טויוטה מיראי החדשה קונספט
טויוטה מיראי החדשה - דור שני למכונית המימן הסדרתית של טויוטה.
טויוטה מיראי החדשה קונספט
טויוטה מיראי החדשה - דור שני למכונית המימן הסדרתית של טויוטה.

הדור השני של מכונית המימן מיראי הפך לרכב סדאן יוקרתי עם טווח חשמלי של 650 ק"מ. 

 

טויוטה לא ממש מאמינה ברכב חשמלי מבוסס סוללות והיא רואה את עתיד עולם התחבורה החשמלי בהנעה באמצעות מימן (תא דלק מימני). בשנת 2014 טויוטה הציגה את המיראי (Mirai), רכב המימן הסדרתי הראשון של החברה וכעת, היא חושפת את הדור השני של המיראי אותו היא תציג בבכורה עולמית בתערוכת טוקיו הקרובה. מאז שהוצגה בשנת 2014 טויוטה מכרה ב-10,000 יחידות מהדור הראשון של המיראי.

 

הדור השני של המיראי, שעדיין מוגדר כקונספט אך לא קשה להבחין כי מדובר למעשה בדגם שכבר מוכן לפס הייצור, שונה לחלוטין מהדור הראשון. למיראי הנוכחית עיצוב בהשראת פריוס ואילו למיראי החדשה עיצוב של מכונית סדאן יוקרתית, עיצוב המזכיר יותר את דגמי לקסוס מאשר את דגמי טויוטה. סביר להניח כי מחוץ ליפן הדגם ישווק תחת מותג לקסוס ולא תחת מותג טויוטה כך שאם תרצו, אנחנו מסתכלים כאן למעשה על מכונית המימן הראשונה של לקסוס.

 

טויוטה מיראי החדשה קונספט
טווח חשמלי של כ-650 קילומטר.

בשלב זה טויוטה לא מספקת פרטים טכניים על מערכת ההנעה החשמלית מבוססת תא דלק של הדגם, אך היא כן מציינת כי היא שואפת שהדגם ישיג טווח נסיעה הגדול בכ-30% מזה של המיראי הנוכחית, כלומר טווח נסיעה של כ-650 ק"מ. את זה הדגם ישיג באמצעות נצילות גבוהה יותר של תא הדלק בהמרה של מימן לחשמל וכן בשימוש במיכלי מימן דחוס בנפח גדול יותר מאלו של הדגם הנוכחי.

 

טויוטה מיראי החדשה תא הנוסעים
יוקרתי ומודרני.

טויוטה מציינת כי היא תחל בשיווק הדור השני של המיראי לקראת סוף השנה הבאה, במספר מצומצם של שווקים בהם ישנה תשתית לתדלוק במימן - יפן, צפון אמריקה ומספר מדינות מצומצמות באירופה - גרמניה לדוגמה. המיראי מבוססת על גרסת הנעה אחורית של פלטפורמת TNGA המודולרית של טויוטה, בניגוד להנעה קדמית בדגם הנוכחי.

 

טויוטה מיראי החדשה קונספט
המיראי הופכת בדור השני לרכב סאלון יוקרתי.

למיראי דור שני מידות של רכב סאלון מהשורה, עם אורך של 4,975 מ"מ, רוחב של 1,885 מ"מ, גובה של 1,470 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,920 מ"מ - דומה במידותיה ללקסוס ES החדשה אך עם בסיס גלגלים ארוך יותר ב-50 מ"מ. הבדל נוסף הוא שהמיראי החדשה מציעה מקום לחמישה נוסעים במקום ארבעה בלבד בדור הראשון.

אל העיצוב החיצוני הנראה והדינאמי, טויוטה שידכה תא נוסעים מודרני שגם הוא, מזכיר יותר את שפת העיצוב של לקסוס L finesse מאשר את זו של טויוטה. במרכז הדשבורד, צמוד ללוח המחוונים הדיגיטלי, מצא מערכת מולטימדיה עם מסך "12.3 גדול ומקשי קיצור פיזיים המשולבים בתחת המסגרת.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 6

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.
  • This commment is unpublished.
    avatar
    דוד · 21/11/2019
    יש לאפשר לאזרח ישראלי שגר בחו"ל להצביע לכנסת ישראל בשגרירות הקרובה
  • This commment is unpublished.
    avatar
    לוי · 14/10/2019
    העתיד שייך לרכבים חשמליים. תוך חמש שנים תהייה מהפכה בתחום טעינת הסוללות. כבר בשנת 2020 יהיו יותר מ10 דגמים של רכבים חשמליים ברחבי העולם. אין כאן מה לחדש מנועי חשמל קיימים יותר ממאה שנים. בכל רכב יהיה אפשרות לשים מנוע חשמלי עם 100 כ"ס או 400 כ"ס ללא בעיה טכנולוגית. כמו למשל פורשה "טייקאן" החשמלית הראשונה של היצרן עם 700 כ"ס.
  • This commment is unpublished.
    avatar
    יוסי · 12/10/2019
    וגם דובי קטן שיעשה לך פרצופים???...
    קודם כל אוטו אח''כ צעצועים!!!
  • This commment is unpublished.
    avatar
    מאיר · 12/10/2019
    להערכתי תא הדלק הוא העתיד, כל החשמליות זה שלב ביניים בכדי להתמודד עם בעיות רגולטוריות של זיהום האוויר. מניח שהחברות משקיעות בפיתוח התחום וברגע שהנושא יתפוס תאוצה, הדגמים יצוצו כפטריות.....
  • This commment is unpublished.
    avatar
    דורון · 11/10/2019
    להתקין במיראי קורולה מערכת מובילאיי ומערכת ניווט WAZE
  • This commment is unpublished.
    avatar
    יוסי · 11/10/2019
    אז מסתבר שהחשמל הוא לא העתיד ...