טויוטה אווקה, המוכרת בשוק האמריקאי כטויוטה פריוס C, היא מכונית האצ'בק קומפקטית קצת גדולה יותר מהיאריס שהושקה לראשונה בשנת 2011. כעת, טויוטה מציגה את הדור השני והחדש של הדגם המצויד במערכת הנעה היברידית חדשה העושה שימוש בסוללה חדשה ומתקדמת יותר.

 

או מלאו את הפרטים לייעוץ חינם 

מערכת ההנעה ההיברידית של הדגם זהה לזו המוכרת לנו מהיאריס החדשה כך שגם היא מתבססת על מנוע 1.5 ליטר 91 כ"ס ומייצרת הספק כולל של 116 כ"ס, אך בעוד שהיאריס עושה שימוש בסוללה מסוג ליתיום-יון, האקווה עושה שימוש בסוללה שונה לחלוטין מסוג ניקל-מימן (NiH2) - מפיתוח חדש. כל מודל בסוללה החדשה כבר לא מורכבת מחיבור של תאים באמצעות מוליך חיצוני בין תא לתא אלא במבנה אחד דו קוטבי (bipolar nickel-hydrogen). התצורה הזו מאפשרת שני יתרונות עיקריים, מבנה קומפקטי יותר כך שעל אותו נפח ניתן לקבל צפיפות אנרגטית של פי 1.4 וכן התנגדות פנימית נמוכה יותר של הסוללה. צריכת הדלק המשולבת בדגם עומדת על 35.8 ק"מ לליטר בתקן היפני, שהוא פחות מחמיר מזה האירופי.

 

טויוטה אקווה החדשה
טויוטה אקווה החדשה.

התנגדות פנימית נמוכה יותר של הסוללה מאפשרת לייצר זרם גבוה יותר כך שמתקבל הספק גבוה יותר מהמנוע החשמלי. בנוסף, נהיגה על בסיס המנוע החשמלי בלבד אפשרית כעת בטווח גדול יותר של מהירויות - כמו ביאריס החדשה. סוללת ליתיום-יון כמו זו שביאריס אמנם בעלת צפיפות אנרגית גדולה פי 3 מסוללת ניקל-מימן, אך היתרון המוחלט של סוללת ניקל-מימן הוא יכולת עמידה במחזורי טעינה רבים (פי 100 בערך) ועבור הדגם זה אומר שאין צורך להחליף את הסוללה לכל אורך חיי הרכב, זאת בניגוד לסוללת ליתיום-יון שבשלב מסוים תדרוש החלפה. סוללות מסוג ניקן-מימן נפוצות מאוד בתעשיית החלל בשל יכולת העמידה במחזורי טעינה רבים, טלסקופ האבל שמתפקד כבר מעל ל-30 שנה עושה שימוש בסוללה מסוג זה (רק בטכנולוגיה מיושנת הרבה יותר).

 

טויוטה אקווה החדשה
סוללת ניקל-מימן דו קוטבית.

חידוש נוסף עבור מערכת ההנעה ההיברידית שלה שטויוטה מציגה עם הדגם זו אפשרות לבלימה רגנרטיבית חזקה, אמנם לא נהיגה מלאה באמצעות דוושה אחת כמו ברכב חשמלי, אך לפי טויוטה בחירה במצב זה מאפשרת הפחתה משמעותית של הצורך בשימוש בדוושת הבלימה במהלך הנסיעה.

טויוטה אקווה החדשה מבוסס על אותה פלטפורמה של היאריס, TNGA בגרסת GA-B, וכאמור היא קצת גדולה יותר ועם אורך של 4,050 מ"מ, גובה של 1,485 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,600 מ"מ היא ארוכה יותר ב-110 מ"מ מהאיריס, נמוכה יותר ב-15 מ"מ ועם תוספת של 50 מ"מ לבסיס הגלגלים. כמו באיריס, גם את האקווה ניתן לקבל ביפן עם מערכת הנעה כפולה המוסיפה מנוע חשמלי מאחור המגביהה את המרכב ב-15 מ"מ.

 

סוללות ניקול מימן
סוללות דו-קוטבית.

את אותן מערכות בטיחות מתקדמות של היאריס ניתן לקבל גם באקווה, יחד עם תוספת של מערכת חניה אוטומטית Teammate Advanced Park. כל מה שהנהג צריך לעשות הוא לעצור מול מקום החניה, ללחוץ על כפתור, לאשר את המיקום במסך מערכת המולטימדיה ואת כל השאר הרכב יעשה כבר לבד.