כלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, מצטרפת למהפכה החשמלית עם השקתו בישראל של האיוניק 5, הקרוסאובר החשמלי הראשון של יונדאי ואחד הדגמים החשמליים המסקרנים ביותר בשנים האחרונות שכן הוא עונה על כל הצרכים של מרבית הרוכשים עם מרווח ענק לנוסעים, מפרט בטיחות מלא, מערכת הנעה חשמלית עם טווח נסיעה של עד 481 ק"מ, שפע של אבזור נוחות, עיצוב רטרו מלהיב וטעינה אולטרה מהירה.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

במקביל להשקת ה- IONIQ 5 וה- KONA EV בישראל הקימה כלמוביל ללקוחות את ה- The Electric Experience showroom- מתחם פופ-אפ חוויתי של רכבים חשמליים באולם התצוגה של יונדאי בתל אביב. מתחם הפופ-אפ החדש כולל מיצג חשמלי סביב רכבי החשמל, סרטוני מידע ופרטים שכדאי להכיר ולדעת על רכבים חשמליים בכלל ורכבי יונדאי החשמליים בפרט, שולחנות משחקים אינטראקטיביים ללמידה והתנסות הכוללים מחשבון לחישוב נסיעה, שאלות ותשובות ומחולל ממוחשב להכרת ה- IONIQ 5 וה- KONA EV.
The Electric Experience showroom יהיה פתוח לקהל הרחב לחודשיים בין התאריכים 29 ליולי ועד ה- 29 לספטמבר כולל בתקופת החגים בחול המועד בסניף יגאל אלון תל אביב

 

איוניק 5 החשמלית
The Electric Experience showroom.

האיוניק 5 הוא הדגם הראשון של יונדאי תחת מותג המשנה "איוניק" לרכבים חשמליים תחתיו יונדאי תחשוף בשנים הקרובות מספר דגמים חשמליים יעודיים, כלומר חשמליים בלבד ללא גרסה עם מנוע בנזין או דיזל. האיוניק 5 מבוסס על פלטפורמת E-GMP הייעודית לרכבים חשמליים של יונדאי, פלטפורמה מודולרית מתקדמת המנצלת את כל היתרונות שהנעה חשמלית יכולה להציע, כולל לדוגמה רצפה שטוחה לחלוטין בתא הנוסעים ובסיס גלגלים עצום של 3.0 מטר המספק מרווח רגליים ענק לנוסעים בשורה השנייה.

 

5איוניק יונדאי
יונדאי איוניק 5.

שאר מידות הדגם הן אורך של 4,635 מ"מ, רוחב של 1,890 מ"מ, גובה של 1,605 מ"מ (1,647 עם האנטנה), לעומת הטוסון החדש האיוניק 5 ארוך יותר ב-135 מ"מ, רחב יותר ב-25 מ"מ, נמוך יותר ב-45 מ"מ ועם תוספת עצומה של 320 מ"מ לבסיס הגלגלים. נפח תא המטען בדגם עומד על 531 ליטר או 1591 ליטר, שזה די דומה למה שתמצאו בטוסון, קצת פחות, ומספק בהחלט למשפחה המתניידת. יש גם תא מטען קדמי קטן בנפח של 57 ליטר בדגמי הנעה קדמית ו-24 ליטר בדגמי הנעה כפולה.

 

יונדאי איוניק 5
יונדאי איוניק 5.

איוניק 5: מנועים, טעינה, ביצועים וטווח נסיעה:

יונדאי משווקת את האיוניק 5 עם מבחר של שתי סוללות ומספר יחידות הנעה חשמליות, 170 כ"ס הנעה אחורית עד 302 כ"ס הנעה כפולה וסוללות בקיבולת של 58.2kWh או 72.6kWh (קיבולת נטו).

 

בישראל, בשלב זה לפחות, האיוניק 5 ישווק עם הסוללה הגדולה יותר ומנוע חשמלי אחד אחורי בהספק של 217 כ"ס ומומנט מרבי של 35.7 קג"מ. בשלב מאוחר יותר הדגם ישווק גם בגרסאות הנעה נוספות. עם יחידת הנעה זו לאיוניק 5 נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 7.4 שניות ומהירות מרבית של 185 קמ"ש. הנתון הזה לא מספק כמובן על הכוח הזמין מיד בכל לחיצה על דוושת התאוצה, על השקט של יחידת ההנעה והפעולה החלקה שלה לאור העבודה שאין תיבת הילוכים.

 

דגם ההנעה הכפולה, שיהיה זמין לרכישה כעת אך מסירות יחלו רק בשנה הבאה, מצויד בשני מנועים חשמליים בהספק כולל של 302 כ"ס ומומנט מרבי של 61.7 קג"מ, מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 5.2 שניות. לדגם זה טווח נסיעה של כ-451 ק"מ. 

 

יונדאי איוניק 5
אוורירי ומרווח מאוד.

הסוללה שבדגם, בקיבולת של 72.6kWh, מאפשרת טווח נסיעה משולב של 481 ק"מ עם חישוקי "19 או 451 ק"מ עם חישוקי "20 שבאמת הגימור הגבוהה. אם אתם מבלים רק בעיר הטווח הזה יהיה ארוך יותר באופן משמעותי, מעל ל-600 ק"מ. לאיוניק 5 יכול לטעינה מהירה על להספק של 350kWh וזה אומר שטעינה של 10% עד 80% מקיבולת הסוללה אפשרית בזמן של 17 דקות, הבעיה היא למצוא עמדה כזו (יש רק אחת כזו בישראל והיא בכלל פרטית של פורשה). לדגם מטען פנימי המאפשר טעינה ביתית AC בהספק של עד 11kW הדורשת המתנה של 6 שעות ו-9 דקות לטעינה מלאה (10% עד 100%) . כאופציה, ניתן לרכוש מתאם המתחבר לשקע הטעינה V2L ומאפשר הפעלה של מוצרים חשמליים בהספק של עד 3.5kW וכן, גם ניתן להטעין רכב חשמלי אחר שנתקע. לאיוניק 5 יכולת טעינה במתח של 800V לעומת 400V כמקובל, זה מאפשר להטעין את הסוללות בזרם נמוך יותר ובכך לשמור טוב יותר על אורך החיים של כל תא בסוללה. 

 

איוניק 5 - תא הנוסעים ואבזור:

כאמור, האיוניק 5 מציעה שפע של מקום לנוסעים ותחשה אוורירית במיוחד בזכות חלונות גדולים, גימור בהיר (אופציה) ורצפה קדמית חשופה. האיוניק היא כנראה המכונית העממית הראשונה בישראל עם כיוון חשמלי גם למושב האחורי ומושבי "הרגעות" קדמיים ברמת הגימור עלית עם פונקצייה שהופכת אותם לכורסאת שכיבה עם הדום. אם זה היה היה בישראל, היה גם אפשר להוציא את הרכב מהחנייה באמצעות מפתח הרכב כאשר הנהג מחוץ לרכב. 

 

יונדאי איוניק 5
מרווח גדול במושב האחורי.

את האיוניק 5 תוכלו לרכוש באחת מתוך שלוש רמות גימור. רמת הגימור הבסיסית Supreme כולל, בין היתר: בכל רמות הגימור נמצא ממשק מסכים פנורמי עם צמד מסכי "12.3, האחד עבור מערכת המולטימדיה המתקדמת, הכוללת אנדרואיד אוטו חוטי ואפל קאר-פליי אלחוטי, והשני עבור לוח המחוונים עם תצוגה משתנה ומצב יום ולילה. בנוסף נמצא בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות למושב האחורי על קורות B המרכזיות, 5 שקעי USB, שקע 220V חשמלי, חיישני תאורה וגשם, מושב נהג חשמלי, תאורה ראשית האחורית LED, חישוקי סגסוגת "19, מצלמה אחורית, בלם יד חשמלי, מפתח חכם, דיבורית BT, ועוד. רמת הביניים סופרים (Supreme) מוסיפה חלון גג פנורמי עם וילון חשמלי.

 

ברמת הגימור הבכירה עלית (Elite) נמצא חישוקי "20, משטח טעינה אלחוטי, דלת תא מטען חשמלית, תאורת אווירה משתנה, אור גבוה LED, חימום למושב האחורי,  צמד מסכי "12.3, ריפודיי עור, מושבים קדמיים חשמליים עם זכרונות וחימום/אוורור, מושבים חשמליים מאחור, חלון גג פנורמי ועוד. 2021 יונדאי איוניק 5 - מפרט טכני מלא להורדה

 

איוניק 5 - בטיחות:

איוניק 5 עמוסה בשלל מערכות בטיחות, כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי דו גלגלי והולכי רכב, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית לכל טווח המהירויות עם מערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, ניטור שטח מת בצידי הרכב אקטיבי, אור גבוה אוטומטי, ניטור תנועה חוצה מאחור, מערכת יציאה בטוחה, מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב ועוד. האיוניק 5 עדיין לא נבחנה במבחני ריסוק.

 

רמת הגימור עלית הבכירה מוסיפה 4 מצלמות היקפיות כולל תצוגה במסך המרכזי, מבט על ו-360 מעלות, הצגת שטח מת בלוח המחוונים, מערכת חנייה אוטומטית, ניטור תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית ועוד. 

יונדאי איוניק 5 מחיר

דגם מחיר
איוניק 5 סופרים 189,900 ₪
איוניק 5 פרסטיג' 199,900 ₪
איוניק 5 עלית 216,900 ₪
איוניק 5 עלית 4X4 238,900 ₪

המחירים כוללים התקנה של עמדת טעינה, 5 שנות אחריות יד 100,000 ק"מ, חבילת טיפולים לשלוש שנים עד 45,000 ק"מ, 7 שנות אחריות על הסוללה עד 150,000 ק"מ.