וולוו XC60 החדשה 2017
וולוו XC60 החדשה - לא רק יפה אלא גם בטוחה מתמיד.
וולוו XC60 החדשה 2017
וולוו XC60 החדשה - לא רק יפה אלא גם בטוחה מתמיד.

וולוו XC60 החדשה גדולה ומרווחת מהדגם היוצא, מעוצבת למשעי ומצוידת בכל הטכנולוגיה העדכנית של וולוו כולל מערכת בטיחות ייחודית המסיטה את ההגה בכדי למנוע תאונה חזיתית.

 

כתשע שנים ארוכות לאחר את הדור הראשון של הקרוסאובר XC60, וולוו חושפת כעת בתערוכת ז'נבה את ה- XC60 החדש לשנת 2017, הדור השני לרכב המצליח ביותר של החברה ואחד מרכבי הפנאי הנמכרים ביותר באירופה וכמיליון יחידות שנמכרו מהדגם ברחבי העולם מאז שהוצג לראשונה.

 

כדגם המצליח ביותר של וולוו, ניכר שבחברה הבינו את המשמעות ולא התפתו כמו רוב החברות לייצר מיני XC90 אלא שמרו על קווי העיצוב הכלליים של הדגם היוצא. התוצאה הסופית היא, בשילוב שפת העיצוב העדכנית של וולוו, מוצלחת במיוחד ואין ספק כי לוולוו יש כאן מתחרה עיקש לאודי Q5, ב.מ.וו X3 או מרצדס GLC.

 

עיצוב תא הנוסעים של ה- XC60 החדש כבר נשען עמוקות על עיצוב תאי הנוסעים של ה- XC90 ובמיוחד של ה-S90 החדשה, עם כמה נגיעות עיצוב מקוריות לדגם, עיצוב שוודי קלאסי נעים, נקי ומנעים את השהייה ושוב, מהווה תחרות של ממש לשלישייה הגרמנית המובילה.

 

וולוו XC60 החדש מבוסס על פלטפורמת SPA החדשה של וולוו לרכבים גדול, פלטפורמה שתשרת את כל דגמי סדרה 60 ו-90 של החברה. המעבר לפלטפורמה החדשה אפשר לוולוו להגדיל את הדגם מבלי להוסיף משקל לעומת הדגם היוצא. עם אורך של 4,690 מ"מ, רוחב של 1,902 מ"מ וגובה של 1,658 מ"מ, ה- XC60 החדש ארוך יותר ב-62 מ"מ, רחב ב-12 מ"מ ונמוך ב-14 מ"מ מהדגם היוצא. לבסיס הגלגלים נוספו 91 מ"מ לעומת הדגם היוצא לכדי אורך של 2,865 מ"מ.

 

וולוו XC60 החדש תא הנוסעים
לא רק העיצוב החיצוני מרשים, אלא גם זה של תא הנוסעים.

 

עם תחילת השיווק של הדגם באירופה החל מספטמבר 2017, וולוו תציעה את ה- XC60 עם שני מנועי בנזין, שני מנועי דיזל ויחידת הנעה היברידית פלאג-אין. כמו בכל דגמי וולוו החדשים, כל יחידות ההנעה מבוססות על מנוע בנפח 2.0 ליטר עם מגדש טורבו או מגדש טורבו+מגדש-על. מנועי הבנזין כוללים את מנוע T5 עם 254 כ"ס ומנוע T6 עם 320 כ"ס והיצע מנועי הדיזל כולל את מנוע ה-D4 עם 190 כ"ס ו-D5 עם 235 כ"ס.

 

מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין T8, עם הספק מרבי של 407 כ"ס, מסוגלת לפי וולוו להאיץ את הדגם מעמידה ל-100 קמ"ש בזמן של 5.3 שניות בלבד. עם תחילת השיווק, כל הדגמים יצוידו בהנעה כפולה ובתיבת 8 הילוכים אוטו', בהמשך יוצעו גם גרסאות הנעה קדמית עם תיבת הילוכים ידנית וכן מנועים נוספים.

 

וולוו אמנם כבר לא רק שם נרדף לבטיחות, אך היא עדיין שם נרדף לבטיחות עם מחויבות של היצרן לאפס הרוגים כתוצאה ממכוניות מתוצרתה עד שנת 2020. לפי וולוו, XC60 החדש היא המכונית הבטוחה ביותר שנוצרה אי פעם, גם בעזרת במערכת Oncoming Lane Mitigation החדשה למניעה של תאונה חזיתית. המערכת החדשה, בשילוב עם ממערכת סיוע ההיגוי steer assist, מסוגלת למנוע התנגשות בתנועה נגדית באמצעות הסטה של ההגה. בנוסף לכך, מערכת ניטור השטח המת BLIS משולבת כעת במערכת steer assist בכדי למנוע תאונה בעת מעבר נתיב.

כאופציה, וולוו מציעה את מערכת הנהיגה הסמי-אוטונומית שלה Pilot Assist tar אשר הוצגה לראשונה עם ה-XC90 החדש, מערכת המאפשרת נהיגה אוטונומית, ללא חציית צמתים, עד למהירות של 130 קמ"ש כל עוד נתיב הנסיעה מסומן היטב.

 

כמו בשאר דגמי וולוו, רשימת האבזור ארוכה וכוללת מולטימדיה "9 אנכית עם מסך מגע, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת אקלים מפוצלת ל-4 אזורים עם מערכת הסינוןCleanZone המספקת "אוויר סקנדינבי נקי" ועוד. כאופציה, וולוו מציעה מערכת מתלי אוויר המאפשרת שינוי גובה המרכב ב-60 מ"מ.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 6

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.