יאריס 2020 החדשה מבחן ריסוק
חמישה כוכבי בטיחות ליאריס החדשה.
יאריס 2020 החדשה מבחן ריסוק
חמישה כוכבי בטיחות ליאריס החדשה.

טויוטה יאריס החדשה, שהושקה לאחרונה בישראל, היא המכונית הראשונה והיחידה עד כה שנבחנה בשנת 2020 ע"י ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP. היאריס החדשה היא גם המכונית הראשונה הנבחנת לפי פרוטוקול 2020 המעודכן והמחמיר יותר של הארגון.

 

היאריס החדשה השיגה ציון מרבי של 5 כוכבים עם ציונים של 86% בהגנה על נוסעים בוגרים, 81% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות במושב האחורי, 78% בהגנה על הולכי רגל ו-85% בעזרי בטיחות. ליאריס החדשה לא נרשמה כל הערה מיוחדת בכל המבחנים בהן היא התמודדה, למעט הערה על הגנה חלשה על כפתור הרגלים של הנהג בתאונה חזיתית. גם מערכות הבטיחות המתקדמות של היאריס החדשה זכו לציונים גבוהים במגוון התרחישים הרבים בהם היא נבחנה.

 

פרוטוקול המבחנים לשנת 2020 כולל מספר מבחנים חדשים, כגון מבחן התנגשות חזית חדש בחפיפה של 50% מחזית הרכב כאשר גם הרכב וגם המחסום (במשקל של 1400 ק"ג) נעים האחד כלפי השני במהירות של 50 קמ"ש. בין המבחנים שנוספו נוסף גם מבחן התנגשות צד מהצד המרוחק של הנהג, מבחן שנועד לדחוף יצרנים להתקין כרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע (אחת כזו יש ביאריס).

גם מערכות הבטיחות המתקדמות זכו לעוד מספק מבחנים, כגון תמיכה של מערכת הבלימה האוטונומית מול תנועה חוצה בעת חציית צומת, בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור במהירויות חניה ועוד.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.