וולוו S60 החדשה, מציבה אתגר למתחרות באמצעות עיצוב מושך, מנועים מתקדמים, הבטחה לריגוש ובטיחות מתקדמת. המחירים החל מ-239,000 ש"ח.

וולוו S60 החדשה

חברת מאיר, יבואנית וולוו לישראל, החלה היום בשיווק וולוו S60 החדשה בישראל. מילות המפתח בהשקה היו דינמיות, ריגוש, חוויית נהיגה וספורטיביות או כפי שוולוו אומרת, ה-S60 החדשה היא המכונית הכי דינאמית, ספורטיבית ובטיחותית שוולוו יצרה עד היום. יחד עם הכיוון הדינאמי החדש, וולוו שומרת על המסורת וה-S60 החדשה עמוסה באמצעי בטיחות מתקדמים.

 

אמנם בהשקה המקומית, לא התאפשר לנו עדיין לבצע נהיגה של ממש ברכב אלא רק לבחון את מערכות הבטיחות החדשות, עליהן נספר בהמשך, אך כבר מהחוץ ניתן להבחין שוולוו השילה את מעיל החורף השוודי ולבשה בגדי ספורט עם פיסול סקנדינבי מרשים של כל פאנל בגוף הרכב, כך שהתמונות לא עושות חסד עם העיצוב המרשים של ה-S60 ובמציאות היא נראית טוב בהרבה.

 

וולוו S60 החדשה תוצע עם שני מנועים בישראל. את גרסת הבסיס ישרת מנוע 2.0 GTDi עם מגדש טורבו והזרקת דלק ישירה בהספק 203 כ"ס ומומנט בריא של 32.6 קג"מ הזמין החל מ-1750 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבת powershift כפולת מצמדים עם 6 הילוכים. הביצועים נאים ביותר עם 8.0 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 230 קמ"ש (מוגבלת אלקטרונית). צריכת הדלק המשולבת עם מנוע זה, עומדת על 12 ק"מ לליטר.

 

גרסת הבסיס תוצע בשלוש רמות אבזור: Extream,Active,Kinetic. המחירים: 239,000 ש"ח לגרסת Kinetic, גרסת Active תדרוש מכם 279,000 ש"ח וגרסת Extream תגבה ממכם כבר 329,000 ש"ח. מהלך נכון של מאיר לאפשר לרוכשים את כל רמות האבזור, דבר שללא ספק יתבטא במכירות.

 

עיצוב פנים מושך וממש לא קריר כבר בגרסת הבסיסהאבזור הסטנדרטי כולל, מערכת בקרת אקלים עם מסנן חלקיקים, מחשב דרך, מערכת שמע מקורית עם 8 רמקולים הכוללת קישורית “שן כחולה” מהדור השני כך שניתן לשמוע מוזיקה ללא צורך בחיבור ישיר לipod למשל. מסך צבעוני בקונסולה המרכזית לשליטה על מערכות הרכב השונות ומערכת השמע. כפתורי שליטה על ההגה ובידיות שלצידו, מאפשרים לנהג לשלוט בכל מערכות הרכב מבלי להוריד את הידיים מההגה. רמת הגימור Extream תוסיף מצלמת רוורס, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת הבטיחות לזיהוי הולכי רגל ובלימה אוטומטית CWAB, מערכת לניטור רכבים “בשטח מת” BLIS, ריפודי עור, פנסי בי-קסנון אקטיביים, חלון גג חשמלי וכניסה ללא מפתח.

 

הגרסה הבחירה ביותר של ה-S60 החדשה היא ה-T6, שתוצע ברמת גימור אחת ובמחיר של 415,000 ש"ח. ל- T6 מנוע 3.0 ליטר טורבו בהספק 304 כ"ס ומומנט של 44.9 קג"מ. 6.1 שניות יספיקו לכם להאיץ ל-100 קמ"ש עד למהירות מרבית של 230 קמ"ש מוגבלת אלקטרונית, בכל זאת וולוו, כלומר על הצד הבטוח. צריכת הדלק המשולבת עומדת על 10.1 ק"מ לליטר. המנוע משודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית Geartronic מהדור השני. ההנעה ב-T6 היא כפולה . גרסה זו תוצע ברמת האבזור הגבוהה ביותר ועם כל מערכות הבטיחות שיש לוולוו להציע כולל city safety ומערכת CWAB לזיהוי הולכי רגל ובלימה אוטומטית.

 

כחלק מהחזון של וולוו שאומר שעד 2020, לא יהיו הרוגים במכוניות וולוו או כתוצאה ממכונית של וולוו, מצוידת ה- S60, בשתי מערכות בטיחות חדשניות. המערכת הראשונה, city safety המוכרת מה-CX60, מוצעת בכל רמות הגימור והמנועים ומיועדת למנוע את תאונות הפח אל פח בעיר או בפקקי תנועה. המערכת תבלום את הרכב באופן אוטומטי במידה והנהג לא הגיב לרכב מאט או בולם או אם הרכב נע מהר מידי לכיוון עצם נייח. המערכת יכולה להפחית או למנוע לחלוטין התנגשות במהירויות של עד 30 קמ"ש.

 

מערכת לזיהוי הולכי רגל ובלימה אוטומטית מערכת הבטיחות השנייה והייחודית לוולוו, היא מערכת זיהוי הולכי הרגל CWAB. המערכת יכולה למנוע דריסת הולך רגל עד למהירות נסיעה של 35 קמ"ש. בזיהוי אפשרות להתנגשות עם הולך רגל, המערכת תתריע לנהג וויזואלית וקולית ובמידה והנהג לא הגיב, היא תבלום את הרכב בעוצמה מלאה כ-0.7 שניות לפני ההתנגשות. מבדיקה של המערכת בהשקה, היא עובדה היטב גם במהירויות של מעל ל-35 קמ"ש ובלמה את הרכב לפני בובת הניסוי. בכל מקרה גם במהירות בה המכונית לא תוכל למנוע את הפגיעה בהולך הרגל, היא תוכל להפחית מחומרת הפגיעה. מערכת זו נמצאת כסטנדרט בגרסאות ה-Extream ובגרסת ה-T6 וכאופציה ברמות האבזור הנמוכות יותר.

 

את גולת הכותרת של ה-S60 החדשה, הנושא הדינאמי נוכל לבחון רק בהמשך, אך השילוב של המנועים החזקים, רמת האבזור, איכות החומרים וההרכבה, העיצוב המושך, תמחור תחרותי מאוד ובעיקר, S60 שונה לחלוטין מזו היוצאת, בהחלט יאפשרו לוולוו להתחרות טוב יותר כיום מול ב.מ.וו סדרה 3, אודי A4 וכו' ולהציע ללקוחות הספורט סאלון אלטרנטיבה משכנעת. בינואר 2011, תגיע גם ה-V60 במחיר של 259,000 ש"ח עם מנוע 2.0 ליטר GTDi.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.