האיש שאחרי יותר מכל על ההצלחה של קבוצת פולקסווגן והנכד של פרדיננד פורשה, הלך לעולמו ביום ראשון האחרון.

 

פרדיננד פיך, היו"ר האגדי של קבוצת פולקסווגן והאיש שאחראי יותר מכל על מה שהיא היום, נפתר ביום ראשון האחרון בגיל 82 לאחר שהתמוטט בזמן ארוחה במסעדה, כך מדווח הבילד הגרמני למרות שאין אישור רשמי לידיעה מפי המשפחה, קבוצת פולקסווגן או פורשה.

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

 

פרדיננד פיך כיהן עד שנת 2015 כיושב ראש קבוצת פולקסווגן במשך 22 שנים, הוא לא רק הפך אותה למה שהיא כיום אלא תרם רבות לחברה גם כמהנדס ואין ספק כי הוא ייזכר בספרי ההיסטוריה כאחד מענקי תעשיית הרכב העולמית.

 

אודי 100
אודי 100 (דור שלישי) שהפכה למתחרה ראויה למרצדס ו-ב.מ.וו.

פרדיננד פיך הוא נכדו של פרדיננד פורשה, האיש שאחרי על החיפושית וכמובן על לידתו של מותג פורשה. פיך החל את דרכו כמהנדס בפורשה לאחר שסיים את לימודי הנדסה בשנת 1963, שם היה אחראי בין היתר על פיתוח מכונית המרוץ פורשה 917. בשנת 1975 הוא עבר לאודי, שם הוא הוביל כראש מחלקת ההנדסה את פיתוח אודי 80 ו-100, שלימים הפכו ל-A4 ול-A6, לדגמי פרימיום המתחרים בדגמי מרצדס ו-ב.מ.וו המקבילים. בנוסף, הוא זה שאישר את פיתוח מערכת ההנעה הכפולה קוואטרו עבור רכב הראלי של אודי, מערכת הנעה שהפכה לסימן ההיכר של אודי. 

בשנת 1993 פיך הפך ליו"ר חבר המנהלים של קבוצת פולקסווגן, אותה הוא קיבל במצב פיננסי רעוע. השינוי המשמעותי והחשוב ביותר שהוא הוביל בקבוצה הוא המעבר לשיטות ייצור ופיתוח מודולריות, דבר שלא רק הוביל להוזלה משמעותית בפיתוח וייצור דגמים חדשים, אלא לשיפור האיכות בכל דגמי הקבוצה. פיך גם הוביל את הרכישה של סקודה, אחת העסקאות המוצלחות ביותר בעולם הרכב, וכן את הרכישה של המותגים בוגאטי, למבורגיני משאיות מאן ואופנועי דוקאטי.