טוסון החדש 2021
ציון בטיחות מרבי לטוסון החדש.
טוסון החדש 2021
ציון בטיחות מרבי לטוסון החדש.

יונדאי טוסון החדש שהושק בישראל בחודש אפריל האחרון עדיין לא נבחן במבחן הבטיחות האירופאי של ארגון Euro NCAP אך הוא הספיק להיבחן ע"י ה- IIHS האמריקאי וזכה לציון הבטיחות המרבי אותו הארגון מעניק - Top safety pick plus - ציון הניתן לדגמים שהשיגו ציונים גבוהים בכל סעיפי המבחן.

 

בשוק האמריקאי ישנם שני גופים המבצעים מבחני ריסוק ובטיחות לרכבים, האחד הוא NHTSA מטעם רשויות המדינה, שלא בוחן בעצמו אלא באמצעות קבלני משנה, והשני הוא ארגון IIHS שהוא ארגון ללא מטרות רווח שהוקם ע"י חברות הביטוח הגדולות בשוק האמריקאי ומבצע מבחן מקיף יותר הכולל גם מבחן למערכות הבטיחות המתקדמות.

 

הטוסון זכה לציון המרבי (Good) בכל אחד מששת הסעיפים העיקריים של המבחן הכוללים התנגשות חזיתית במחסום קשיח במהירות של 65 קמ"ש בחפיפה של 40% מחזית הדגם, 25% מחזית הדגם בצד הנהג ובצד הנוסע (שני מבחנים נפרדים), התנגשות בצד הרכב במהירות של 50 קמ"ש כאשר הרכב הפוגע מדמה SUV בינוני, מבחן לחוזק הגג המדמה התהפכות ומבחן להתקני הריסון והתמיכה בעורף.

לצד מבחני ריסוק אלו נבחנת גם מערכת הבלימה האוטונומית וההתרעות שהיא מספקת. במניעת התנגשות ברכב אחר המערכת מנעה את התאונה ובמניעת דריסה של הולך רגל, ילד או מבוגר החוצים את הכביש, המערכת מנעה לחלוטין את ההתנגשות. בתרחישים אלו המערכת נבחנת במהירות של עד 40 קמ"ש. במקרה של הולך רגל מבוגר ההולך במקביל לכביש, המערכת מנעה את התאונה במהירות של 40 קמ"ש ובמקרה של נסיעה במהירות של 60 קמ"ש המערכת האטה את מהירות הנסיעה ב-58 קמ"ש וסיפקה התרעה בזמן של 1.9 שניות לפני ההתנגשות בהולך הרגל. הארגון דרך אגב מעניק ציון גם לאיכות הפנסים הראשיים והטכנולוגיה שלהם.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.