועוד. המערכת כוללת כמובן הרחבה לאנדרואיד ואפל, זיהוי כתב יד וכן תפעול קולי, גם באמצעות אלקסה של אמזון.

 

2020 אודי A3 החדשה
אודי A3 החדשה.

מתחת למערכת המולטימדיה נמצא ממשק שליטה חדש על מערכת בקרת האקלים המפוצלת ובניגוד לממשק המגע בדגמים הבכירים יותר של אודי, כאן נשארו עם כפתורים פיזיים העדיפים עשרות מונים. כמו כל דגם מודרני נמצא מספר כניסות USB טייפ C, משטח טעינה אלחוטי, בלם יד חשמלי, תאורת אווירה במספר גוונים ועוד.

 

בשלב זה, אודי A3 ספורטבק החדשה מוצגת עם מבחר מנועים מצומצם הכולל את מנוע ה-1.5TFSI עם 150 כ"ס או 2.0TDI עם 115 או 150 כ"ס. כבר בקרוב יצטרף להיצע מנוע 1.0TFSI שלושה צילינדרים טורבו עם 110 כ"ס וכן גרסה מיקרו-היברידית 48V, עם מנוע חשמלי בהספק של 16 כ"ס, למנוע ה-1.5TFSI המאפשרת את כיבוי מנוע הבנזין למשך של עד 40 שניות.

 

2020 אודי A3 החדשה
אודי A3 החדשה.

בהמשך השנה נפגוש עוד שתי גרסאות היברידיות פלאג-אין e-tron לדגם, אותן כבר פגשנו בגולף החדשה: אחת עם הספק מרבי של 204 כ"ס והשנייה עם הספק מרבי של 245 כ"ס, לשתי הגרסאות טווח נסיעה חשמלי של כ-60 ק"מ. בהמשך השנה נפגוש בנוסף את ה-S3 הספורטיבית, זו תשווק עם מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק של 310 כ"ס והנעה כפולה כמובן.

כמו בגולף החדשה, גם ה-A3 ספורטבק החדש מצוידת במגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל מערכת נהיגה סמי-אוטונומית הפועלת בטוח מהירויות של 0-210 קמ"ש.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.