2022 קיה ספורטאז' החדש
קיה ספורטאז' החדש - הגרסה האירופית הקצרה.
2022 קיה ספורטאז' החדש
קיה ספורטאז' החדש - הגרסה האירופית הקצרה.

חודשיים לאחר שחשפה את הגרסה הארוכה יותר של הספורטאז' 2022 החדש, המיועדת בעיקר לשוק האמריקאי, קיה חושפת כעת את הגרסה הקצרה יותר של הדגם המיועדת לשוק האירופאי וכמובן גם לזה הישראלי שלנו. הגרסה הקצרה מחליפה באופן ישיר את הדגם הנוכחי המוכר לנו, זו הארוכה חדשה לחלוטין וגדולה יותר ומיועדת לאפשר לדגם להתחרות טוב יותר מול דגמים כגון ראב4 ועוד.

 

הספורטאז' האירופי החדש גדול יותר במעט מהדגם הנוכחי ועם אורך של 4,515 מ"מ, רוחב של 1,865 מ"מ, גובה של 1,654 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,680 מ"מ הוא ארוך יותר ב- 35 מ"מ, רחב יותר ב-10 מ", גבוה יותר ב-19 מ"מ ולבסיס הגלגלים נוספו 10 מ"מ. גידול סמלי בלבד אך מרווח לנוסעים מעולם לא הייתה הבעיה של הספורטאז'. נפח תא המטען בדגם גדל באופן משמעותי והוא עומד על 591 ליטר (ללא גלגל חלופי) כך שמדובר בתוספת של כ-100 ליטר מהדגם הנוכחי, ועם קיפול המושבים מאחור, בחלוקה של 40:20:40, מתקבל נפח שימושי במיוחד של 1,780 ליטר. כמובן שלא תופתעו לדעת כי בכל הקשור לנתונים פיזיים הספורטאז' החדש כמעט וזהה לחלוטין לטוסון החדש שכן שני הדגמים חולקים את אותה פלטפורמה, ומכלולים אחרים נוספים.

 

2022 קיה ספוראטז' החדש
עיצוב דינמי יותר לעומת הגרסה הארוכה.

בזכות המידות הקטנות יותר, לגרסה האירופית של הספורטאז' פרופורציות נכונות יותר המעניקות לדגם מראה דינמי יותר, במיוחד ברמת הגימור GT ליין אותה קיה מציגה בתמונות. העיצוב שונה לחלוטין מזה של הדגם הנוכחי ומוצלח מאוד בפני עצמו. העיצוב החדש תורם לשיפור תחום שתמיד היה קצת בעיית בספורטאז', שדה הראייה לצדדים בתנועה עירונית צפופה. את השיפור הזה קיה השיגה באמצעות התקנה של מראות כנף על הדלתות שאפשרו תוספת של חלון שליש קדמי יחד עם קורות A קדמיות צרות באופן יחסי.

עיצוב תא הנוסעים כבר זהה לחלוטין למה שפגשנו בגרסה הארוכה של הדגם וגם כאן מדובר במשהו שונה לחלוטין מהדגם הנוכחי וללא ספק קפיצת מדרגה גדולה של הדגם בכל הקשור לעיצוב, איכות חומרים וטכנולוגיה. בקיה מציינים כי תא הנוסעים החדש מרווח יותר ושקט יותר מזה של הדגם הנוכחי. מול הנהג נמצא צמד מסכים קמורים בגודל "12.3 האחד עבור לוח המחוונים ומערכת המולטימדיה, זו האחרונה כוללת עדכוני OTA, אנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי תפעול קולי וכן מגוון שירותי רשת שכרגיל, לא יהיו זמינים בישראל.

 

2022 קיה ספורטאז' החדש תא הנוסעים
מרווח ושקט יותר.

בין המושבים הקדמיים נמצא קונסולה ארגונומית המרכזת במקום אחד וקרוב לידיים של הנהג את השליטה על מערכות הרכב השונות, בין אם זה ממשק תיבת ההילוכים האלקטרוני בצורה של חוגה, בורר מצבי נהיגה/שטח, ממשק השליטה על חימום/אוורור המושבים ועוד. שם גם נמצא שטח טעינה אלחוטי בהספק טעינה של 15W. הנוסעים מאחור ימצאו שקעי USB לטעינה בגב המושבים הקדמיים וכן שליטה נפרדת על בקרת האקלים. רוכשי הדגם יוכלו לשדרג את חווית השמע ברכב באמצעות בחירה במערכת Harman Kardon האופציונלית.

 

2022 קיה ספורטאז' החדש
לראשונה עם הנעה היברידית או היברידית פלאג-אין.

בתחום ההנעה אין הפתעות ואנחנו פוגשים את אותן יחידות הנעה המוכרות לנו מהטוסון החדש, זה כולל מנוע 1.6 ליטר טורבו בהספקים של 150 כ"ס או 180 כ"ס עם או בלי מערכת מיקרו-הבירידית 48V, מנוע 1.6 ליטר טורבו דיזל בהספקים של 115 כ"ס או 136 כ"ס וכן שתי מערכות הנעה היברידיות על בסיס מנוע 1.6 ליטר טורבו 180 כ"ס, האחת היברידית רגילה עם מנוע חשמלי בהספק של 60 כ"ס והספק כולל של 230 כ"ס והשנייה היברידית פלאג-אין עם מנוע חשמלי 90 כ"ס ו-31 קג"מ בהספק כולל של 265 כ"ס וסוללה נטענת בקיבולת של 13.8kWh המאפשרת לדגם טווח נסיעה חשמלי של כ-70 ק"מ.

 

בשלב זה קיה לא חושפת את נתוני הביצועים או צריכת הדלק, אך אתם יכולים לצפות לנתונים דומים/זהים לאלו של הטוסון כך שדגם ה- 1.6 ליטר טורבו DCT-7 לדוגמה יספק נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.8 שניות, מהירות מרבית של 201 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של כ-14 ק"מ לליטר.

 

2022 קיה ספורטאז' החדש
שדרוג טכנולוגי מקיף.

הספורטאז' החדש מתבסס על פלטפורמת N3 החדשה של קבוצת יונדאי המביאה איתה מספר חידושים עבור הדגם כגון אופציה לבולמים אדפטיביים, מערכת הנעה כפולה חדשה (הנעה כפולה לפי דרישה), מצב שטח המתאים את פעולת מערכת ההנעה ובקרת המשיכה באופן אוטומטי בהתאם לתנאי השטח כולל נהיגה בשלג, בוץ או חול עמוק. בנוסף נמצא מערכת היגוי חדשה ומתלים חדשים שלפי קיה זכו לכיול ייעודי לשוק האירופי.

 

2022 קיה ספורטאז' החדש
קיה ספורטאז' החדש.

הספורטאז' החדש מצויד בשפע של מערכות בטיחות מתקדמות, אותן פגשנו בסורנטו החדש. מפרט המערכות כולל לדוגמה בקרת שיוט אדפטיבית העושה שימוש במידע ממערכת הניווט להתאמת מהירות הנסיעה לדרך, ניטור שטח מת עם היגוי אקטיבי המונע מעבר מסוכן לנתיב עקיפה או למניעת התנגשות ברכב אחר בעת נסיעה לאחור, תצוגת וידאו של שטח מת בלוח המחוונים בעת הפעלת האיתות, מערכת חניה אוטומטית גם באמצעות מפתח הרכב (או אפליקציה), מצלמת 360 מעלות, אופציה למצלמת דרך מובנית ועוד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 10

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.