טויוטה מתקפה של רכבים חשמליים
מתקפה של דגמים חשמליים (צלם: Noriaki Mitsuhashi).
טויוטה מתקפה של רכבים חשמליים
מתקפה של דגמים חשמליים (צלם: Noriaki Mitsuhashi).

נשיא טויוטה האגדי, אקיו טויודה, ערך אירוע מיוחד במסגרתו הוצגה תוכנית החשמול האסטרטגית של המותג כולל חשיפה ראשונה של מגוון רחב של דגמי קונספט חשמליים אשר שישה מתוכם שייכים למשפחת דגמי bZ, שהיא משפחה של רכבים חשמליים ייעודיים. כל הדגמים האלו יוצגו בגרסאות ייצור כבר בשנים הקרובות, עד לשנת 2025 טויוטה מתכננת להשיק 15 דגמים חשמליים ועד לשנת 2030 לא פחות מ-30 דגמים חשמליים מבוססי סוללות.

 

עם צי החשמליות הרחב הזה, בגדלים ובמחירים המתאימים לכל סוג של לקוח, טויוטה מתכננת למכור כ-3.5 מיליון מכוניות חשמליות עד לשנת 2030. זה נשמע הרבה יחסית, אך צריך לזכור שעבור טויוטה מדובר רק בכ-30% מסך המכירות השנתי הנוכחי של המותג. טויוטה מציינת כי זו רק התחזית שלה אך אם תהיה דרישה, היא תוכל להגיע לכושר ייצור גבוה יותר של רכבים חשמליים ולספק כל דרישה מצד הלקוחות.

 

אקיו טויודה
אקיו טויודה - נשיא טויוטה מוטורס.

 בשורה הראשונה לצד טויוטה bZ4X החשמלי, שהוצג מוקדם יותר השנה וישווק בעולם לקראת אמצע 2022 - גם כאן בישראל כמובן, טויוטה הציגה עוד מספר דגמי קונספט למשפחת דגמי bZ - beyond ZERO. טויוטה "bz COMPACT SUV" לדוגמה הוא קונספט לקרוסאובר קופה משפחתי מרהיב למראה, טויוטה "bZ SMALL CROSSOVER" נראה כמו גרסה חשמלית ייעודית לטויוטה אייגו X שהוצג לאחרונה, כלומר קרוסאובר עירוני חשמלי במחיר נגיש, יש גם משפחתית סדאן חשמלית, טויוטה bZ SDN, שבקלות יכולה להיות קורולה חשמלית ומתחרה לטסלה מודל 3 ויש גם קרוסאובר 7 מושבים חשמלי, "bZ LARGE SUV", שנראה מקביל בגודלו לטויוטה היילנדר.

 

לצד דגמי bZ הייעודיים יש גם דגמים רגילים שיוצעו בגרסאות חשמליות, כמו גרסה חשמלית לטנדר טויוטה טקומה, תהיה גם גרסה חשמלית לדור הבא של טויוטה C-HR (הדגם בצהוב בתמונות) ועוד.

 

קורולה חשמלית
bZ SDN - קורולה חשמלית?

גם לקסוס לא נעדרה מהבמה עליה יכולנו למצוא את לקסוס RZ החשמלי שנראה כמו גרסה חשמלית ללקסוס RX והוא ישווק בתקופה הקרובה יחסית. לצד גרסאות חשמליות לדגמים מוכרים לקסוס תשיק בנוסף גם דגמים חשמליים ייעודיים כגון קרוסאובר 7 מושבים יוקרתי הגדול יותר מלקסוס RX וכן רכב ספורט חשמלי "Sports Battery EV" שלפי החברה יספק נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של פחות מ-2.0 שניות וטווח נסיעה של מעל ל-700 ק"מ. לצד רכב הספורט החשמלי הקיצוני הזה, לקסוס תשיק גם רכב ספורט קופה 4 דלתות חשמלי. לקסוס תהפוך למותג חשמלי בלבד עד לשנת 2035 ועד אז, החברה מתכננת להגיע ליעד מכירות של כ-1 מיליון רכבים חשמליים בשנה.

 

לקסוס RZ
לקסוס RZ - גרסה חשמלית ללקסוס RX בשנה הבאה.

בכדי לממש את התוכנית הזו, טויוטה תבצע השקעה של 4 טריליון ין (כ-31 מיליארד אירו) בתחום הרכב החשמלי עד לשנת 2030 זאת לצד השקעה של 2 טריליון ין בפיתוח וייצור של סוללות - כולל סוללות מצב מוצק שטויוטה תציג במהלך המחצית השנייה של 2022. טויוטה לא מוותרת כמובן על התחום ההיברידי ותא הדלק המימני וגם בתחום זה החברה תבצע השקעה זהה של 4 טריליון ין.

 

טויוטה bz
משפחת דגמי bZ החשמליים.

 נשיא טויוטה ציין כי "בשלב זה העתיד עדיין לא ברור ובטוח ולכן חשוב יותר להיות מוכנים לכל שינויי באופן מיידי מאשר לנסות לחזות את העתיד. עד אשר הנתיב יהיה ברור, אנחנו רוצים להמשיך ולהציע ללקוחות שלנו מגוון רכב של רכבים וטכנולוגיית הנעה".

 

טויוטה קרוסאובר חשמלי
עוד קרוסאובר חשמלי שלא שייך למשפחת bZ כלומר ישווק גם בגרסה היברידית רגילה.

כאשר נשיא טויוטה נשאל במסיבת העיתונאים מדוע החברה לא מכריזה כמו יצרנים אחרים על יעד של 100% רכבים חשמליים כלומר הפסקת ייצור של רכבים שהם לא רכבים חשמליים מלאים, התשובה הייתה שבכדי להגיע לחברה עם אפס פליטת מזהמים או ליתר דיוק פליטת CO2 ניטרלית, הדבר לא תלוי בטויוטה אלא במדינות עצמן. בניגוד ליצרנים אחרים, טויוטה מסתכלת על פתרון נכון וגלובלי שכן אין טעם, לדוגמה, לשווק רכבים נטענים במדינות בהן ייצור החשמל מאוד מזהם שכן במקרה זה, בכל הקשור לאיזון פליטות, עדיף לעשות שימוש ברכב היברידי או פלאג-אין. בנוסף לכך, תשתיות הן עדיין דבר הנמצא במחסור ובלי פריסה רחבה ומשמעותית של תשתיות טעינה הרוכשים פשוט לא יוכלו לעבור לשימוש ברכבים מבוססי סוללות.

הגרסה המלאה כולל מסיבת עיתונאים:

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 18

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.