סקודה ממשיכה לספק לנו פרטים על הפאביה MK4 החדשה, אותה היא תחשוף בבכורה עולמית במהלך מאי 2021. עד עתה סקודה סיפקה לנו הצצה לתא הנוסעים של הדגם ולעיצוב החיצוני תחת מעטה כבד של הסוואה וכן אל המפרט הטכני החלקי של הדגם. כעת וכמיטב המסורת, סוקדה חושפת איורים של הדגם המספקים לנו הצצה ראשונה אל העיצוב החיצוני של הדגם, בקווים כלליים לפחות.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

האיורים לא כוללים את כל האלמנטים של דגם ייצור, כמו מסגרות ומסילות לחלונוות, ידיות לדלתות ועוד אך אפשר להתרשם מהמראה ההרמוני והדינמי יחסית שהמעצבים של סקודה העניקו לפאביה החדשה, יחד עם הפנסים הראשיים החדשים המצוידים בתאורת LED כסטנדרט והעיצוב המודרני לפנסים האחוריים בעיצוב "קריסטל" המוכר לנו משאר דגמי המותג העדכניים.

 

איור פאביה 2021 החדשה
עיצוב על הצד הדינמי יותר.

הפאביה הנוכחית פספסה בשנה את המעבר של דגמי הסופרמיני של קבוצת פולקסווגן לפלטפורמת MQB-A0 המודרנית, זו החדשה כבר תתבסס על הפלטפורמה הזו וכמו האחריות שלה לבית פולקסווגן, הפולו והאיביזה, היא תציג גידול משמעותית במידות ומרווח משופר לנוסעים ולמטען.

 

עם אורך של 4,107 מ"מ, רוחב של 1,780 מ"מ, גובה של 1,460 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,564 מ"מ היא ארוכה יותר ב-111 מ"מ, רחבה יותר ב-48 מ"מ ולבסיס הגלגלים נוספו 94 מ"מ. לא רק הנוסעים ייהנו מהגידול המשמעותי מאוד במידות הדגם, גם תא המטען זכה מכך והוא מציג נפח מרשים של 380 ליטר (ללא גלגל חלופי, עם גלגל חלופי הנפח יהיה קטן במעט).

 

יחידות תאורה
יחידות התאורה החדשות של הפאביה.

בגריל הקדמי הבולט של הפאביה החדשה סקודה התקינה תריסים הנפתחים/נסגרים אוטומטית בהתאם למהירות הנסיעה ודרישות הקירור של המנוע, זה מאפשר הפחתה של מקדם הגרר בעיקר בנסיעות בכביש המהיר ולפי סקודה, רכיב זה מאפשר חיסכון של 0.2 ליטר לכל 100 ק"מ נסיעה במהירות של 120 קמ"ש.

בתחום ההנעה, הפאביה תשווק עם מנועי EVO העדכניים של קבוצת פולקסווגן אך ללא מערכת מיקרו-היברידית. כמובן שנמצא את מנוע ה-1.0TSI בהספקים של 95 כ"ס או 110 כ"ס שיהווה את המנוע העיקרי של הדגם אך לראשונה, את הפאביה תוכלו לרכוש גם עם מנוע 1.5TSI עם 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ שהוצע עד היום בדגמי הסופרמיני של קבוצת פולקסווגן עם האיביזה בלבד.

 

2021 פאביה החדשה תא הנוסעים
תא נוסעים בהשראת הסקאלה והקאמיק.

גם תחום הבטיחות זכה לשדרוג משמעותי, זה כולל לדוגמה את מערכת הנהיגה הסמי-אוטונומית Travel Assist השולטת על ההיגוי, בלימה והתאוצה בטווח של 0 עד 210 קמ"ש שומרת את הרכב במרכז הנתיב ומשנה את מהירות הנסיעה גם בהתאם למצב התנועה ותוואי הנסיעה, נמצא גם בלימה אוטונומית עם תמיכה בפנייה בצומת, ניטור שטחים מתים מורחב ואם כבר תתרחש תאונה, עד 9 כריות אוויר ישמרו על שלום הנוסעים (7 כסטנדרט כולל אחת בין הנהג לנוסע שלצידו).

 

2021 סקודה פאביה החדשה
מרווחת יותר לנוסעים ומטען.

תא הנוסעים יציג עיצוב המוכר לנו מהסקאלה והקאמיק והוא כולל לוח מחוונים דיגיטלי "8 עד "10.25, מולטימדיה MIB3 בארבע גדלים שונים, החל מ- "6.5 ועד ל-"10.25. כמובן שנמצא גם, בהתאם לרמת הגימור, משטח טעינה אלחוטי שקעי USB טייפ C מלפנים ומאחור ואולי גם אחד לצד המראה המרכזית כמו באוקטביה, נמצא גם את גלגל ההגה החדש של סקודה ועוד.