צ'מפיון מוטורוס תשיק בחודש הבא בישראל את סקודה אניאק iV, הקרוסאובר החשמלי הראשון של סקודה שהוא מתחרה ישיר לאיוניק 5 של יונדאי. המחירים בשלב זה לא ידועים כמובן אך אתם יכולים לצפות למחירים מקבילים לאלו של האיוניק 5 כלומר בגזרת ה-200 אלף פלוס.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

מהמידע המופיע במשרד התחבורה עולה כי בשלב זה האניאק (ENYAQ) החשמלי ישווק ע"י צ'מפיון מוטורס בגרסאות הבכירות יותר (ולא הנמוכות כפי שהגיעו ביבוא מקביל). הדגם הראשון הוא אניאק 80 המצויד במנוע חשמלי אחורי בהספק של 204 כ"ס ומומנט מרבי של 31.6 קג"מ, מפיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 8.5 שניות ולמהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 160 קמ"ש. דגם זה מצויד בסוללה בקיבולת של 82kWh (נטו: 77kWh) המאפשרת לדגם טווח נסיעה חשמלי של 534 ק"מ.

 

סקודה אניאק תא הנוסעים
מודרני ומרווח מאוד לכל הנוסעים.

מעל דגם זה נמצא את דגם אניאק 80x עם שני מנועים חשמליים והנעה כפולה, כאן ההספק הכולל עומד על 265 כ"ס והמומנט המרבי על 43.3 קג"מ וזה מאפשר לדגם להשיג נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 6.9 שניות ומהירות מרבית מוגבלת אלקטרונית של 160 קמ"ש. הדגם מצויד באותה סוללה אך כאן הטווח המשולב עומד על 495 ק"מ.

 

לשני הדגמים יכולת טעינה מהירה DC עד להספק של 125kW המאפשרת טעינה של 10% עד 80% מקיבולת הסוללה בזמן של 38 דקות, מטען 50kW דורש המתנה של שעה ו-10 דקות. טעינה ביתית או ציבורית AC אפשרית עד להספק של 11kW, טעינה מלאה של הסוללה 0-100 אחוז דורשת המתנה 7 וחצי שעות.

 

סקודה אניאק
טווח נסיעה של עד 534 קילומטר.

האניאק מבוסס על פלטפורמת MEB הייעודית של קבוצת פולקסווגן לרכב חשמלי. בכל הקשור למידות האניאק דומה בגודלו לקודיאק, קצת מרווח יותר, אך הוא משווק עם 5 מושבים בלבד לעומת 7 מושבים בקודיאק. לדגם אורך של 4,649 מ"מ, רוחב של 1,879 מ"מ, גובה של 1,616 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,765 מ"מ, כך שהוא בעיקר נמוך יותר מהקודיאק (50 מ"מ) וזאת בכדי להשיג מקדם גרר נמוך יותר. נפח תא המטען גדול ושימושי ועומד על 585 ליטר.

 

דגם אניאק 80 ישווק בשתי רמות גימור, האניאק 80x ישווק ברמת גימור אחת. לשני הדגמים אבזור בטיחות זהה עם ציון משרד התחבורה של 7.