2019 טויוטה ראב 4 החדש
טויוטה ראב 4 החדש (בגרסת Advanture האמריקאית).
2019 טויוטה ראב 4 החדש
טויוטה ראב 4 החדש (בגרסת Advanture האמריקאית).

טויוטה RAV4 החדש מבוסס על פלטפורמת TNGA, הוא מרווח יותר לנוסעים, מצויד במנוע 2.0 ליטר חדש ומערכת הנעה כפולה מתקדמת. באירופה החל מהרבעון הראשון של 2019.

 

טויוטה הסירה הבוקר את הלוט מעל הראב4 החדש, דור חמישי לקרוסאובר הקומפקטי של החברה. הראב4 החדש ינחת באירופה רק לקראת תחילת 2019 והוא ישווק עם מנוע 2.0 ליטר חדש או מערכת הנעה היברידית 2.5 ליטר חדשה.

 

השוק האמריקאי חובב טנדרים מגודלים ונדמה שזה מה שעבר בראש למעצבי טויוטה כאשר באו לעצב את הראב 4 החדש, במיוחד בדגם Advanture המיועד לשטח (ולא לשוק האירופאי) וקצת פחות בגרסאות הרגילות וההיברידיות. עיצובו של הדגם נעשה בהשראת הקונספט FT-AC אותו טויוטה הציגה בשנה שעברה ושלא כמו במקרים אחרים רבים, הפעם דגם הייצור מוצלח יותר למראה מדגם הקונספט.

 

ראב 4 החדש תא הנוסעים
האווירה הקושחה ממשיכה גם אל תא הנוסעים.

הראב 4 החדש מבוסס על פלטפורמת TNGA החדש של טויוטה ובחברה מציינים שיפור של 57% בקשיחות לפיתול. עם אורך של 4,600 מ"מ הראב 4 החדש ארוך רק במעט מהדגם הנוכחי, לרוחב נוספו 10 מ"מ לכדי 1,855 מ"מ ולבסיס הגלגלים נוספו 30 מ"מ משמעותיים לכדי 2,690 מ"מ. בטויוטה מבטיחים שיפור במרווח לנוסעים, לא שזה היה הצד החלש של הדגם. 

 

הגרסאות הבכירות של הראב4 החדש מצוידות במערכת הנעה כפולה חדשה Dynamic Torque Vectoring AWD המאפשרת העברה של עד 50% מהמומנט לציר האחורי וחלוקה של המומנט לכל גלגל אחורי בנפרד, דבר שיעניק לדגם יכולות דינאמיות גבוהות יותר. בנוסף, המערכת כוללת שני מצמדים המאפשרים הפרדה מלאה של ציר ההנעה המרכזי מהגלגלים האחוריים לטובת חיסכון בצריכת הדלק. הדגמים הרגילים יסתפק רק בחלוקה בין הציר הקדמי לאחורי, עם תעדוף לציר הקדמי ברוב מצבי הנהיגה והדגמים ההיברידיים יעשו שימוש במערכת הנעה כפולה חדשה E-Four עם תוספת של 30% מומנט לציר האחורי.

 

טויוטה ראב 4 החדש היברידי
ראב 4 החדש בגרסה ההיברידית אירופאית.

בשוק האירופאי, RAV4 החדש יוצע עם מנוע 2.0 ליטר החדש של החברה המשודך לתיבת ההילוכים הרציפה החדשה של טויוטה Direct Shift CVT. הגרסה ההיברידית של הדגם תעשה שימוש ביחידת הנעה היברידית 2.5 ליטר. טויוטה לא מציינת את נתוני יחידת ההנעה אך סביר להניח כי זו אותה יחידת הנעה המשרתת את הקאמרי החדשה בהספק כולל של 211 כ"ס. בשוק האמריקאי, מנוע ה-2.0 ליטר מוחלף במנוע ה-2.5 ליטר החדש של טויוטה עם 203 כ"ס ו-25.4 קג"מ והמשודך לתיבת 8 הילוכים אוטו'.

 

טויוטה מציידת את הראב4 החדש במערכת הבטיחות TSS הכוללת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית לכל טווח המהירויות ושמירה על מרכז נתיב הנסיעה, בקרת סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים, אור גובה אוטומטי ועוד.

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 3

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.